PDA

View Full Version : V-twin of Tubeman2?



Angel
6 oktober 2005, 17:07
Welke verkiezen jullie?

Daniël_san
6 oktober 2005, 17:59
de Vtwin. Puur omdat ik wee hoe deze klinkt. De tubeman is ook interessant, maar deze heb ik nog nooit gehoord.....

Jeroenvanhulsteijn
6 oktober 2005, 18:06
De Tubeman is veel uitgebreider en veel goedkoper.

Lucluc
6 oktober 2005, 22:31
Blijf alsjeblieft ver van de Tubeman II. De eerste versie gaat nog enigzins. Ik begrijp niet waarom de beide Tubeman versies zo slecht klinken als de Tubefactor zo geweldig is! Als je vindt dat je te weinig kan regelen met de drie knoppen van de Tubefactor, die kan je laten modden door een Duits bedrijfje, waar hier vast wel iemand een link van heeft.

Nogmaals, ik spreek uit ervaring: ik had een Tubefactor en dacht dat de Tubeman II een verbetering zou zijn. Niet dus. Wist niet hoe snel ik weer een Tubefactor terug moest halen. Later heb ik nog eens een Tubeman I kunnen scoren voor weinig en die was wel ok, maar lang niet zo goed als de Tubefactor.

ijff
7 oktober 2005, 10:45
Als ik moet kiezen tussen de V-twin en de Tubeman kies ik de Koch Pedaltone 8-)

BartL
11 november 2005, 00:38
ff kicken...

Wie van jullie heeft één of meerdere van deze pedalen (Pedaltone/Tubeman2/V-twin) al eens rechtstreeks door de PA gehoord? Wat vonden jullie ervan?

Laat reacties horen :) Wil ik vooral weten om eens te gaan kijken welke preamp-pedalen voor mijn nog meer interessant zijn. Ik gebruik hem (Tubeman) en anderen die er misschien gaan komen ALLEEN rechtstreeks in de PA.

Jeroenvanhulsteijn
11 november 2005, 09:03
De tubeman 2 klinkt erg vlak en kanaal 3 klinkt veel te gecomprimeerd. De crunch was wel aardig.

De V-Twin vind ik te donker klinken. Klinkt wel erg vet. Bovendien vond ik de gedeelde EQ niet erg handig voor live gebruik.
Mss doet de V-Twin het icm een versterker wel erg goed. Trouwens ook eens de rack versie een tijdje in huis gehad (moest ik verkopen voor iemand). Die is echt veel uitgebreider. En niet eens veel duurder. Kom je nog wel eens voor 350 tegen.

Maar als je over PA gaat, waarom dan geen Tonelab SE of XTLive?? De pedaltone lijkt me ook een erg interessante bak trouwens.

BartL
11 november 2005, 10:21
Misschien dat ik me inderdaad nog eens een PODxt ofzo moet aanschaffen en die eens uitproberen over de PA. Meteen wat effectjes bij de hand. Scheelt ook weer een bom duiten :razz: Maar ik heb altijd het gevoel bij die digitalen dingen dat je 'echte' gitaar geluid weg gaat. Ik bedoel te zeggen dat je misschien niet eens hoort of je met een strat of een LP staat te spelen. Ik zal me wel ernstig vergissen; maar het is maar "een gevoel".

"...'t is, dat is....'t is een gevoel. Da kan je nie, da kan je nie uitleggen." :-D

Edit: Is een POD trouwens een beetje te combineren met een (bijvoorbeeld) losse WAHWAH en Phaser?

Einzeln
11 november 2005, 12:44
Ik heb voor een bandgenoot de rackversie van de V-twin op gitaarmarkt gezet. 450 euro is zijn vraagprijs. Ziet er echt nog perfect uit. Maar ik zou gewoon even bellen om te onderhandelen.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=51198