PDA

View Full Version : Mesa Road King vraagje



mesa man
6 oktober 2005, 16:03
Hallo

Wie is hier toevallig in het bezit van een Mesa Boogie Road King top of combo?

Groeten

harrie-beton
6 oktober 2005, 16:48
J. Petrucci

mesa man
6 oktober 2005, 16:55
:seriousf:

maar euuhmm komt hier hier ook?

Nocki
6 oktober 2005, 16:58
Zover ik weet is er neimand met een roadking op het forum. er is wel 1 iemand geweest maar die heeft m weer verkocht.

ik ben benieuwd wat je vraag is...

Nocki

mesa man
6 oktober 2005, 17:13
Nou het zit zo Ik gebruik dus Boss pedaaltjes dd-5 delay,ce-5 chorus,rv-5 reverb.
Die sluit ik aan op de fx loop van de versterker en kun je bij sommige versterkers schakelen via de footswitch.
Soms komt het geluid beter tot zijn recht via de fx loop.
Ik ben ook in het bezig van een Mesa Triple Rectifier en gebruik het bij deze versterker ook zo.. nooit problemen gehad en klinkt goed.!
De road king heeft een serie en een paralel fx loop.
Als ik hier de boss pedaaltjes aansluit (maakt niet uit welke) krijg ik feedback kan het niet wegmixen via send level fx loop.
Het geluid gaat steeds harde ik moet hem uitzetten anders ben ik ban dat de speakers het niet houden terwijl de master volume versterker niet hard staat.
Alles is goed aangesloten kabels zijn nieuw en als ik het aansluit op mijn triple werkt het goed..! zo als altijd.
Dus ik was benieuwd of mensen van dit forum ook in het bezit waren van deze versterker en of ze dit probleem kennen.
Ik kan het niet testen bij een gitaarwinkel daar hebben ze hem vaak niet op voorraad,ik heb deze ook moeten bestellen.
na een lange uitleg was dat mijn vraag :wink:

Groeten

Nocki
6 oktober 2005, 17:39
Ik weet dat de dd-5 heel goed klinkt voor de preamp bij de meeste amps en juist bij mijn mark Iv niet. daar klinkt ie beter in de fx loop zoals je zelf zei. verder weet ik dat de fx loops van mesa erg instabiel zijn met veel fx. dus het kan zijn dat je fxloop gewoon niet lekker werkt op die manier.. een beter andwoord heb ik helaas niet.

NOcki

Nocki
6 oktober 2005, 17:40
Ik weet dat de dd-5 heel goed klinkt voor de preamp bij de meeste amps en juist bij mijn mark Iv niet. daar klinkt ie beter in de fx loop zoals je zelf zei. verder weet ik dat de fx loops van mesa erg instabiel zijn met veel fx. dus het kan zijn dat je fxloop gewoon niet lekker werkt op die manier.. een beter andwoord heb ik helaas niet.

NOcki

chennie
6 oktober 2005, 17:54
ik heb geen antwoord op je vraag, maar hoe klinkt zon road king? werkt dat schaklelen tussen al die amps een beetje in de praktijk ? Weet je of er echt veel verschil in zit in sound met bv (voor mij ook al veel) kanalen van een dual recto? Hoe is de clean, de lagere wattage standen, de hogere etc etc etc. Zijn er grote minpunten, pluspunten etc En de bonusvraag, hoeveel heb je er voor neer moeten leggen ?

chennie
6 oktober 2005, 17:54
ik heb geen antwoord op je vraag, maar hoe klinkt zon road king? werkt dat schaklelen tussen al die amps een beetje in de praktijk ? Weet je of er echt veel verschil in zit in sound met bv (voor mij ook al veel) kanalen van een dual recto? Hoe is de clean, de lagere wattage standen, de hogere etc etc etc. Zijn er grote minpunten, pluspunten etc En de bonusvraag, hoeveel heb je er voor neer moeten leggen ?

Mitch
6 oktober 2005, 18:28
Hm, een ingebouwde feedback loop, wist niet dat die Road Kings zelfs dát aan boord hadden ! :D
Kijk eens in de handleiding of de loop misschien gebufferd wordt door één van de pre amp buisjes. Als die erg microfonisch is geworden zou dat je probleem kunnen veroorzaken.

EmgMaster
6 oktober 2005, 19:13
Hallo

Wie is hier toevallig in het bezit van een Mesa Boogie Road King top of combo?

Groeten

Is er wel een dacht ik, of ben jij dat?

ieme
6 oktober 2005, 19:32
ik heb 1 keer een week zo'n ding te leen gehad en ik vind ze erg lekker! ook een bruikbare clean!

mesa man
6 oktober 2005, 20:15
Hey


Ja de versterker klinkt super heel veel mogelijk heden je kunt per kanaal kiezen welke buizen je in gebruik wil nemen 2x 6L6 , 2x EL34 ,2x 6L6 en 2x EL34,4x 6L6.2xEL34 en4x6L6 je kunt ook per kanaal kiezen wat voor speakerkast je wil gebruiken A of B of A&B. per kanaal een reverb.
Geweldig ding achterkant zitten nog meer knopjes dan aan de voorkant maar is niet moeilijk (moet het alleen wel werken :lol:
Tja en kwa geluid klinkt hij beter dan mijn triple ligt er maar net aan waar je van houd als je een Marshall sound wil hebben kan dat ook prima zet je de EL34 buizen in werking..
Clean klinkt ook echt clean maar hier ligt het er ook weer aan wat voor buizen je aan zet je kunt er echt alle kanten mee op.
Kan hem ook precies zo als mijn triple laten klinken alleen moet je hem dan iets harder zetten triple is 150 watt road king iets minder.
verder is hij makkelijk in gebruik lampje aan de voorzijde houden je precies op de hoogte welke buizen in werking zijn.
Er zijn ook een paar minpuntjes hij is bijna 30 kilo en de footswitch is wat breed 61cm om precies te zijn.
En de fx loop werkt niet naar behoren maar dat zal wel goedkomen.
Wat ook wel lastig is is dat ze meteen erg hard gaan je moet voorzichtig zijn met de volume knop als je hem thuis hebt staan of buren hebben die doof zijn :razz:
Hij heeft net iets meer tone en mogelijkheden dan de triple rectifier....
Maar de triple is ook een super lompe versterker! nooit problemen mee gehad en hij Blaast nog knetterhard!!
Ja tis leuk speelgoed...

Groeten

chennie
6 oktober 2005, 20:23
ohnee !....

dat wordt sparen :( deze sinterklaas zal ik niet meer halen, maar als ik in 2006 extra braaf ben...

ieme
6 oktober 2005, 20:27
het is en het blijft een hele vette amp!
maar heel duur....

Negative K3 fan
6 oktober 2005, 21:14
zegt iemand die al blijft draaien aan een single recto...

ieme
7 oktober 2005, 11:01
zegt iemand die al blijft draaien aan een single recto...

ja maar heeft zn standje nu wel gevonden

jorrit
10 oktober 2005, 10:28
standje verkoop of houd je hm nou toch?

miegiel
11 oktober 2005, 09:27
Nou het zit zo Ik gebruik dus Boss pedaaltjes dd-5 delay,ce-5 chorus,rv-5 reverb.
Die sluit ik aan op de fx loop van de versterker en kun je bij sommige versterkers schakelen via de footswitch.
Soms komt het geluid beter tot zijn recht via de fx loop.
Ik ben ook in het bezig van een Mesa Triple Rectifier en gebruik het bij deze versterker ook zo.. nooit problemen gehad en klinkt goed.!
De road king heeft een serie en een paralel fx loop.
Als ik hier de boss pedaaltjes aansluit (maakt niet uit welke) krijg ik feedback kan het niet wegmixen via send level fx loop.
Het geluid gaat steeds harde ik moet hem uitzetten anders ben ik ban dat de speakers het niet houden terwijl de master volume versterker niet hard staat.
Alles is goed aangesloten kabels zijn nieuw en als ik het aansluit op mijn triple werkt het goed..! zo als altijd.
Dus ik was benieuwd of mensen van dit forum ook in het bezit waren van deze versterker en of ze dit probleem kennen.
Ik kan het niet testen bij een gitaarwinkel daar hebben ze hem vaak niet op voorraad,ik heb deze ook moeten bestellen.
na een lange uitleg was dat mijn vraag :wink:

Groeten
Op zo'n $$$$ Mesa kan je geen goedkope Boss pedaaltjes aansluiten. Probeer eens Eventide, lexicon of tc-electronic :razz:

ieme
12 oktober 2005, 17:23
Nou het zit zo Ik gebruik dus Boss pedaaltjes dd-5 delay,ce-5 chorus,rv-5 reverb.
Die sluit ik aan op de fx loop van de versterker en kun je bij sommige versterkers schakelen via de footswitch.
Soms komt het geluid beter tot zijn recht via de fx loop.
Ik ben ook in het bezig van een Mesa Triple Rectifier en gebruik het bij deze versterker ook zo.. nooit problemen gehad en klinkt goed.!
De road king heeft een serie en een paralel fx loop.
Als ik hier de boss pedaaltjes aansluit (maakt niet uit welke) krijg ik feedback kan het niet wegmixen via send level fx loop.
Het geluid gaat steeds harde ik moet hem uitzetten anders ben ik ban dat de speakers het niet houden terwijl de master volume versterker niet hard staat.
Alles is goed aangesloten kabels zijn nieuw en als ik het aansluit op mijn triple werkt het goed..! zo als altijd.
Dus ik was benieuwd of mensen van dit forum ook in het bezit waren van deze versterker en of ze dit probleem kennen.
Ik kan het niet testen bij een gitaarwinkel daar hebben ze hem vaak niet op voorraad,ik heb deze ook moeten bestellen.
na een lange uitleg was dat mijn vraag :wink:

Groeten
Op zo'n $$$$ Mesa kan je geen goedkope Boss pedaaltjes aansluiten. Probeer eens Eventide, lexicon of tc-electronic :razz:

dat kan echt wel...
als je t maar goed doet....

ieme
1 december 2005, 23:46
hoe is het nou 2 maanden later met onze mesa man afgelopen? werkt alles nu weer naar behoren?

AART
2 december 2005, 19:58
wil ik ook wel eens weten. :)

mesa man
3 december 2005, 17:11
Hey Mensen

Na erg lang wachten en veel zoekwerk ben ik er toch uitgekomen en werkt alles super.
De Boss pedaaltjes hebben veel output te veel voor de Roadking amp.
Er zijn ook nog wat andere amp's die hier last van kunnen hebben
Wat ze er aan hebben gedaan is het volgende:
Een 3 standen schakelaar gemaakt op 1 van de pluggen die van je pedaal gaat naar je send fx loop gaat waaruit ik kan kan kiezen uit 0DB -10DB
en -20DB.
Weg probleem en alles werkt goed en Ik heb geen geluidsverlies als ik de fx loop inschakel (als ik heb op -20db zet wel iets)
Ben nu zeer tevreden en als ik over wil gaan op 19" effecten is dat geen probleem daar zit vaak al een knopje op waar je je output level mee kan instellen.

Groetjes