PDA

View Full Version : Esquire is af!



Bluesbreaker
6 oktober 2005, 15:12
Hij is af!!!!

Vandaag alles in elkaar geschroefd, kan helaas nog niet spelen omdat de hals nog niet op spanning is enzo, maar ik ben qua uiterlijk in ieder geval heeel blij met het resultaat!

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/IMG_3728.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/IMG_3731.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/IMG_3735.jpg

Gretsch6120
6 oktober 2005, 16:00
Errrug gaaf! complimenten..
Zelf gelakt?
Misschien ook maar eens een elementje van mn 52 RI weghalen... :-D

Johannes
6 oktober 2005, 16:14
Dat ziet er errug netjes uit! Zit er een kiertje tssen de hals en de body?

Arjo
6 oktober 2005, 16:20
ziet er goed uit!!

Bluesbreaker
6 oktober 2005, 16:57
Bedankt!

Zelf gelakt inderdaad, maar de kleur is gewoon geverfd.

En er zit inderdaad een kiertje tussen de body en de neck. Ik heb nog gedacht het te vullen met kneedbaar houd, maar het stoort me eigelijk ook niet.

Fumi SG
6 oktober 2005, 17:28
Heel netjes hoor! Heb je hem helemaal zelf gemaakt of heb je hem uit onderdelen in elkaar gezet?? :)

Bluesbreaker
6 oktober 2005, 19:30
Heel netjes hoor! Heb je hem helemaal zelf gemaakt of heb je hem uit onderdelen in elkaar gezet?? :)

De neck is gewoon een replacement van allpart.
Body heeft Raythaman van dit forum verlijmd, elementgaten gefreesd en grof gezaagd, die heb ik zelf verder afgewerkt.

Slagplaat heb ik zelf gezaagd, rest van de onderdelen gewoon helemaal zelf vastgeschroefd :)

charlotte
6 oktober 2005, 21:45
Hey Bluesbreaker ,

Ziet er mooi strak uit ! complimenten. :wink:

Tip : :roll:
Mocht de hals nu toch na enige tijd blijken te gaan werken, door die kier tussen de body en hals, kun je de kier opvullen met een stukje fineer oid.

groetjes Charlotte . :wink:

Bluesbreaker
6 oktober 2005, 22:17
Hey Bluesbreaker ,

Ziet er mooi strak uit ! complimenten. :wink:

Tip : :roll:
Mocht de hals nu toch na enige tijd blijken te gaan werken, door die kier tussen de body en hals, kun je de kier opvullen met een stukje fineer oid.

groetjes Charlotte . :wink:

Bedankt Charlotte!

Die kier tussen de body en hals verwacht ik geen problemen van hoor, is meer een cosmetisch minpuntje. Mijn (Fender) strat sluit ook net niet helemaal aan, daar is het niet zo goed te zien, maar er de hals zit er ook niet strak of klem in.

Orpheo
7 oktober 2005, 08:14
@bluesbreaker:

echt verdomd mooie tele! mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel ie je totaal gekost heeft?

en heb je er al op kunnen spelen? en hoe klinkt ie??

die lak vind ik eigenlijk wel heel erg mooi; tis niet blank gelakt, das duidelijk, maar tis ook niet compleet opaque zeg maar. ik vind het mooi,heel mooi :)

Bluesbreaker
7 oktober 2005, 09:13
Bedankt Orpheo!

Deze gitaar heeft me in totaal zo'n 405 euro gekost;

Hardware, lak en verf: 210
Body: 50
Neck: 80
Element: 65

Totaal: 405 Euros

Orpheo
7 oktober 2005, 09:27
Bedankt Orpheo!

Deze gitaar heeft me in totaal zo'n 405 euro gekost;

Hardware, lak en verf: 210
Body: 50
Neck: 80
Element: 65

Totaal: 405 Euros

netjes, netjes!! maar....hoe klinkt ie?? echt als een telecaster, met DE teletwang? :D

Bluesbreaker
7 oktober 2005, 14:28
Bedankt Orpheo!

Deze gitaar heeft me in totaal zo'n 405 euro gekost;

Hardware, lak en verf: 210
Body: 50
Neck: 80
Element: 65

Totaal: 405 Euros

netjes, netjes!! maar....hoe klinkt ie?? echt als een telecaster, met DE teletwang? :D

Hij is nog niet echt bespeelbaar, de halspocket was blijkbaar net niet recht gefreesd, doordat je dan een enorm hefboom effect hebt scheelt die halve milimeter in de pocket uiteindelijk een heleboel bij de kop.

Ik ga dr zo voorzichtig nog een stukje uit schaven, dan moet het goed komen. (hij was net ratelig bespeelbaar met zo hoog mogelijke actie)

Fluffy
7 oktober 2005, 14:33
tering man... echt een plaatje..

bouw er ook eens 1 voor mij man 8-)

Bluesbreaker
7 oktober 2005, 16:54
tering man... echt een plaatje..

bouw er ook eens 1 voor mij man 8-)

Je kunt het zelf ook, het bewijs heb ik geleverd!


De neckpocket met een stel vlijmscherpe bijtels net wat bijgeschaafd, en t is nu gewoon perfect, speelt lekker.

Klinkt ook lekker, maar de voorste stand (zonder trebble) is wel erg dof en klinkt veel zachter. De man die me hielp bij Vox Humana was daar al bang mee, dus had me al verschillende condensatoren meegegeven om mee te experimenteren, ga ik zeker doen, maar klinkt lekker helder.

Vanavond even op mn Marshall proberen, net alleen nog maar op mn 20 watt Crate transistor, dus nog niet een heel goed beeld van de t0ne.

Stratman70
7 oktober 2005, 17:11
Ziet er echt heel mooi uit. Mooie kleur ook. Toch viel me dat gapend gat bij die neckpocket gelijk wel op. Ik heb dat ook bij één van mijn Tokais, maar dan wat minder breed, maar daar stoor ik me al gruwelijk aan.
Ik heb er een tijdje een allparts neck in gehad en die was net iets breder. Nu die Tokaihals er weer in zit, is het gat iets te groot. (driekwart millimeter ongeveer)

Maar als de hals verder stevig zit, dan is het goed he? Over het algemeen een mooie gitaar!

Bluesbreaker
7 oktober 2005, 17:56
Bedankt!

Ray had de neckpocket al gefreesd, zijn mal hield dus blijkbaar ook rekening met een iets bredere neck. Als ik het gevuld had met kneedbaar houd was ik het zelf ook blijven zien, met de kans dat het kneedbaar hout in het smalle puntje toch een keer afbreekt.

Raytheman
7 oktober 2005, 22:17
Wow, dat ziet er goed uit man! Big compliments :-D
Hier een linkje wat iemand anders met een van 'mijn' bodies heeft gemaakt:
http://www.thetoydollz.com/telecaster/index.htm

Greetz,
Ray

Theo
11 oktober 2005, 21:00
Nou Bluesbraker dat heb je prima gedaan. Ziet er gelikt uit die Tele! javascript:emoticon(':razz:')

Ben wel benieuwd wat voor verf je hebt gebruikt en hoeveel lagen transparante lak je hebt aangebracht. javascript:emoticon(':???:')

Ik ben zelf ook een Tele aan het maken en ben inmiddels tegen de nodige (opgeloste) problemen aangelopen. Echter is het geweldig om zelf zo'n ding te bouwen. Moet ook zeggen dat dit forum mij enorm geinspireerd heeft. M.n. de kunsten van Mattia en Fred Dons hebben mij ertoe aangezet om zelf ook de grote sprong eens te wagen.

Daar ik zelf in Emmen woon heb ik bij Sanders (emmen) mijn kleurlak gekocht (amberkleurig = hier gemeng en in spuitbus gedaan) en wil ik 'm wanneer hij op kleur is gaan aflakken met PU transparante lak.

Wat voor pickups hen je erin zitten en heb je de elektronica ook zelf in elkaar gesoldeerd?
Ook dit heb ik nooit gedaan dus alle info is welkom.

In ieder geval veel plezier met je nieuwe plank! javascript:emoticon(':)')
javascript:emoticon(':)')

Stratman70
12 oktober 2005, 11:30
Wat doet zo'n schakelaar nou eigenlijk op een gitaar met maar één element?

Mattia
12 oktober 2005, 11:38
Wat doet zo'n schakelaar nou eigenlijk op een gitaar met maar één element?

Verschillende tone opties, IIRC.

Marreh, @Bluesbreaker, strak gedaan hoor! Zier er mooit uit! Maar de belangrijke vraag: what's next?

;-)

Bluesbreaker
18 oktober 2005, 22:07
Sorry voor de late reactie, ik had die van Ray nog gezien, maar die van Theo en STratman niet meer.

@iedereen weer bedankt!



Nou Bluesbraker dat heb je prima gedaan. Ziet er gelikt uit die Tele! javascript:emoticon(':razz:')

Ben wel benieuwd wat voor verf je hebt gebruikt en hoeveel lagen transparante lak je hebt aangebracht. javascript:emoticon(':???:')



ik heb acryl verf gebruikt, en blanke nitrocellulose lak, 11 lagen lak volgens mij, de eerste 6 zijn volledig in het hout getrokken. Om de body echt glimmend glad te krijgen had ik nog wel een paar lagen moeten spuiten en vervolgens polijsten, maar ik vind het een beetje dof mooier, dus heb niet gepolijst.



Wat voor pickups hen je erin zitten en heb je de elektronica ook zelf in elkaar gesoldeerd?
Ook dit heb ik nooit gedaan dus alle info is welkom.


Ik heb er een Van Zandt flat pole pieces pickup inzitten (www.joethequitarman.com > bij store > van zandt pickups ofzo, goedkoopste adres).

Electronica heb ik ook zelf gesoldeerd, dat stelt niet zo veel voor, solderen is erg goed zelf te doen!


Wat doet zo'n schakelaar nou eigenlijk op een gitaar met maar één element?

1e stand:
No trebble, no tone control

2e stand:
Tone control

3e stand:
Full trebble, no tone control

ieme
19 oktober 2005, 22:21
Mooi hoor!