PDA

View Full Version : Hoe ziet een 'totaalpakket' eruit?



wasco
6 oktober 2005, 13:03
Wat ik precies mis op de site en in het forum (ofwel kijk ik er over natuurlijk) is alles een keer op een hoopje gooien.


Ik speel zelf al een paar jaar gitaar, soms even niet, dan weer uren aan een stuk. In het begin gewoon powerchords, daarna gewone akkoorden en nu ben ik dan toch maar is begonnen met alle rest (solo's en lickjes enzo) In mijn directe omgeving zitten geen gitaristen, dus moet ik alles zowat zelf uitzoeken. Spijtig genoeg heb ik van alles wat er verder nog bij komt kijken qua apparatuur geen kaas gegeten. Mijn gitaar is een pruts peavey raptor (je pense) ebay-model, maar toenertijd vrij goedkoop gekocht tesamen met een dean markley mini-versterkertje. Achteraf gezien grote prullen natuurlijk, vooral omdat de nek van de gitaar helemaal scheef staat, de action totaal verkeerd is, de versterker meer ruist en kraakt dan echt geluid voortbrengen etc etc... Maargoed, verder amuseer ik me wel.

wasco
6 oktober 2005, 13:05
Maar ik ben dus op een punt gekomen dat ik van mezelf weet dat ik gitaar echt wel serieus wil nemen. Ik wil oefenen op mijn techniek, snelheid, zuiverheid, ... maar met dit materiaal kan dat niet, ik weet tijdens het spelen niet of een onzuivere klank etc aan mezelf ligt of aan de gitaar/versterker, en zo kan ik natuurlijk geen vooruitgang meer maken.

Ik werk al en woon rustig thuis, dus kan me wel veroorloven er wat geld in te steken. 1000 a 2000 euro mag het kosten, maar daarvoor wil ik wel iets veelzijdigs waar veel plezier aan te beleven valt.

Een totaalpakket dus. Een gitaar, versterking voor de gitaar (iets waar je ook in een toekomstig groep(je) iets mee bent) en effecten en al wat daar nog bij komt kijken. Er zijn waarschijnlijk verschillende opties, dus shoot mensen. wat is volgens jullie een goed geheel?

wasco
6 oktober 2005, 13:06
sorry dat het in 2 posts was, maar alles in 1 ging dus echt niet, het liep steeds maar vast...

wytz