PDA

View Full Version : kan dit ?



Acajou
6 oktober 2005, 10:59
Zou ik een audio buizeneindversterker, zoals deze http://koopjes.marktplaats.nl/audio/buizenversterkers/8001668.html?return=eJwdylEOgyAQBNC7mOinFDFaIaaxN8 FKIgGFwFqtTe%2FexZ%2BdN5mVnPKv5jcROW0Yz8bg9qjEDOA5 IcZ5tZaLDAa8lRJiuVoit0k7Mm76VOtbhQgqGAzyYqycYbGPw% 2Fa0mGJv9pwNOXuCw6QIi2dgl6oklgSoU%2FvEA1nRqu2ulw%2 B2uq279o7NRZ3GwvdNJn5%2FUsA3hA%3D%3D&df=1

,kunnen gebruiken als eindtrap in combinatie met een buizen voorversterker.

En zo ja welke problemen kan ik dan verwachten, uiteraard zal ik de input en output aansluitingen moeten vervangen voor jack's maar wat is nog meer van belang.

Lord Abortion
6 oktober 2005, 11:19
Als je dit kan combineren met een gepast speakercabinet zou dat geen probleem mogen geven. Je zal gewoon wat connectors moeten veranderen, en waarschijnlijk zal je wel enkele kabels speciaal moeten maken (naar de speakers).

Lintpete
6 oktober 2005, 12:56
Waarvoor wil je hem gaan gebruiken, want 2 x 3,5 watt is niet echt een podiumbeest? :wink:

Klasse A dus een echte audiofiele versterker. Heel clean zullen we maar zeggen....

Antal
6 oktober 2005, 13:51
Ik heb geen idee of dat ding zo te verbouwen is dat hij goed klinkt voor gitaar. Maar als je het uit financieel oogpunt doet zijn er IMO betere oplossingen.

(en kun je die link niet ff kleiner maken? Zo is het topic onleesbaar.)

bert k
6 oktober 2005, 14:12
Het zal erg clean klinken. Maar niet clean zoals Fender-clean, maar neutraal, ongekleurd, hifi dus. Zeg maar een duf kleurloos gitaargeluid.

Acajou
6 oktober 2005, 15:25
Ik heb geen idee of dat ding zo te verbouwen is dat hij goed klinkt voor gitaar. Maar als je het uit financieel oogpunt doet zijn er IMO betere oplossingen.

(en kun je die link niet ff kleiner maken? Zo is het topic onleesbaar.)

Okee hij zal dus niet echt lekker klinken lees ik van Bert.

Maar wat zijn dan de betere oplossingen voor een eindtrap stereo met laag wattage. 2 epiphones valve junior is natuurlijk een oplossing.
Als ik dan de beide volume regelaars eruit haal en deze door soldeer naar 1 regelaar dan zou ik toch het volume met 1 knop moeten kunnen regelen.
Die 2 keer 149 euro heb ik er nog wel voor over ALS het werkt.

kijk er zijn misschien wel buizeneindtrappen (stereo) te vinden voor dat bedrag maar die zijn allemaal TE hard.

Ik denk dat ik het eerst maar met een epi mono ga proberen.

Antal
6 oktober 2005, 15:28
Wat is het voordeel van 1 volumeknop dan? :???:

bert k
6 oktober 2005, 16:04
Zoek eens naar Lafayette of Bocama. Dat zijn ouwe stereo buizenbakkies van 2 x 10 (?) watt. Vaak voor weinig te koop en best goed. Maar ook weer een hifi versterker. Anders twee Fender Champs bouwen en aan elkaar hangen.

Negative K3 fan
6 oktober 2005, 18:00
Ik heb geen idee of dat ding zo te verbouwen is dat hij goed klinkt voor gitaar. Maar als je het uit financieel oogpunt doet zijn er IMO betere oplossingen.

(en kun je die link niet ff kleiner maken? Zo is het topic onleesbaar.)

Okee hij zal dus niet echt lekker klinken lees ik van Bert.

Maar wat zijn dan de betere oplossingen voor een eindtrap stereo met laag wattage. 2 epiphones valve junior is natuurlijk een oplossing.
Als ik dan de beide volume regelaars eruit haal en deze door soldeer naar 1 regelaar dan zou ik toch het volume met 1 knop moeten kunnen regelen.
Die 2 keer 149 euro heb ik er nog wel voor over ALS het werkt.

kijk er zijn misschien wel buizeneindtrappen (stereo) te vinden voor dat bedrag maar die zijn allemaal TE hard.

Ik denk dat ik het eerst maar met een epi mono ga proberen.

ik denk dat een grotere gitaarbuizeneindtrap (20/20) over een beetje cabinet op laag volume beter zal klinken dan 2 kleinere zoals die epiphone valve juniors of fender champs op hogere volumes (maar relatief dus gelijke volumes).