PDA

View Full Version : Waarom raak ik mijn gitaar maar niet kwijt?



Fvddungen
6 oktober 2005, 07:30
Ok, een probleem, waar denk ik vele anderen ook mee zitten: Ik raak mijn gitaar maar niet kwijt.

Ik heb een Fender Mex Stratocaster. Zwarte body, maple hals. USA pickups. Klinkt heel strak en zonder ruis e.d. De gitaar ziet er perfect uit, dus geen beschadigingen.

Ik heb hem al talloze keren op marktplaats, speurders e.d. neer gezet. Ik vraag er maar 350,- voor. Maar ik raak hem maar niet kwijt. En volgens mij kampen meer met hetzelfde probleem. Zo raakt Renier van dit forum zijn RG ook maar niet kwijt. Van de week wilde iemand zijn LP ruilen met mij, omdat hij die ook maar niet kwijt raakt op de diverse aanbiedingsites.

Wat is dat nou toch? Ik snap er geen sikkepit van. Waarom is niemand toch geinteresseerd in deze gitaar voor een spotprijs? Het lijkt wel alsof je zo'n beetje dezelde trend krijgt als in de computers. De beginners denken van gitaar is gitaar en kopen dan een Behringer starterspakket voor 100 euro en de pro's willen een nieuwe gitaar van minimaal 1000 euro. En ik blijf maar met mijn Fender zitten die ik aan niemand kan slijten.

Nou, vertel mij maar eens waarom ik hem aan de straatstenen niet kwijt kan.

PS. Dit is geen verkapte advertentie ofzo. Ik wil alleen maar iets duidelijk maken.

fred dons
6 oktober 2005, 07:43
ik koop voornamelijk gitaren en verkoop zelden maar ik (en anderen waar ik o.a gitaren mee ruil) hebben gemerkt dat sinds +/- mei de handel in 2e hands gitaren nagenoeg stil is komen te liggen.
als je op voornoemde sites kijkt blijf je de zelfde gitaren tegenkomen die meerdere keren opnieuw aangeboden worden voordat ze verkocht worden (als ze al verkocht worden)
misschien is de crisis ook eindelijk doorgedrongen in deze markt ? :???:

butters
6 oktober 2005, 07:48
de nieuwprijs van een standaard mex strat niet zo veel hoger. ik denk dat beginners eerder daar naar kijken. (ondanks de usa elementen) voor die meerprijs gaan ze liever naar een winkel dan het risico te lopen een gitaar met gebreken te kopen.

Bobbel
6 oktober 2005, 07:56
ja klopt... maak er 1oo euro van en ik koop hem :razz: ...


Maar ff zonder dollen, dat had ik met mijn Jag-Stang, maar na lang genoeg wachten heb ik hem toch verkocht... helaas, heb er wel spijt van....

Nocki
6 oktober 2005, 08:08
het is al langertijd niet leuk meer. vorig jaar nog kon ik leuke dingen kopen door het handeltje... ik ben er al mee gestopt en koop en verkoop zelden... wat ik wel merk is dat het belangrijk is hoe je iets aanbiedt. langere teksten , uitleg en goede foto's zorgen voor snellere verkoop.

Nocki

urezna
6 oktober 2005, 08:44
Nou ben ik geen echte handelaar ofzo, koop of verkoop zelden iets, maar kijk altijd wel wat er 2e hands is, toch effe kijken voor leuke buitenkansjes, bijzondere gitaren of leuke gitaren voor een bijzondere prijs.
en als er geen duidelijke foto bij zit, blader ik dus direct verder. en een goede spcificatie van het instrument helpt ook, dus ja, hoe je ej advertentie opzet, is duidelijk van invloed.

Fvddungen
6 oktober 2005, 08:55
Nou, mijn advertentie bevat alle detaisl en ik doe er zoveel mogelijk foto's bij, dus daar zal het niet aan liggen.

Overigens heb ik hetzelfde probleem met mijn portable mdspeler en digitale camera. Ik krijg alleen maar biedingen voor een fractie van de vraagprijs. Tja, dan kan ik hem net zo goed weggeven.

Maar aan de andere kant was ik mijn Boss DR670 en Bass V-Amp Pro binnen een dag kwijt en zelfs nog voor meer dan de vraagprijs.

Echt geen pijl op te trekken gewoon.

Nocki
6 oktober 2005, 09:00
Het blijft altijd moeilijk. straks heb je m verkocht omdat je het zat was voor weinig geld. en dan hoor je van je buurjongen.. "had ik het maar geweten" ofzo. of opeens hele goede biedingen als je m verkocht hebt...

ik werk in een winkel en de straat werdt verbouwd. aan paar maanden lang weinig klanten. op het moment at ze met 2 graafmachines voor de deur stonden en alle loopplanken weg waren en er aan beide kaneten van de ingang hopen zand lagen heb ik een topdag gehad...je kan er nooit wat van zeggen...

Nocki

Nocki
6 oktober 2005, 09:01
Het blijft altijd moeilijk. straks heb je m verkocht omdat je het zat was voor weinig geld. en dan hoor je van je buurjongen.. "had ik het maar geweten" ofzo. of opeens hele goede biedingen als je m verkocht hebt...

ik werk in een winkel en de straat werdt verbouwd. aan paar maanden lang weinig klanten. op het moment at ze met 2 graafmachines voor de deur stonden en alle loopplanken weg waren en er aan beide kaneten van de ingang hopen zand lagen heb ik een topdag gehad...je kan er nooit wat van zeggen...

Nocki

d'oh
6 oktober 2005, 09:08
ik weet wel wat er een beetje aan de hand is, als je op marktplaats kijkt stikt het van de richwood, keiper, stagg enzo dat geen drol kost en waarbij de verkoper er bij vermeld, dat het al de concurrentie er uit speelt, omdat de gitaar die hij aanbiedt voor 100 euro beter is als fender gibson prs enz. voor een fractie van de prijs

en beginners geloven dat maar al te graag
ik heb een tijdje geleden op marktplaats advertentie geplaats met daarin een waarschuwing voor beginners, maar die advertentie werd natuurlijk direct verwijderd

Bobbel
6 oktober 2005, 09:20
nou do'h daar heb je een punt, want marktplaats is natuurlijk niet echt een plek waar gitaarkenners veel komen...

maar ik wou ook van mijn playstation 2 af en dat was een vrij nieuwe, zo'n kleine editie, met veel NIEUWE spellen en andere hardware... ik heb er een half jaar over gedaan om dat ding te verkopen en had er 50 euro af gedaan... toen ik de moed had opgegeven belde er een man die hem gelukkig wilde kopen...

en wat heel belangrijk is is dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn, dus probeer niet zoals veel mensen doen te zeggen dat het een Fender is en dat je er dan zelf vanuit moet gaan dat ie uit Mexico komt omdat de prijs zo laag is... want dat zie je ook veel...

telecastermaster
6 oktober 2005, 09:49
Volgens mij heeft het te maken met al die goedkope producten die vandaag de dag uit China komen. Die drukken de prijzen. Er liggen producten in de winkel waarvan ik denk: "hoe kunnen ze het maken voor die prijs?!". Zeg nou zelf: een Behinger pedaaltje voor 19 euro! Dan ga je toch geen 2e hands zoeken die nog duurder is ook?

djgitarist
6 oktober 2005, 09:51
Voor 399 heb je inderdaad al een splinternieuwe mexican strat. Weliswaar niet met dezelfde pickups als in jouw strat.

Marktplaats wordt de laatste tijd wordt overspoeld door goedkope advertenties. Mijn ervaring is dat iedereen alles voor een habbekrats wil hebben, ze bieden bijvoorbeeld minder dan 25% van je vraagprijs, en dan vragen ze nog of je het op wil sturen ook.

Als je je spullen op marktplaats kwijt wil, dan lukt dat het beste met een vraagprijs tussen de 30% - 65% van het bedrag waarvoor jij het zelf gekocht hebt, en dat is in het geval van een dure gitaar zuur.

djgitarist
6 oktober 2005, 09:52
Voor 399 heb je inderdaad al een splinternieuwe mexican strat. Weliswaar niet met dezelfde pickups als in jouw strat.

Marktplaats wordt de laatste tijd wordt overspoeld door goedkope advertenties. Mijn ervaring is dat iedereen alles voor een habbekrats wil hebben, ze bieden bijvoorbeeld minder dan 25% van je vraagprijs, en dan vragen ze nog of je het op wil sturen ook.

Als je je spullen op marktplaats kwijt wil, dan lukt dat het beste met een vraagprijs tussen de 30% - 65% van het bedrag waarvoor jij het zelf gekocht hebt, en dat is in het geval van een dure gitaar zuur.

dano
6 oktober 2005, 10:16
mm ik merk ook dat zaken niet snel verkopen, het ligt er maar net aan of er iemand is die op zoek is naar jouw strat (als ik het geld had;) Ik ben ook bezig met mn line6pedaal te verkopen en mij helpt het zeker erbij te zetten dat je ook bereid bent om te ruilen, nu moet je dat wel eerst zijn natuurlijk. Het kan soms verfrissend zijn. Succes met de verkoop!

nopster
6 oktober 2005, 10:27
Is er ook niet een soort van over-aanbod? Je kunt tweedehands ongelooflijk veel dezelfde modellen terugvinden, en de prijzen durven nogal eens schelen...
Een beginneling beseft trouwens het verschil niet tsn de verschillende modellen. Hij ziet gewoon staan "Mexicaanse Fender", al de rest doet er niet meer toe. Zijn die pickups nu van Fender USA, Stagg of nog iets anders, dat doet er niet toe, hij let echt wel gewoon op het woordje Mexicaans.
En dan idd de vele goedkope merken. Hoeveel mensen redeneren er niet: ik koop een hele goedkope gitaar, want ik weet toch niet of zal blijven spelen.

renier
6 oktober 2005, 10:52
he quint,

ja, gevalletje van de spijker op zijn kop. ik heb hier inderdaad een RG560 liggen met alles erop en eraan, topgitaar voor de schredders en coveraars onder ons. ik vraag 399,- en no luck sofar. het is kwalitatief een van de beste gitaren waar ik ooit op gespeeld heb, en dat wil wat zeggen. het doet me dan ook echt pijn als ik beginnende spelers dezelfde bedragen voor een RG3xx zie uitgeven. maar goed, ik heb gewoon besloten dat ik hem voor minder niet wegdoe, en als dat betekent dat hij blijft hangen, dan is dat zo. wie weet krijg ik ooit nog wel een schred-aanval..


maar goed, in mijn geval denk ik dat het probleem is, dat een beginnende gitarist geen oude gitaar wil, en afgeschrikt wordt doordat er nogal wat aan de gitaar versleutelt is (nieuwe elementen, overgespoten), terwijl de ervaren gitarist, die dat weet te waarderen, geen gitaren in deze prijsklasse meer koopt.

jammer, maarja. er komt vast nog wel eens iemand langs die 400 pop op zak heeft en zijn slag slaat. en zo niet, dan blijft ze lekker bij mij.. dan maar iets langer doorsparen voor die buizenbak..

Anavrin
6 oktober 2005, 11:24
+1, op een gegeven moment kom je bij een prijs waarvan je voor jezelf niet meer kan verantwoorden dat je de gitaar/ amp/ het pedaal daar voor wegdoet. Zo ben ik een tijd lang aan het sukkelen geweest met een Yamaha RBX 260 die ik nieuw had gekocht voor 600 gulden (270 euro), 2 jaar later nog 125 euro aan heb uitgegeven (actief maken en afschermen), die me dus in totaal 395 euro had gekost. Nadeel toen was dat de nieuwe RBX 270 modellen (met een extra element) toen voor rond de 350 nieuw verkocht werden. Aangezien dat ding me 395 had gekost wilde ik niet onder de 200 zakken, maar ben toch af en toe in de verleiding gekomen om ja te zeggen toen er 175 werd geboden. Puur zonde natuurlijk, want dan zou de basisgitaar (zonder de mods) maar 50 euro waard zijn. Uiteindelijk zag ik een advertentie van iemand die een Ibanez Atk verkocht (voor 395 euro), en evt inruil van gitaar/ amp geen probleem zou vinden. Ik heb toen m'n yamaha en een Wah pedaal bij hem ingeruild, en maar iets van 150 euro bij hoeven leggen. Dat ruilverhaal lijkt me dus wel makkelijk, en vooral omdat ik toch zelf die ATK wilde kwam dat perfect uit.
Uiteindelijk heb ik de gitaar dus weten te verpatsen voor 220 (terwijl ie voor 200 op gitaarmarkt stond)

Droffie
6 oktober 2005, 12:03
Op gegeven moment is de markt verzadigd idd. Mensen gaan steeds verder zakken in hun prijzen vanwege 't over aanbod.
Ik verkoop een prachtige Les Paul Standard Wine Red nu voor 1750,- Dat is normaal gesproken een mooie prijs. Ik raak 'm ook aan de straatstenen niet kwijt.
Die Twintone staat ook al een maand te koop en nog geen één reactie op gehad. :???: Ik dacht dat die dingen zo gewild waren.

Pierz
6 oktober 2005, 12:06
Is er ook niet een soort van over-aanbod? Je kunt tweedehands ongelooflijk veel dezelfde modellen terugvinden, en de prijzen durven nogal eens schelen...
Een beginneling beseft trouwens het verschil niet tsn de verschillende modellen. Hij ziet gewoon staan "Mexicaanse Fender", al de rest doet er niet meer toe. Zijn die pickups nu van Fender USA, Stagg of nog iets anders, dat doet er niet toe, hij let echt wel gewoon op het woordje Mexicaans.
En dan idd de vele goedkope merken. Hoeveel mensen redeneren er niet: ik koop een hele goedkope gitaar, want ik weet toch niet of zal blijven spelen.

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat mensen alleen naar het "Fender Mex" gedeelte van de advertentie kijken. Als de topicstarter de originele pickups nog heeft zou ik die er weer in stoppen en wat van de prijs af doen. Kan je die andere eventeel nog los verkopen.

Bobbel
6 oktober 2005, 12:16
Is er ook niet een soort van over-aanbod? Je kunt tweedehands ongelooflijk veel dezelfde modellen terugvinden, en de prijzen durven nogal eens schelen...
Een beginneling beseft trouwens het verschil niet tsn de verschillende modellen. Hij ziet gewoon staan "Mexicaanse Fender", al de rest doet er niet meer toe. Zijn die pickups nu van Fender USA, Stagg of nog iets anders, dat doet er niet toe, hij let echt wel gewoon op het woordje Mexicaans.
En dan idd de vele goedkope merken. Hoeveel mensen redeneren er niet: ik koop een hele goedkope gitaar, want ik weet toch niet of zal blijven spelen.

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat mensen alleen naar het "Fender Mex" gedeelte van de advertentie kijken. Als de topicstarter de originele pickups nog heeft zou ik die er weer in stoppen en wat van de prijs af doen. Kan je die andere eventeel nog los verkopen.

dat zou kunnen helpen, want misschien zegt niet iedereen dat wat (amerikaanse pups)... en je houd je amerkaanse pups...

dano
6 oktober 2005, 12:16
zijn er nog mensen die goede tips weten? speurders/marktplaats/gitaarmarkt sta ik al met mijn line6dm4 (koop of ruil)...
Welke wegen bewandelen jullie nogmeer om je spullen aan te bieden? En zetten jullie de nieuwprijs erbij (omdat de nieuwprijs 2 keer zo hoog was). ??

Pierz
6 oktober 2005, 12:22
Als je die er al bij zet, zet dan de huidige nieuwprijs er bij. Wat je er zelf ooit voor betaald hebt is onbelangrijk en vind ik altijd een beetje zieligdoenerij.

Droffie
6 oktober 2005, 12:23
zijn er nog mensen die goede tips weten? speurders/marktplaats/gitaarmarkt sta ik al met mijn line6dm4 (koop of ruil)...
Welke wegen bewandelen jullie nogmeer om je spullen aan te bieden? En zetten jullie de nieuwprijs erbij (omdat de nieuwprijs 2 keer zo hoog was). ??

Mijn tip is ga niet uit nood extreem laag zakken in je prijs. Omdat iedereen dat lijkt te doen verkloot je de marktwaarde van eigenlijk alles. Ik probeer een LP Std te verkopen, zet een knuppel dezelfde voor 1350 op gitaarnet. Dat slaat gewoon nergens op. No way dat ik zo laag ga...Een nieuwe Studio is nog fokking duurder :???:

Tis vaak beter nog even te wachten tot de markt weer een beetje bij komt...

renier
6 oktober 2005, 12:25
ik weet het ook niet.

ik heb de advertie (zie sig) heel erg duidelijk, volledig en uitgebreid geschreven, foto's erbij, eventuele ruil aangeboden, maar het schiet niet op. nouja. gitaren zijn om op te spelen, niet om te verkopen denk ik dan maar.

ik ga binnenkort mijn Boss ME-50 ook nog op marktplaats gooien. enig idee wat ik ervoor kan vragen?

Mitch
6 oktober 2005, 12:29
Ik heb tijdenlang met mijn Godin LG geleurd en dat was echt een goed ding. Na heel lang wachten heb ik 'm uiteindelijk weten te verkopen voor de prijs die ik in mijn hoofd had, maar je moet gewoon nét iemand treffen die op zoek is naar wat je biedt.
Een zwarte Mex Strat is natuurlijk niet echt een uniek ding, ook niet met USA pups. Vraag/aanbod.....en een slechte markt.

bon_jovi
6 oktober 2005, 12:37
Mja als je een 2de hands advertentie ziet (ik heb nog steeds geen gitaar) ga je naar de details kijken, zeker omdat je er zoveel geld aan gaat geven terwijl je ze ook al in de shops ziet glimmen (nieuw).
Ik denk toch ook dat ik eens hier naar de shops ga gaan op zoek naar een ibanez +- 250 tot 350 euro.
Zo vind ik de kop (of hoe het ook heet) van de strat niet zo mooi met die krul enzo terwijl het bij ibanez lekker strak is.

En ook omdat 2de hands niet altijd even goed te vertrouwen is al lijkt me dat in jullie geval niet zo te zijn hoor.

Acajou
6 oktober 2005, 12:49
Je moet gewoon veel tijd nemen en niet per se willen verkopen.
Ik heb van alles en nog wat te koop, eigenlijk bijna alles, en sommige dingen staan er al een tijdje en zullen ook nog wel ff blijven staan.

Uiteindelijk komt er altijd wel iemand die wil ruilen of kopen.
Heb mensen gehad die 150/200 km reden om iets te komen halen voor de vraagprijs gewoon omdat het precies was wat ze zochten.
Alleen zoekt niet altijd iemand op het moment dat jij het te koop zet jouw artikel.
Geduld dus.

Btw kunnen we niet beter een ruilbeurs organiseren dan een meeting, of op de meeting een ruilbeurs houden.

Droffie
6 oktober 2005, 12:57
Ik heb tijdenlang met mijn Godin LG geleurd en dat was echt een goed ding. Na heel lang wachten heb ik 'm uiteindelijk weten te verkopen voor de prijs die ik in mijn hoofd had, maar je moet gewoon nét iemand treffen die op zoek is naar wat je biedt.
Een zwarte Mex Strat is natuurlijk niet echt een uniek ding, ook niet met USA pups. Vraag/aanbod.....en een slechte markt.

Die Aramat Soul Patch was je redelijk snel kwijt he? :wink:

Mitch
6 oktober 2005, 13:06
Haha, is -ie lekker ?

Maar Marktplaats is een raar wereldje hoor. Mijn Carl Martin Trem o'Vibe staat er ook op. Vraagprijs: 100E. Beginnen te bieden bij 60E (uiteraard...) maar liep lekker op tot er iemand 95E biedt.
Mail ik die gast: geen bericht meer terug :???:
Daar krijg ik af en toe zó de schijt van ! Maar ja, eBay is hier nog steeds niet erg populair. Zo lang de boel daar nog niet erg loopt hou ik het maar bij Marktplaats, waar wel de meeste kopers rondhangen. Dan maar geen zekerheid bij een bod...

Droffie
6 oktober 2005, 13:18
Nog niet geprobeerd. zondag heb ik de oefenruimte voor me alleen :D

Idd Marktplaats is ruk. Ik heb die Korg nog steeds te koop staan. 2 keer een serieus bod gehad en wil je een afspraak maken hebben ze altijd wel een smoes. Van mij mag Marktplaats opgeheven worden en Ebay 't overnemen. Veel handiger.

VooDoo
6 oktober 2005, 15:13
Het ligt meestal ook wel aan de naam
bijvoorbeeld bij jouw fender MEX
word er door veel mensen gezegd, nee dat is een mex, die moet je niet hebben je moet een USA hebben, of de mex serie is slecht of dit of dat.
en je ziet ZOVEEEL op marktplaats en dat soort site's zodat je soms niet eens zin heb om te zoeken, al die nutteloze advertentie's zonder foto's etc.

Ik kamp met hetzelfde verhaal:P Laptoppie ruilen tegen mex:P haha
maarjah ik snap het ook niet echt? mischien omdat er gewoon veel te veel aanbod is, en mensen echt over drijven met de prijzen ze willen het voor zo goed als 1 euro hebben en anders niet :-?

Speeddemon
6 oktober 2005, 15:18
Mijn ervaring is dat je de meeste reacties krijgt op advertenties van marktplaats en speurders.nl

2ehands.nl NOOIT!
Ik heb ook maanden met die GrassRoots Horizon van me gelopen; gitaar had me incl. Seymour Duncans en een nieuwe Switchcraft switch een ruime 550 euro gekost, en die heb ik onlangs pas weten te slijten voor 350. M'n eigenlijke prijs was 375, maar dat was incl. een nieuw setje snaren erop zetten. Dat heb ik nu laten schieten.

Maar zo verbaas ik me erook over dat ik al iets van 4 geinteresseerden heb gehad voor die DiMarzio Evolution, waarvan d'r 3 gewoon niet terugmailen. Tja, 60 euro voor een z.g.a.n. pickup, die nieuw 100+ doet, ik weet 't ook niet meer hoor... :-? :???:

dano
6 oktober 2005, 15:32
kunnen we geen ruiltopic beginnen? Het grote ruiltopic?

VooDoo
6 oktober 2005, 16:02
Haha als dat eens mocht:P
Ik wil wel mn bed en mn bureau ruilen voor een gitaar of iets dergelijks :razz:

Bed is voor mietjes! :-D

Droffie
6 oktober 2005, 16:22
Of mijn vrouw voor een nieuws Strat :-D

ieme
6 oktober 2005, 16:27
Tsja, ik ken het probleem, heb dit voorjaar 3 maanden over de verkoop van mn t-rex switch systeem gedaan. Deze zomer 3 gibsons in de states gekocht met als doel er 2 te verkopen voor een lagere prijs waar ze hier in nederland doorgaans voor gaan... maar helaas! evenals mijn Historic die ik te koop aanbied, 1800 voor een gitaar die +/- 2800 nieuw is. krijg je een mailtje van een snotneus die 800 euro op de gitaar bied, ik mail terug of hij geen 1000 euro vergeten is of het misschien niet goed gelezen heeft...
Dus heb ik (omdat het na mijn vermoeden ska was, maar wat niet zo blijkt te zijn) 5 euro op zijn hondo geboden... tsja rare wereld...

VooDoo
6 oktober 2005, 16:27
Of mijn vrouw voor een nieuws Strat :-D
Zijn Ex-en ook ruilbaar :razz:

Droffie
6 oktober 2005, 16:48
Tsja, ik ken het probleem, heb dit voorjaar 3 maanden over de verkoop van mn t-rex switch systeem gedaan. Deze zomer 3 gibsons in de states gekocht met als doel er 2 te verkopen voor een lagere prijs waar ze hier in nederland doorgaans voor gaan... maar helaas! evenals mijn Historic die ik te koop aanbied, 1800 voor een gitaar die +/- 2800 nieuw is. krijg je een mailtje van een snotneus die 800 euro op de gitaar bied, ik mail terug of hij geen 1000 euro vergeten is of het misschien niet goed gelezen heeft...
Dus heb ik (omdat het na mijn vermoeden ska was, maar wat niet zo blijkt te zijn) 5 euro op zijn hondo geboden... tsja rare wereld...

Jesus ieme...Ben je gek geworden die Historic voor 1800 Euro :o
Probeer ik een Standard voor 1750 Euro te verkopen. :-? Ik denk dat ik 'm er maar af haal.
Welk jaar is die Historic en wat voor een conditie is die?

frekie
6 oktober 2005, 16:59
Wat theorietjes:

1. De algehele recessie, niemand heeft nog een cent te makken dankzij JPB en zijn Haagse bende.
2. Te weinig jongeren die gitaar gaan spelen, ontgroening, vergrijzing.
3. 2 deling der samenleving, het is of RICHWOOD :-D of Custom Shop Fender, alles wat daar tussen in zit heeft het moeilijk.
4. Internet is transparant, de echte particulier (zo die nog bestaat :-D ) ziet wat de handelaar er voor vraagt en denkt zo, is mijn gitaar zoveel waard. Dus de afgelopen tijd prijsopdrijving van 2dehands gitaren. Dus minder vraag.
5. Het euro effect, prijsopdrijving, zie ook punt 4.
6. De reguliere muziekhandel ligt ook op zijn gat en gaat stunten met nieuw prijzen.
7. Veel verhalen in de pers over oplichters op het internet.
8. Stijgende brandstof prijzen dus als je ver weg woont zoals ik heb je een groot probleem om van gitaren af te komen. Ik moet alles opsturen en da's niet ideaal met gitaren.

Tot zover de theorie, nu de praktijk :-D Vergeet de plaatselijke sufferdjes, advertentie krantjes enz. niet. Geloof het of niet maar veel mensen hebben nog steeds geen internet zeker buiten de Randstad. (clichees over domme boeren). Zelfs het prikbord in de supermarkt kan verkoop opleveren. Kost nix.

ieme
6 oktober 2005, 17:05
weet je wel wat t kost om met de tractor naar de lokale supermarkt te rijden? dat ding rijd ook niet op gras... nou ja... over gras dan...

Droffie
6 oktober 2005, 17:11
Wat theorietjes:

1. De algehele recessie, niemand heeft nog een cent te makken dankzij JPB en zijn Haagse bende.
2. Te weinig jongeren die gitaar gaan spelen, ontgroening, vergrijzing.
3. 2 deling der samenleving, het is of RICHWOOD :-D of Custom Shop Fender, alles wat daar tussen in zit heeft het moeilijk.
4. Internet is transparant, de echte particulier (zo die nog bestaat :-D ) ziet wat de handelaar er voor vraagt en denkt zo, is mijn gitaar zoveel waard. Dus de afgelopen tijd prijsopdrijving van 2dehands gitaren. Dus minder vraag.
5. Het euro effect, prijsopdrijving, zie ook punt 4.
6. De reguliere muziekhandel ligt ook op zijn gat en gaat stunten met nieuw prijzen.
7. Veel verhalen in de pers over oplichters op het internet.
8. Stijgende brandstof prijzen dus als je ver weg woont zoals ik heb je een groot probleem om van gitaren af te komen. Ik moet alles opsturen en da's niet ideaal met gitaren.

Tot zover de theorie, nu de praktijk :-D Vergeet de plaatselijke sufferdjes, advertentie krantjes enz. niet. Geloof het of niet maar veel mensen hebben nog steeds geen internet zeker buiten de Randstad. (clichees over domme boeren). Zelfs het prikbord in de supermarkt kan verkoop opleveren. Kost nix.

Gelukkig zet je er zelf smilies bij want het is gelul in de ruimte...
Over welke prijsopdrijving heb je 't?
Over welke recessie heb je 't? (economie groeit alweer hoor)

Het enige waar ik me een beetje in kan vinden is je punt over Richwood en customshop. Idd wordt er elkaar aangeluld dat een Richwood LP net zo goed is als een echte LP. Die noobs geloven die shit ook nog en kopen een RW. Heel triest.... :-(

wietse
6 oktober 2005, 17:11
de handel ligt gewoon op z'n reet sind begin dit jaar ,ik sta dan ook wel eens op rommelmarkten met elpee's cd's en ander muziek spul oa gitaren en het is echt slap tegenwoordig.
vorig jaar verkocht ik op zo'n dag altijd nog rond de 200 euro, tegenwoordig mag ik blij zijn met de helft.
komt ook omdat de mensen het minder ruim hebben en die houden dus de hand op de knip, wat begrijpelijk is trouwens.
ik ben met de gitaren die ik nog te koop heb allang blij als ik m'n geld er weer voor terug krijg tegenwoordig.
het jaar dar de euro geintroduceerd werd dat was een top jaar voor de handel, mensen gaven het uit alsof de prijzen in guldens waren, nu weet men beter en is de boel stil gevallen, alle handelaars die ik ken klagen er over er is in de handel tegenwoordig geen droog brood meer te verdienen.

Quink
6 oktober 2005, 18:21
Van mij mag Marktplaats opgeheven worden en Ebay 't overnemen. Veel handiger.

+ 8 miljoen. Marktplaats zuigt geitenballen. Het gebeurt zo vaak dat je een bod krijgt en dat mensen of niet meer reageren, of "ze hebben even geen geld, wil je het een maand vasthouden", komen niet opdagen, etc.

http://smile.smilies.nl/428.gif

.

dano
6 oktober 2005, 18:30
àlleen mogen ze weleens wat doen aan die brakke opzet van de site bij ebay, wat een onlogisch geheel zeg tsesis..

maagoe, een ruiltopic zou hier niet mogen?

vulvasonic
6 oktober 2005, 18:39
Ik heb onlangs het volgende verkocht (het meeste ervan BINNEN 1 dag):

- RG570EX (400)
- Marshall JCM 900 top (450)
- Fender Performer 1000 (250)
- Boss Octaver (50)
- Boss Delay (70)
- Boss Overdrive (35)
- Boss Overdrive (40)
- Boss Chorus (50)
- Boss ME5 (75)
- Boss Metalzone (35)
- Line6 POD + Floorboard (275)

En volgens mij ben ik nog wel wat vergeten.
De RG heb ik lang op moeten wachten, maar ik vertikte het om 'm voor minder weg te doen. Uiteindelijk is die terecht gekomen bij een jongen die er echt heel erg gek mee was.

De rest was echt heel snel weg. En alles voor de vraagprijs. Ik dacht niet dat ik overdreven goedkoop ben geweest.

Voor sommige pedalen bleef ik maar mailtjes ontvangen. Ik werd er haast gek van!




Dus, nee. Ik heb er geen ervaring mee.


Ik weet wel dat het zeker niet makkelijker is met zgn 'vintage' gitaren. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt, tenzij je ver onder de prijs gaat zitten.

Negative K3 fan
6 oktober 2005, 19:10
Ok, een probleem, waar denk ik vele anderen ook mee zitten: Ik raak mijn gitaar maar niet kwijt.

Ik heb een Fender Mex Stratocaster. Zwarte body, maple hals. USA pickups. Klinkt heel strak en zonder ruis e.d. De gitaar ziet er perfect uit, dus geen beschadigingen.

Ik heb hem al talloze keren op marktplaats, speurders e.d. neer gezet. Ik vraag er maar 350,- voor. Maar ik raak hem maar niet kwijt. En volgens mij kampen meer met hetzelfde probleem. Zo raakt Renier van dit forum zijn RG ook maar niet kwijt. Van de week wilde iemand zijn LP ruilen met mij, omdat hij die ook maar niet kwijt raakt op de diverse aanbiedingsites.

Wat is dat nou toch? Ik snap er geen sikkepit van. Waarom is niemand toch geinteresseerd in deze gitaar voor een spotprijs? Het lijkt wel alsof je zo'n beetje dezelde trend krijgt als in de computers. De beginners denken van gitaar is gitaar en kopen dan een Behringer starterspakket voor 100 euro en de pro's willen een nieuwe gitaar van minimaal 1000 euro. En ik blijf maar met mijn Fender zitten die ik aan niemand kan slijten.

Nou, vertel mij maar eens waarom ik hem aan de straatstenen niet kwijt kan.

PS. Dit is geen verkapte advertentie ofzo. Ik wil alleen maar iets duidelijk maken.

vraagn en aanbod> marktwerking, maak hem goedkoper en hij wordt wel cerkocht, desnoods stop je er weer de mex elementen in terug en verkoop je de usa elementen en mex gitaar afzonderlijk

Negative K3 fan
6 oktober 2005, 19:11
Van mij mag Marktplaats opgeheven worden en Ebay 't overnemen. Veel handiger.

+ 8 miljoen. Marktplaats zuigt geitenballen. Het gebeurt zo vaak dat je een bod krijgt en dat mensen of niet meer reageren, of "ze hebben even geen geld, wil je het een maand vasthouden", komen niet opdagen, etc.

http://smile.smilies.nl/428.gif

.

ik vind het principe van ebay veilingen juist weer ontzettend kut en het bieden op marktpolaats werkt natuurlijk niet, AL-TIJD MAILEN!

Negative K3 fan
6 oktober 2005, 19:15
ik heb nu het topic een beetje doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de 2e hands markt voor gitaren de goede kant op gaat, nu geen abnormaal hoge vraagprijzen meer, maar echt GEBRUIKTE prijzen, kijk eens naar andere takken.

de prijzen waren eerder gewoon niet reeel!

heavy-metal-thunder
6 oktober 2005, 21:31
Ok, een probleem, waar denk ik vele anderen ook mee zitten: Ik raak mijn gitaar maar niet kwijt.

Ik heb een Fender Mex Stratocaster. Zwarte body, maple hals. USA pickups. Klinkt heel strak en zonder ruis e.d. De gitaar ziet er perfect uit, dus geen beschadigingen.

Ik heb hem al talloze keren op marktplaats, speurders e.d. neer gezet. Ik vraag er maar 350,- voor. Maar ik raak hem maar niet kwijt.

Tja, wat wil je, voor minder dan 600 koop je een USA strat en met wat geluk zelfs maar 500!! Wie geeft er dan 350 voor een Mex?? Niet dat er iets mis is met een Mex, maar het zijn gewoon goedkopere gitaren (en er zullen vast Mexen zijn die hun Noorderburen overtreffen).

En hoe komt het nou dat de USA-stratten niet veel meer dan 500 opbrengen? Door de lagen dollarkoers koop je goedkoop een nieuwe USA-strat of je laat hem overvliegen van ginds. De prijs van de nieuwe bepaalt de 2de handsmarkt.

Fvddungen
6 oktober 2005, 21:56
Ik heb de advertentie wat opgeleukt en aangedikt. Hopelijk kan ik nu een beginner overtuigen.

Anders_Destium
6 oktober 2005, 22:31
Er is geen pijl op te trekken, het is echt een kwestie van geluk hebben en de juiste koper vinden. Ik weet dat er de laatste tijd een paar erg dure collectorgitaren zijn verkocht/gekocht via gitaarmarkt, en dat was echt een kwestie van aanbod en iemand die toevallig nét zo'n gitaar zocht. Maar grote aankopen doen (gitaren zijn meestal diepteinvesteringen) dat schiet de laatste tijd niet zo op, als je ook ziet hoeveel meubelboulevards en elektronicawinkels het nu moeilijk hebben :-?

Acajou
6 oktober 2005, 22:55
Er is weer goed nieuws, net de yamaha versterker verkocht. Aankoop 75 euro plus benzine 20 euro, verkoop 275 euro.
Aan dezelfde persoon ook meteen de gr-30 verkocht, welke ik geruild had voor een intellifex die ik gekocht had voor 200 euro. Gr-30 heeft 300 euro opgeleverd.

Of te wel 300 euro winst :-D

Maar die ben ik ook zo weer kwijt GASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Harry
6 oktober 2005, 23:03
okee, van jou loop ik alvast niks,

urezna
7 oktober 2005, 09:03
ik heb nu het topic een beetje doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de 2e hands markt voor gitaren de goede kant op gaat, nu geen abnormaal hoge vraagprijzen meer, maar echt GEBRUIKTE prijzen, kijk eens naar andere takken.

de prijzen waren eerder gewoon niet reeel!

ik denk dat hier en daar inderdaad de prijzen wel wat aan de hoge kant zijn ja, mensen proberen toch het maximale er uit te halen (logisch) maar dat zijn niet altijd reele prijzen...
Ik heb ooit es mijn RG560 op waarde laten schatten voor verkoop, en die kwam toen neer op 500 gulden (dus geen euro... is effe terug) en nu zie ik dat allerlei mensen vergelijkbare gitaren proberen te slijten voor 500 euro.... tja, daar trap ik dus niet in.... dus ik heb em lekker gehouden :-)

Acajou
7 oktober 2005, 09:44
okee, van jou loop ik alvast niks,

Ik neem aan dat je KOOP bedoelt en vraag me meteen af waarom.
Je vindt het een schande dat ik winst maak. Ik neem de moeite om goed te zoeken naar spullen, gebruik ze en als het niks blijkt te zijn (voor mij) dan verkoop ik het weer, en ja ik koop ook wel is wat omdat het een koopje is.
Vaak knap ik de dingen dan ook nog wat op, vervang onderdelen of plak de tolex weer. En ik vraag dan echt geen schandalige prijzen.
Tis gewoon een beetje hobby om koopjes te vinden en dingen uit te proberen.

Droffie
7 oktober 2005, 09:50
okee, van jou loop ik alvast niks,

Ik neem aan dat je KOOP bedoelt en vraag me meteen af waarom.
Je vindt het een schande dat ik winst maak. Ik neem de moeite om goed te zoeken naar spullen, gebruik ze en als het niks blijkt te zijn (voor mij) dan verkoop ik het weer, en ja ik koop ook wel is wat omdat het een koopje is.
Vaak knap ik de dingen dan ook nog wat op, vervang onderdelen of plak de tolex weer. En ik vraag dan echt geen schandalige prijzen.
Tis gewoon een beetje hobby om koopjes te vinden en dingen uit te proberen.

hoe je 't ook verpakt, je blijft een oplichter... 8-)

Droffie
7 oktober 2005, 09:53
ik heb nu het topic een beetje doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de 2e hands markt voor gitaren de goede kant op gaat, nu geen abnormaal hoge vraagprijzen meer, maar echt GEBRUIKTE prijzen, kijk eens naar andere takken.

de prijzen waren eerder gewoon niet reeel!

Wat bedoel je met echt gebruikte prijzen? Het is moeilijk om een redelijke 2de hands prijs te bepalen. Wat zou jij in mijn geval voor die LP Standard '98 die ik verkoop (near mint) vragen?
Momenteel staat die voor 1750,- op gitaarnet.

guhlenn
7 oktober 2005, 09:56
en een les paul voor 1750,- is normaal? :)

hehehe

Ik denk ook dat de prijzen gewoon wat hoog zijn. begrijpelijk hoor, ikzelf wil ook het meeste uit m;n verkoop halen. maar de prijzen (en dan VOORAL op de markt afdeling van deze site), zijn echt debiel. Ik heb alles tweedehands gekocht, na wat langer zoeken bijv. een Gisbon nighthawk voor 375,-. Dat zijn leuke prijzen.

Acajou
7 oktober 2005, 10:09
okee, van jou loop ik alvast niks,

Ik neem aan dat je KOOP bedoelt en vraag me meteen af waarom.
Je vindt het een schande dat ik winst maak. Ik neem de moeite om goed te zoeken naar spullen, gebruik ze en als het niks blijkt te zijn (voor mij) dan verkoop ik het weer, en ja ik koop ook wel is wat omdat het een koopje is.
Vaak knap ik de dingen dan ook nog wat op, vervang onderdelen of plak de tolex weer. En ik vraag dan echt geen schandalige prijzen.
Tis gewoon een beetje hobby om koopjes te vinden en dingen uit te proberen.

hoe je 't ook verpakt, je blijft een oplichter... 8-)

Waarom oplichter ???
Ik ben heel duidelijk in wat ik verkoop mensen mogen alles testen en alles is in prima staat en voor normale prijzen.

Maar goed als jij mij een oplichter vindt prima, ik verkoop geen zwaar overgewaardeerde gitaren voor belachelijke prijzen.

Droffie
7 oktober 2005, 10:33
Waarom oplichter ???
Ik ben heel duidelijk in wat ik verkoop mensen mogen alles testen en alles is in prima staat en voor normale prijzen.

Maar goed als jij mij een oplichter vindt prima, ik verkoop geen zwaar overgewaardeerde gitaren voor belachelijke prijzen.

Relax Tex!!
Zet je er godverdomme een smiley bij gaan ze nog zitten happen... :-?

Als je een paar extra centen kan verdienen op deal heb ik daar geen moeite mee.
Wat jij verder van Gibson vind en/of ze overgewaardeerd zijn zal me werkelijk jeuken...Wellicht ben jij één van de arme sloebers die er wel graag één wilt maar niet kan betalen.

Probeer eens Richwood, klinkt beter dan Gibson en kost nog geen tiende daarvan....http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/bird.gif

gloria
7 oktober 2005, 10:41
ja klopt... maak er 1oo euro van en ik koop hem :razz: ...


Maar ff zonder dollen, dat had ik met mijn Jag-Stang, maar na lang genoeg wachten heb ik hem toch verkocht... helaas, heb er wel spijt van....

Ha zie je wat ervan komt! I hope it hurts... :D

Acajou
7 oktober 2005, 10:54
Waarom oplichter ???
Ik ben heel duidelijk in wat ik verkoop mensen mogen alles testen en alles is in prima staat en voor normale prijzen.

Maar goed als jij mij een oplichter vindt prima, ik verkoop geen zwaar overgewaardeerde gitaren voor belachelijke prijzen.

Relax Tex!!
Zet je er godverdomme een smiley bij gaan ze nog zitten happen... :-?

Als je een paar extra centen kan verdienen op deal heb ik daar geen moeite mee.
Wat jij verder van Gibson vind en/of ze overgewaardeerd zijn zal me werkelijk jeuken...Wellicht ben jij één van de arme sloebers die er wel graag één wilt maar niet kan betalen.

Probeer eens Richwood, klinkt beter dan Gibson en kost nog geen tiende daarvan....http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/bird.gif

Ja nee echt ook heel relaxed dit.

Ach en ik wil best wel een gibson, graag zelfs maar ik ga er niet meer voor betalen dan dat IK het waard vind.
Voor iemand die het werkelijk kan jeuken reageer je wel vreemd.

Maar goed ik ga weer verder, moet nog groente verbouwen naast mijn hutje je moet wat als je niks te vreten hebt.

Zeik-ijzer :wink: <<<< he kijk een smiley, nee nee nu niet reageren he.

Quink
7 oktober 2005, 11:09
ik vind het principe van ebay veilingen juist weer ontzettend kut

Want? (Serieuze vraag)


het bieden op marktpolaats werkt natuurlijk niet,

Dat is toch precies mijn punt? Dus snap deze opmerking niet zo goed. Nogmaals: je zet een advertentie op marktplaats. Er wordt op geboden, zowel op de site als via mail. Je reageert op de biedingen via e-mail. Krijg vervolgens geen enkele reactie meer. Dan houdt het toch gewoon op?

Harry
7 oktober 2005, 11:22
okee, van jou loop ik alvast niks,

Ik neem aan dat je KOOP bedoelt en vraag me meteen af waarom.
Je vindt het een schande dat ik winst maak. Ik neem de moeite om goed te zoeken naar spullen, gebruik ze en als het niks blijkt te zijn (voor mij) dan verkoop ik het weer, en ja ik koop ook wel is wat omdat het een koopje is.
Vaak knap ik de dingen dan ook nog wat op, vervang onderdelen of plak de tolex weer. En ik vraag dan echt geen schandalige prijzen.
Tis gewoon een beetje hobby om koopjes te vinden en dingen uit te proberen.


ik bedoel inderdaad 'koop'



ach, was ik ook nog de smiley vergeten... stom van me :razz:

Droffie
7 oktober 2005, 11:32
Ja nee echt ook heel relaxed dit.

Ach en ik wil best wel een gibson, graag zelfs maar ik ga er niet meer voor betalen dan dat IK het waard vind.
Voor iemand die het werkelijk kan jeuken reageer je wel vreemd.

Maar goed ik ga weer verder, moet nog groente verbouwen naast mijn hutje je moet wat als je niks te vreten hebt.

Zeik-ijzer :wink: <<<< he kijk een smiley, nee nee nu niet reageren he.

http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/AOK.gif

Tupelo
7 oktober 2005, 12:00
Mijn Höfner 457 heb ik ook zo vaak te koop gehad staan zonder resultaat. Daarbij zelfs behoorlijk onder de prijs gezeten. Ben het nu zo beu dat ik het ding gewoon zelf houd en nog ga pimpen ook! :)

Anavrin
7 oktober 2005, 13:10
soms helpt het ook om de gitaar in onderdelen te verkopen...

Ik zou dat alleen niet bij een dure gitaar doen.
Ik heb nl zelf eens van een LP-kopie alleen de multiplex body verkocht voor 50 euro, terwijl de complete gitaar mij 250 gulden had gekost (112,50 euro). De rest van de onderdelen heb ik zelf gebruikt voor m'n zelfbouw-SG.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2005, 13:22
de handel ligt gewoon op z'n reet sind begin dit jaar

En kijk nu nog eens kritisch naar dat laatste regeltje wat je een paar maanden geleden in je sig plaatste. Als je in Grou woont kun je niet maken om per definitie te weigeren iets op te sturen omdat je het "teveel gedoe" vind. Zeker niet als iets zeer gemakkelijk verstuurd kan worden. Kijk ook eens naar de hoeveelheid "gedoe" om vanuit any place in Gederland naar Grou te moeten reizen.
De markt wordt een stuk aangenamer en minder op "z'n reet"als je als verkoper wat behulpzamer bent en accepteert dat verzending bij verkoop hoort.

Ik heb bij veel verkopers (ook op het ebayforum) het gevoel dat ze vinden dat verkopen geen enkele moeite mag kosten. Dat is raar. Er is verder geen enkele beroepsgroep waar men vind dat inkomsten maken geen energie mag kosten.

vulvasonic
7 oktober 2005, 14:30
Waarom oplichter ???
Ik ben heel duidelijk in wat ik verkoop mensen mogen alles testen en alles is in prima staat en voor normale prijzen.

Maar goed als jij mij een oplichter vindt prima, ik verkoop geen zwaar overgewaardeerde gitaren voor belachelijke prijzen.

Ik vind dat je gelijk hebt.
Als je willens en wetens iets dat kapot is voor een veel te hoge prijs verkoopt, dan ben je een oplichter. Maar als je goed spul verkoopt voor een goede prijs, dan is er toch niets aan de hand?

Ik heb ook wel eens een gitaar gekocht omdat ik wist dat ik die op de 'vintage' markt met een paar honderd euro winst kon verkopen. Het was een perfecte gitaar en ik deed 'm voor relatief weinig geld weg.

Ben ik nu ook een dief?

Droffie
7 oktober 2005, 14:45
Vulvasonic!

Ik maakte een grapje toen ik hem oplichter noemde. Hij gaat er serieus op in :-? Hij vond 't overigens wel nodig te vermelden dat ik een zwaar overgewaardeerde gitaar verkoop voor een belachelijk prijs, maar goed. :roll:

vulvasonic
7 oktober 2005, 14:47
Vulvasonic!

Ik maakte een grapje toen ik hem oplichter noemde. Hij gaat er serieus op in :-? Hij vond 't overigens wel nodig te vermelden dat ik een zwaar overgewaardeerde gitaar verkoop voor een belachelijk prijs, maar goed. :roll:

Dat is dan ook wel weer niet zo heel aardig. :D

Droffie
7 oktober 2005, 14:53
Ipv van eerst even vragen of iemand echt bedoelt wat jij denkt te lezen, gelijk met dirt teruggooien. Is een plaag geworden op dit forum.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2005, 15:50
Ipv van eerst even vragen of iemand echt bedoelt wat jij denkt te lezen, gelijk met dirt teruggooien. Is een plaag geworden op dit forum.

Gitaristentrekje. Ze zijn allemaal de beste, met de mooiste gear en dus ook de langste tenen :-D

Droffie
7 oktober 2005, 15:56
Ipv van eerst even vragen of iemand echt bedoelt wat jij denkt te lezen, gelijk met dirt teruggooien. Is een plaag geworden op dit forum.

Gitaristentrekje. Ze zijn allemaal de beste, met de mooiste gear en dus ook de langste tenen :-D

LOL, klinkt logisch. zou 't ook iets nederlands kunnen zijn.
Ik kom regelmatig op andere forum, gearpage, BAM, Harmony Central...Daar gaan ze gewoon veel vriendelijker met elkaar om. Als iemand een vreemde opmerking maakt of grapje wordt er niet gelijk bovenop gedoken en gerost zoals hier.

wietse
7 oktober 2005, 17:27
de handel ligt gewoon op z'n reet sind begin dit jaar

En kijk nu nog eens kritisch naar dat laatste regeltje wat je een paar maanden geleden in je sig plaatste. Als je in Grou woont kun je niet maken om per definitie te weigeren iets op te sturen omdat je het "teveel gedoe" vind. Zeker niet als iets zeer gemakkelijk verstuurd kan worden. Kijk ook eens naar de hoeveelheid "gedoe" om vanuit any place in Gederland naar Grou te moeten reizen.
De markt wordt een stuk aangenamer en minder op "z'n reet"als je als verkoper wat behulpzamer bent en accepteert dat verzending bij verkoop hoort.

Ik heb bij veel verkopers (ook op het ebayforum) het gevoel dat ze vinden dat verkopen geen enkele moeite mag kosten. Dat is raar. Er is verder geen enkele beroepsgroep waar men vind dat inkomsten maken geen energie mag kosten.

heeft niks met de afstand te maken de boel ligt gewoon op de reet landelijk, en wat opsturen betreft ik hou er niet van, en ik haal zelf ook alles op al is het nog zover weg.
en de keren dat ik naar het postkantoor kan om dat allemaal te regelen zijn bijzonder schaars.
postkantoor is eigenlijk alleen maar open als ik aan het werk ben.
dat de handel op de reet ligt bedoel ik niet alleen op internet maar ook op rommelmarkten e.d daar zit ook zwaar de klad in en als dat zo door gaat wordt het nog minder.

Negative K3 fan
7 oktober 2005, 18:06
ik vind het principe van ebay veilingen juist weer ontzettend kut

Want? (Serieuze vraag)


omdat het veel werk is, je moet als er geen buy it now prijs is de hele auctionn afwachten en blijven bieden. Je weet niet waar je aan toe bent, ook het snipen vind ik hooguit irritant.

ik vind het gewoon fijn, makkelijk en persoonlijk als iemand gewoon een advertentie heeft staan en een prijs in zn hoofd heeft en daar samen via email of telefonisch contact uit te komen volgens het principe van wie het eerst komt wie het eerst maalt (als er een prijs is). dan weten zowel koper als verkoper waar ze aantoe zijn zonder veel gedoe eromheen.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2005, 18:30
omdat het veel werk is, je moet als er geen buy it now prijs is de hele auctionn afwachten en blijven bieden. Je weet niet waar je aan toe bent, ook het snipen vind ik hooguit irritant.


Want?? Wederom serieus.
Als jij de hele tijd blijft bieden heb je, mijn inziens, het hele principe van ebay niet begrepen. Het enig wat je daarmee aan het doen bent is de prijs opdrijven. Wat je irritant vindt aan snipen weet ik niet. Persoonlijk houd ik wel van die adrealinerush.


ik vind het gewoon fijn, makkelijk en persoonlijk als iemand gewoon een advertentie heeft staan en een prijs in zn hoofd heeft en daar samen via email of telefonisch contact uit te komen volgens het principe van wie het eerst komt wie het eerst maalt (als er een prijs is). dan weten zowel koper als verkoper waar ze aantoe zijn zonder veel gedoe eromheen.

Helemaal mee eens. Behalve dat ik de afgelopen maanden zoveel met verkopers te doen heb gehad die niet reageerden, ineens een hogere prijs bedachten, kwamen met verhalen dat een andere koper meer bood om jou een hoger bod te ontlokken etc.etc.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2005, 20:00
[ maar ook op rommelmarkten e.d daar zit ook zwaar de klad in en als dat zo door gaat wordt het nog minder.

Kun je nagaan. Die ervaring heb ik al een paar jaar. Hier in de randstad gebeurt nog veel minder en voor wat er gebeurt moet de hoofdprijs worden gevangen.

Misschien is dat ook wel de invloed van Internet. Mensen doen beter vooronderzoek. Verder staat veel van die vroegere rommelmarktmeuk tegenwoording op MP.

wietse
7 oktober 2005, 21:13
internet is daar wel een grote schuldige aan, mensen weten te goed wat iets waard is want dat is gemakkelijk op te zoeken.
koopjes kan je nog doen als je net zoals mij bijna als eerste dus tegelijk met de standhouders er binnen loopt en dan iets leuks vindt bij oude mensen die geen internet hebben, zoals ik vorig weekend had met m'n meazzi minibas voor 25 euro, een erg zeldzaam dingetje.

Superhero
8 oktober 2005, 09:45
Om nog maar op het beginonderwerp te komen.

Ik heb nu mijn ibanez te koop gezet. De enige reactie die ik tot nu toe heb gehad is die van een goede kennis die hem wel voor der zoontje wil kopen.. Echt verschrikkelijk op marktplaats, je ziet pagina's vol "perfecte beginnersgitaren" voor 120 euro die alle noobjes kopen.. verschrikkelijk..

guvnor
8 oktober 2005, 10:59
De n00bjes die nu voor 120 een hele set kopen kan jij dan straks een gitaar bieden die "VEEEEL BETER" is dan de rommel die ze nu hebben.

"Heeft u een tijdje terug een kartonnen gitaar gekocht en bent u toe aan het betere werk? Zie dan hier: Een echte Ibanez enz enz. De keuze van de echte gitarist..."

Fvddungen
8 oktober 2005, 11:02
Kijk, dat is nu een goede openingszin.

Superhero
8 oktober 2005, 11:10
Ja helemaal waar. Hij staat nu alleen nog maar op gitaarmarkt. Bij de echte kenners dus.. Misschien moet ik hem toch maar even op marktplaats zetten waar ik hem aan noobjes kan aanbieden :P

guvnor
8 oktober 2005, 11:20
Zo kun je ze voor elke gitaar verzinnen:

Les Paul: Ondanks decennia van ontwikkeling is deze gitaar sinds de jaren 50 slechts op details veranderd. Wat zegt dat over het ontwerp waar bijna alle gitaar grootheden op spelen?

Strat: Jimi zette ze in de fik, maar die zat ook aan de drugs. Dat zie je Mark Knopfler, Eric Clapton (tegenwoordig clean) en de andere gitaargoden niet doen. Echte kenners waarderen de klank, vormgeving en stijl van deze legende van Fender.

Ibanez: Toen alle gitaarhelden zich angstvallig aan de beproefde gitaren vasthielden stond er één man op die zei dat het beter kon. Hij ontwierp samen met Ibanez de ultieme gitaar die beter te bespelen was, fantastisch klinkt en het beste uit de gitarist haalt. Steve Vai ontwierp DE gitaar waarmee hij miljoenen mensen mee hypnotiseert: de JEM...

Mitch
8 oktober 2005, 11:27
Ipv van eerst even vragen of iemand echt bedoelt wat jij denkt te lezen, gelijk met dirt teruggooien. Is een plaag geworden op dit forum.

Die campagne 'kort lontje' van de overheid op televisie is dn ook de eerste die ik nuttig vind. Het is af en toe bizar hoe o.a. hier in NL soms buitengewoon agressief, gepikeerd of sarcastisch gereageerd wordt.
Of het nou op het forum is, of anders. Laatst bij mij in de straat (grote doorgaande weg) ook weer twee man uit hun auto gestapt en elkaar aangevlogen, één in de houdgreep, heel het verkeer ophouden....
:cry:

Kunnen we niet als aanmoediging een gratis Gitaarnet T shirt aanbieden voor de vriendelijkste en geduldigste poster van de maand of zo ? :wink:

Fvddungen
8 oktober 2005, 11:29
Kom ik dan in aanmerking? Ik zit al paar jaar op dit forum en heb nog nooit gepikeerd gereageerd, laat staan aggressief.

Mitch
8 oktober 2005, 11:57
Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd :D

Sim Simon
8 oktober 2005, 13:53
Dat Behringer starter pack is stoer. Ik heb veel duurdere gitaren maar speel stiekem altijd op dat gitaartje. :lol:

RS-Rik
8 oktober 2005, 14:07
Ja je bent echt de man met zo'n behringer, met dat kick-ass 15 watt versterkertje blaas je alle versterkers weg, je hebt gewoon een veel vettere scheur dan op een triple rectifier en hij gaat gewoon 10 keer zo hard dan de gemiddelde Marshall.

Ik ga ook maar eens zo'n Behringer pakketje kopen, zelfs de meest begaafde virtuoos zal dan mn voeten moeten kussen.

Tupelo
8 oktober 2005, 14:30
Ik heb nu mijn ibanez te koop gezet.

Waarom zou iemand die kopen als er ook een Casio te koop is? :lol:

Droffie
8 oktober 2005, 19:29
Ipv van eerst even vragen of iemand echt bedoelt wat jij denkt te lezen, gelijk met dirt teruggooien. Is een plaag geworden op dit forum.

Die campagne 'kort lontje' van de overheid op televisie is dn ook de eerste die ik nuttig vind. Het is af en toe bizar hoe o.a. hier in NL soms buitengewoon agressief, gepikeerd of sarcastisch gereageerd wordt.
Of het nou op het forum is, of anders. Laatst bij mij in de straat (grote doorgaande weg) ook weer twee man uit hun auto gestapt en elkaar aangevlogen, één in de houdgreep, heel het verkeer ophouden....
:cry:

Kunnen we niet als aanmoediging een gratis Gitaarnet T shirt aanbieden voor de vriendelijkste en geduldigste poster van de maand of zo ? :wink:

Goed plan Seymour. Laten we goed gedrag aanmoedigen/belonen.
Scheelt een hoop flame topics denk ik.

Neals
8 oktober 2005, 19:58
Internet is wel een oorzaak van de handel die op zijn gat ligt.
Mensen 'weten' ineens overal teveel van, en als ze iets moeten weten dan gebruiken ze hetzelfde medium om aan prijzen te komen.

Zelf haal ik ook wel eens koopjes op waar winst aan te maken valt, en het is op zich een leuke manier om veel spulletjes te testen. Ik doe het zelf dan wel weer meer met auto's dan met gitaren.

renier
8 oktober 2005, 20:17
Ja je bent echt de man met zo'n behringer, met dat kick-ass 15 watt versterkertje blaas je alle versterkers weg, je hebt gewoon een veel vettere scheur dan op een triple rectifier en hij gaat gewoon 10 keer zo hard dan de gemiddelde Marshall.

Ik ga ook maar eens zo'n Behringer pakketje kopen, zelfs de meest begaafde virtuoos zal dan mn voeten moeten kussen.

quod erat demonstrandum...

heb je nog een punt te maken, of wilde je alleen iemand die tevreden is met zn spullen afzeiken?

Speeddemon
9 oktober 2005, 01:47
en wat opsturen betreft ik hou er niet van, en ik haal zelf ook alles op al is het nog zover weg.
en de keren dat ik naar het postkantoor kan om dat allemaal te regelen zijn bijzonder schaars.
postkantoor is eigenlijk alleen maar open als ik aan het werk ben.

Als je nou in Utrecht zou wonen, zou ik 't nog ENIGZINS begrijpen (blijf het lui vinden), maar nu lijk je gewoon je 'eigen kuil te graven'...

Als ik in Vlissingen zou wonen en iemand uit Groningen o.i.d. wil iets van me kopen en ik zeg "kom maar halen", denk je dat ik dan nog iets verkoop??! :roll:

Treinkaartje Groningen - Vlissingen 2e klas retour is €39,80.
Boss pedaaltje o.i.d. opsturen is €5,50...

:roll:

wietse
9 oktober 2005, 06:03
en wat opsturen betreft ik hou er niet van, en ik haal zelf ook alles op al is het nog zover weg.
en de keren dat ik naar het postkantoor kan om dat allemaal te regelen zijn bijzonder schaars.
postkantoor is eigenlijk alleen maar open als ik aan het werk ben.

Als je nou in Utrecht zou wonen, zou ik 't nog ENIGZINS begrijpen (blijf het lui vinden), maar nu lijk je gewoon je 'eigen kuil te graven'...

Als ik in Vlissingen zou wonen en iemand uit Groningen o.i.d. wil iets van me kopen en ik zeg "kom maar halen", denk je dat ik dan nog iets verkoop??! :roll:

Treinkaartje Groningen - Vlissingen 2e klas retour is €39,80.
Boss pedaaltje o.i.d. opsturen is €5,50...

:roll:
en wanneer moet ik dat dan doen?
ik werk van half acht tot half vijf en als ik thuis kom dan is het postkantoor ook al weer dicht .
ik ben nu eenmaal drukbezet wat dat aangaat en kan ik een keer er heen dan sta ik voor een dichte deur, want ja sochtends dicht e.d zo gaat dat in een dorp.
kijk het spul vreet bij mij geen brood ik sleep het vanzelf mee naar een rommelmarkt en verkoop het daar wel, (kan een tijdje duren maar ik raak het wel kwijt) en ondertussen ben ik wel aardig bekend als iemand die wel eens leuk spul te koop heeft dus de mensen komen wel langs.
veel mensen die iets van me gekocht hebben die willen zelf ook niet dat het opgestuurd wordt, eerst zelf beet hebben en proberen, is het niks jammer.
dan heb je in ieder geval een heleboel vreemde gitaren bij elkaar gezien die je ook nog allemaal mag proberen.
ik heb in het begin een paar keer iets op zullen sturen, een paar erg zware vintage audio elementen e.d, toen de kopers hoorde hoeveel er bij kwam aan verzendkosten toen haaktenze af, lieten gewoon niks meer horen, en daar heb ik dus geen zin in.
zelfs wel meegemaakt dat ze mailden van ik wil er voor geven wat je vraagt maar dan moet je zelf de verzendkosten betalen, yeah right, een davoli buizen versterker van 25 kilo opsturen op eigen kosten dat kost meer dan ik er voor krijg.
ik heb dus m'n redenen .

Dirk_Hendrik
9 oktober 2005, 09:52
[ik heb in het begin een paar keer iets op zullen sturen, een paar erg zware vintage audio elementen e.d, toen de kopers hoorde hoeveel er bij kwam aan verzendkosten toen haaktenze af, lieten gewoon niks meer horen, en daar heb ik dus geen zin in.
zelfs wel meegemaakt dat ze mailden van ik wil er voor geven wat je vraagt maar dan moet je zelf de verzendkosten betalen, yeah right, een davoli buizen versterker van 25 kilo opsturen op eigen kosten dat kost meer dan ik er voor krijg.

Volledig mee eens. In het geval van een effectpedaaltje waarvan ik zonder meer de verzendkosten was te betalen vond ik je "teveel gedoe" toch echt iets te kort door de bocht. Je kunt éénvoudig niet van iemand verwachten dat hij in tijd en reiskosten een veelvoud van die verzendkosten betaalt. Je zou dus ook kunnen melden dat het opsturen even gaat duren vanwege werk en de gelimiteerde openingstijden van het postkantoor.

Speeddemon
9 oktober 2005, 17:32
[ik heb in het begin een paar keer iets op zullen sturen, een paar erg zware vintage audio elementen e.d, toen de kopers hoorde hoeveel er bij kwam aan verzendkosten toen haaktenze af, lieten gewoon niks meer horen, en daar heb ik dus geen zin in.
zelfs wel meegemaakt dat ze mailden van ik wil er voor geven wat je vraagt maar dan moet je zelf de verzendkosten betalen, yeah right, een davoli buizen versterker van 25 kilo opsturen op eigen kosten dat kost meer dan ik er voor krijg.

Volledig mee eens. In het geval van een effectpedaaltje waarvan ik zonder meer de verzendkosten was te betalen vond ik je "teveel gedoe" toch echt iets te kort door de bocht. Je kunt éénvoudig niet van iemand verwachten dat hij in tijd en reiskosten een veelvoud van die verzendkosten betaalt. Je zou dus ook kunnen melden dat het opsturen even gaat duren vanwege werk en de gelimiteerde openingstijden van het postkantoor.
+1.

Kijk, wat je zegt van die 'koper' die JOU wil laten opdraaien voor de verzendkosten, en zeker voor iets zwaars, da's bullshit.

't is heel simpel:
-komen ze iets bij me ophalen; kost het ze niks extra, want 't kost mij geen extra moeite.
-Willen ze iets opgestuurd hebben, betalen ze de verzendkosten (+ €0,25 aan GOED verpakkingsmateriaal, ipv een papieren zak waarin ik wel eens iets heb ontvangen), want dat kost mij moeite, maar bespaart hen tijd EN reiskosten.
Bij mij duurt 't soms ook 2 dagen extra, omdat ik dan 3 dingen tegelijk naar 't postkantoor wil brengen, ipv van 3x voor 1 ding gaan.

gerrekat
10 oktober 2005, 09:55
Ik denk dat veel mesne uitgekeken raken op de geeikte gitaren en wat meer specialer en exclusiever spul willen, hetzelfde geldt voor amps.

Ik heb nog geen problemen gehad spullen te verkopen, laat staan voor spotprijzen, heb altijd goede tot zeer goede prijzen gevangen voor spul dat ik verkocht heb. Maar ik heb dan ook geen run of the mill Gibson/Fender/Ibanez/Marshall spul....

Rutger
10 oktober 2005, 11:44
-dubbel-

Rutger
10 oktober 2005, 11:45
Precies, zolang je bekend spul verkoopt gaat het nog wel goed.

Maar als het enigszins minder bekend spul is, ook al is het goed, dan lijken de mensen het niet meer te moeten tegenwoordig.

k Had in mei mijn Fernandes Revival Tele te koop voor een maand te koop staan. De kenners weten dat dit een puik gitaartje is, maar er kwam geen fatsoenlijk bod op.... Uiteindelijk heb ik hem voor minder verkocht omdat ik hem toch kwijt moest. Terwijl je tot een jaar terug heel goed kon handelen in dergelijke spullen...

Bobbel
10 oktober 2005, 11:54
Ik snap nog niet helemaal dat mensen iets miet meer zouden willen kopen als er verzendkosten aan vast zitten, ik bedoel daar hou je rekening mee... ik wel in ieder geval, want ik koop tegenwoordig alles via het internet... behalve mijn brood dan he... :wink:

Droffie
10 oktober 2005, 12:08
Ik snap nog niet helemaal dat mensen iets miet meer zouden willen kopen als er verzendkosten aan vast zitten, ik bedoel daar hou je rekening mee... ik wel in ieder geval, want ik koop tegenwoordig alles via het internet... behalve mijn brood dan he... :wink:

Verzendkosten zijn toch heel normaal? die bestonden ook al voor het fenomeen internet. zijn er mensen dat die geen verzendkosten willen betalen dan? ik heb 't nog nooit mee gemaakt in ieder geval.