PDA

View Full Version : [space-rock] eerste 'track' met m'n gitaar...



trigg
6 oktober 2005, 00:31
Een week geleden een Epiphone G400 SG aangeschaft,
en dit is het eerste trackie... 4 gitaar-partijen over elkaar
heen opgenomen:

http://trigg.gunslinger.nl/gitaar_probeersel.mp3

Let niet op de strakheid, ik ben kwa techniek nog een beginner.. :D

Sonno
6 oktober 2005, 12:16
Tja wat moet ik hier nou van zeggen... Ten eerste, grappig sfeertje best leuk bedoeld. Het is best expirimenteel zo, ik zou het hele stuk is wat meer uitbouwen. Wat is de bedoeling van dit stuk, een soort intro?
Verder had ik wel wat meer verwacht van 4 gitaarpartijen overelkaar. En zoals je zelf al aangaf; iets netter spelen...



Suc6!

koella
6 oktober 2005, 23:58
Nieuwe epiphone he?
Het lijkt er meer op dat je een nieuw echo apparaat gekocht hebt. :lol:

Pink floyd fan soms? :D

Yvoshkiro
7 oktober 2005, 00:26
zolang we maar creatief bezigzijn he :-D
nogvandat

trigg
7 oktober 2005, 02:33
@Sonno: de bedoeling van dit stuk is er eigenlijk niet... het is meer een soort experiment met m'n gitaar. Je hebt gelijk dat de 4 'gitaarpartijen' eigenlijk niet echt veel voorstellen, maar het gaat om het idee :D

@koella: ja, ik ben zeker Pink Floyd-fan, maar de fx heb ik ook gebruikt omdat je zo je fouten redelijk kan verbloemen ;)

amon
8 oktober 2005, 00:59
Ik vind het super!

Ik ga morgen meteen mn Korg 301dl instellen om ook zo'n echo te krijgen en pingelen/opnemen!

(ik ben ook pink floyd fan, maar nog groter Tool fan!)

Frenghis Khan
9 oktober 2005, 16:33
Tering, dit zijn vrij gave sferen die je daar creëert.... ja tuurlijk ers een beetje Pink Floyd in ons allemaal....die spacey proberen te spelen :D
Kan een leuk intro worden

syarych
10 oktober 2005, 21:32
Gaaf man! Je gaf het zelf al aan; het mag wat strakker, maar je creeert zeker een hele gave sfeer. Mag ik vragen hoe je die distorted gitaar gedaan hebt? Wat voor apparatuur gebruik je?

trigg
11 oktober 2005, 01:07
Gaaf man! Je gaf het zelf al aan; het mag wat strakker, maar je creeert zeker een hele gave sfeer. Mag ik vragen hoe je die distorted gitaar gedaan hebt? Wat voor apparatuur gebruik je?

thanks!

de gitaar gaat eerst door m'n Roland VS840 heen.
Daar zet ik de preset dan meestal op clean en ga daarna met
software aan de slag...

De distortion is een preset van Native Instruments Guitar Rig,
een software-matige gitaarversterker (en ik speelde dat lijntje
door met m'n nagel te 'scratchen' op m'n lage E-snaar :D)

syarych
11 oktober 2005, 16:59
De distortion is een preset van Native Instruments Guitar Rig,
een software-matige gitaarversterker (en ik speelde dat lijntje
door met m'n nagel te 'scratchen' op m'n lage E-snaar :D)
Ik zag Guitar Rig laatst bij Dijkman Muziek in Amsterdam. Het zag er zeer indrukwekkend uit, en was direct geinteresseerd in het product. Ik heb 'm uitgeprobeerd (met een Fender Strat), maar het kon me niet bekoren. Wat een vreselijk geluid (althans, dat wat ik op dat moment hoorde. Zo lang heb ik het niet uitgebrobeerd. Maar dat wat ik hoorde was genoeg om direct te beslissen dat ik mijn zuur verdiende geld hier niet aan uit wilde geven. Ik houd het liever bij mijn Line6 Pod 2.0. :D)

Doch bevalt jouw geluid me vreemd genoeg wel.

syarych
11 oktober 2005, 17:32
De distortion is een preset van Native Instruments Guitar Rig,
een software-matige gitaarversterker (en ik speelde dat lijntje
door met m'n nagel te 'scratchen' op m'n lage E-snaar :D)
Ik zag Guitar Rig laatst bij Dijkman Muziek in Amsterdam. Het zag er zeer indrukwekkend uit, en was direct geinteresseerd in het product. Ik heb 'm uitgeprobeerd (met een Fender Strat), maar het kon me niet bekoren. Wat een vreselijk geluid (althans, dat wat ik op dat moment hoorde. Zo lang heb ik het niet uitgebrobeerd. Maar dat wat ik hoorde was genoeg om direct te beslissen dat ik mijn zuur verdiende geld hier niet aan uit wilde geven. Ik houd het liever bij mijn Line6 Pod 2.0. :D)

Doch bevalt jouw geluid me vreemd genoeg wel.

phantom666
13 oktober 2005, 17:24
Het klinkt zeer gaaf, maar het is te lang om mij te kunnen blijven boeien.

Het zou gaaf zijn als je van dat rustige naar een hysterisch stuk gitaarspel weet toe te werken.
Zoals in Child in Time van PF.

Zeer origineel, met je nagel krabben. Deed mij denken aan een didgeridoo op LSD of iets dergelijks.

koella
13 oktober 2005, 22:30
Het zou gaaf zijn als je van dat rustige naar een hysterisch stuk gitaarspel weet toe te werken.
Zoals in Child in Time van PF.


Van PF :???: Bedoel je Pink Floyd ?
Child in Time van Pink Floyd?? :o

Jij bent zeker nog erg jong :wink:

Phoenix
16 oktober 2005, 17:10
Hij heet phantom 666 :razz: natuurlijk is hij dan nog jong...

ik vind het errrg gaaf klinken! Ik heb helemaal (nog) geen verstand van gitaren (volgende week eerste les ; :wink: ) dus nuttige opmerkingen kan ik niet geven. Behalve dat ik het mooi vind!

phantom666
17 oktober 2005, 12:25
Sorry jongens.
Mijn pa draait al zolang ik me herinner Deep Purple en Pink Floyd afwisselend in de auto.
Zo doende gooi ik die al vanaf mijn zesde door elkaar. Nooit echt afgeleerd denk ik.

En toen ik me hier aanmeldde onder die nick was ik inderdaad nog jong. Nu ben ik oud en wijs =)

rocker_71
17 oktober 2005, 19:40
Is wel erg origineel. Mooie muziek bij een vette film oid.

bassio
10 november 2005, 13:18
lekker stukkie gefreak hoor trigg :D