PDA

View Full Version : amp switcher, welk merk?



pieter25
6 oktober 2005, 00:11
ik heb sinds kort een rocktron intellifex, en ik wil graag mijn bogner shiva top midi van kanaal laten schakelen. De shiva heeft een jack aansluiting voor de kanaalschakeling, dus ik zoek een switcher die dat kan... Welke opties zijn er en wat kosten ze?

alvast bedankt voor de info, gr pieter...

vester86
6 oktober 2005, 00:52
Nobels MS-4, en een paar exotische merken hebben er ook eentje, maar nobels is simpel en goed

pieter25
6 oktober 2005, 19:44
zijn er nog andere opties? 1 stereo jack zou al voldoende zijn om mijn shiva van kanaal te doen schakelen...

vinni
6 oktober 2005, 20:20
Kijk hier maar:

http://www.axess-electronics.com/

Dat spul is beregoed en bij veel gitaristen in gebruik.

Groet,
Vinni

Globetrotter
6 oktober 2005, 20:27
Hoi

Ik verkoop een Nobels Midi Switcher MS4, elk redelijk bod is welkom. Is in nieuwstaat, echt zelden gebruikt.
Groenten,

Bart

doncker
6 oktober 2005, 22:50
Kun je ook niet een behringer fcb1010 gebruiken. Hierin zitten relais voor je bogner te schakjelen en dan heb je nog midi om met je rocktron te spelen.

pieter25
6 oktober 2005, 23:40
die behringer vind ik te groot, en lijkt me niet zo betrouwbaar, nogal plastic. Ik dacht meer aan een midimate. die heb ik vroeger ook gehad, en das wel een degelijk pedaal...

pieter25
13 oktober 2005, 12:12
iemand nog andere suggesties? zag dat koch ook iets heeft, en engl.

Raffel
13 oktober 2005, 12:27
ik heb een 8kanaals switcher van e-bay gehaald voor 80 euro. (Rockman Midi Octopus, merk mede opgezet door oude gitarist van Boston) Betere oplossing had ik me niet kunnen wensen. Als je dan nog eens ooit van top wisselt, kun je andere tops ook gewoon gebruik met een dergelijke switcher.

Dus check de 2e hands markt ook eens.

Nocki
13 oktober 2005, 14:50
ik heb een preamp van rocktron. de pro gap die het kan net als de g-major. en er zit ook een schakelbare fx loop in.

ook al hang je m niet in je signal line je hebt toch een leuke switcher...
voor weinig geld
Nocki

Dick Wolkendeck
14 oktober 2005, 10:23
Ik heb een tweede hands Ernst Flieck switcher gekocht voor 125 Euro. Doed het heel goed, schakelt 7 keer jack aan/uit.

Of je gebruikt een Replifex, of een G-major. :wink: Die kunnen ook je amp schakelen.

Ronaldd
14 oktober 2005, 18:36
HEy
dat ding van ernst, alles via midi??
Dat zou wel beter wezen.

vester86
14 oktober 2005, 23:22
die behringer vind ik te groot, en lijkt me niet zo betrouwbaar, nogal plastic. Ik dacht meer aan een midimate. die heb ik vroeger ook gehad, en das wel een degelijk pedaal...

jammer dat je de behringer geen kans geeft, het zijn werkelijk goeie dingen.... heb er zelf nog geen slechte dingen over gehoord