PDA

View Full Version : problemen met koch



coal
16 september 2002, 16:40
Ik heb sinds ik nieuwe buizen in mijn Koch KV50 heb laten zetten het probleem dat de versterker uit zichzelf harder en zachter gaat. En dan niet een beetje maar fors. Verder ruist ie heel erg als ik em aanzet. 't Is maar even, maar het is een behoorlijke ruis. Ook heb ik het idee dat de versterker wat doffer klinkt... Iemand enig idee waardoor dit komt?

Soulman
16 september 2002, 17:18
Zijn wsch. toch de buisjes niet goed.

JV
16 september 2002, 18:18
foute buis is inderdaad het meest logische

BLOK182
16 september 2002, 18:21
die Koch die ik nu tijdelijk hebt ruist ook als de ziekte, nou ja, op het scheurkanaal dan, en dan vangtie ook allemaal signalen op, zo kan ik horen of de computer, de tv of de radio aanstaat in huis en mobiele telefoons hoor je al helemaal.

Dude
16 september 2002, 20:44
mobiele telefoons hoor je altijd in een gitaarversterker,

BLOK182
16 september 2002, 20:46
ja maar als mijn ouders onder zappen en boven staat mijn versterker aan hoor ik steeds plop, en als ik mijn stereo gebruikt ook. Heel weird.

Moonchild
16 september 2002, 23:40
valt het niemand op dat er wel heel veel mensen met koch problemen zijn of ligt het nou aan mij?

Als er iets kapot is aan een versterker hier op het forum, gaat het wel opvallend vaak over een koch namelijk

Reverby
19 september 2002, 12:25
Hey, ik speel al jaren op een Koch twintone en ik heb nooit problemen.
Geen ruis, geen geplop en als je gewoon je versterker goed laat afregelen bij het vervangen van de buizen (die natuurlijk wel goed moeten zijn) heb je gewoon een waanzinnige amp!

SchaapOpJeHoofd
19 september 2002, 15:34
Ik zit met m'n singlecoils max. 2 meter van mn versterker en 50 cm van een monitor.
Hoeveelheid bijgeluiden is te verwaarlozen. Nooit problemen met geluid gehad.

Slowhand41
19 september 2002, 15:46
Met elke versterker kun je dit soort problemen krijgen omdat dit waarschijnlijk aan de buizen ligt, ondanks dat ze nieuw zijn kan er best wel eens een mindere tussen zitten welk merk/type je ook gebruikt. Ik zou er gewoon maar even mee terug gaan.

axkman
3 maart 2003, 22:04
Ploppen op je versterker/stereo kunnen ook (meest waarschijnlijke) veroorzaakt worden door pieken/afwijkingen op het lichtnet. Wasmachines, zware lampen, of foute schakelaars (mechanisch of halfgeleiders) zijn heel vaak de boosdoeners. NetFilter'tje ertussen, en je bent van die problemen af.

Je moet dus eerst wel kijken OF het wel de vervuiling op het lichtnet is.. door te kijken of je versterker er ergens anders ook last van heeft, of dat je stereo er bijv. last van heeft of niet

cas121
6 maart 2003, 15:43
tja veel problemen met koch? ik weet in elk geval wel dat je bijna nergens betere service krijgt dan bij koch, die lui mailen altijd binnen een uur terug op elke vraag en zijn ook relaxed qua garantie en reparatie. als je veel ruis hebt moet je checken of je wel geaard speelt of maar eens goed naar je gitaar kijken..

Moonchild
6 maart 2003, 17:53
Ja, ik heb onderhand zelf een Koch gekocht (tis een beetje oud topic he) en ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad met de twintone die ik nu heb.
En ik moet zeggen dat de mijne behoorlijk vrij is van ruis.