PDA

View Full Version : State of the Ark



fullorder
5 oktober 2005, 21:26
Vorige week naar The Ark geweest in de Primeclub te Keulen?

Ja, ik ben naar Keulen geweest speciaal voor The Ark, omdat ze $&^%$#! nooit in Nederland spelen. Gek genoeg is er in Nederland te weinig publiek voor ofzo.
Ik wilde ze echter zo graag zien, dat ik de rit gemaakt heb (Den Haag - Keulen - Den Haag) en ik heb er geen minuut spijt van gehad. Wat een beestachtig goed concert was dat! Primeclub was niet veel groter dan bijvoorbeeld Rotown, maar met de show die ze weg gaven hadden ze makkelijk Wembley plat kunnen spelen.
Ik ben vooral fan van The Ark omdat ik hun liedjes gewoon errug goed vind qua melodie en productie, blijkt het live ook nog eens een glamrock band van de bovenste plank te zijn! En niet glamrock als gimmick (zoals bijvoorbeeld The Darkness, overigens wel een strakke liveband), maar wonderschone nummers met een hele vette en overtuigende live presentatie. En niet alleen van de sterk naar travestie neigende zanger, maar van de hele band.
Vanaf nummer 1 ging het dak eraf en ik heb samen met de hele zaal m'n longen uit m'n lijf geschreeuwd en gezongen en m'n ballen uit m'n broek gesprongen. Overigens ook hulde voor het Duitse publiek dat er helemaal voor gaat in tegenstelling tot de vaak toch wat stugge Nederlanders. Leuke bijkomstigheid was dat een groot deel van het publiek bestond uit schone Duitse dames (ja ze bestaan, echt!) dus m'n avond kon niet meer stuk. ;)

Damn, het moet toch mogelijk zijn om genoeg man op de been te krijgen om deze geweldige band in ieder geval op één van de kernpodia van Nederland te krijgen?