PDA

View Full Version : Waarom nieuwe versies?



Jorikjet
5 oktober 2005, 18:38
Waarom maakt bijvoorbeeld boss van de CE1 allemaal nieuwe versies zoals CE2,3,4,5 en niet gewoon de oude behouden? kwa electronica dus. Zo ook met andere bedrijven. Is dit omdat de oude electronica niet meer te verkrijgen is ofzo?

BartL
5 oktober 2005, 18:39
Lijkt me niet...zolang er erg veel vraag naar is, zal het ook wel geleverd worden.


Of het is om de prijs op te drijven :wink:

Heeft misschien ook wel iets te maken met de verzadiging van de 2dehands markt. Als Boss de CE-1 was door blijven produceren had iedereen er ondertussen eentje...en werden de andere chorussen niet meer verkocht.

TROUWENS,
Hoe spreken jullie het uit?
1. Goorus? (Hollands)
2. Khorus? (Engels?)

Jorikjet
5 oktober 2005, 18:43
nee maar de oude CE1 is volgens velen de perfecte chorus, dus waarom maken ze een nieuwe die minder is :lol:

Speeddemon
5 oktober 2005, 18:45
TROUWENS,
Hoe spreken jullie het uit?
1. Goorus? (Hollands)
2. Khorus? (Engels?)
vreemd genoeg spreek ik 't op z'n Hollands uit wanneer ik 't effect bedoel,
en noem ik de aanduiding voor een refrein wel "Khorus" op z'n Engels. :oops:

Robbert
5 oktober 2005, 18:47
TROUWENS,
Hoe spreken jullie het uit?
1. Goorus? (Hollands)
2. Khorus? (Engels?)
vreemd genoeg spreek ik 't op z'n Hollands uit wanneer ik 't effect bedoel,
en noem ik de aanduiding voor een refrein wel "Khorus" op z'n Engels. :oops:

Ik ook hoor :)

BartL
5 oktober 2005, 18:49
Hmmm...hier in de buurt hoor ik ook bijna iedereen de 'hollandse' versie zeggen. Ze kijken mij altijd raar aan als ik "Khorus" zeg...mjah. Boeiend...back ontopic dan maar :-D

Nielsje
5 oktober 2005, 18:56
en flanger?

fjendjur? of flesjur?

BartL
5 oktober 2005, 18:59
"Fleejn-djur" :-D

Quink
5 oktober 2005, 19:00
vreemd genoeg spreek ik 't op z'n Hollands uit wanneer ik 't effect bedoel,
en noem ik de aanduiding voor een refrein wel "Khorus" op z'n Engels. :oops:

Lijkt me niet zo vreemd. Voor het pedaal is niet echt een Nederlands woord (Een zwevert? Mmm, stereo zwevert? :???: ). Chorus in liedje is gewoon Engels woord voor (zoals je zelf al zegt) refrein.

BartL
5 oktober 2005, 19:00
Waarom maakt bijvoorbeeld boss van de CE1 allemaal nieuwe versies zoals CE2,3,4,5 en niet gewoon de oude behouden? kwa electronica dus. Zo ook met andere bedrijven. Is dit omdat de oude electronica niet meer te verkrijgen is ofzo?
Zal ongetwijfeld ook iets met marketing te maken hebben. Klein/vierkant dat moderne gitaristen aanspreekt ofzo. Jah...ik zwam maar wat, mjah...da's marketing :-D (No offence voor de gene die in die richting zitten :wink: )

jorrit
5 oktober 2005, 19:37
gewoon verkoop en verbeterde technieken.

ander merken komen met een chorus die een ander techniek gebruikt en je kunt dan niet achter blijven.

jpb
5 oktober 2005, 19:45
en flanger?

fjendjur? of flesjur?
En wat dacht je van Ofahdrèfh :D

fullorder
5 oktober 2005, 19:52
Tja,

boss moet toch wat te showen hebben op NAMM?

Jammer dat nieuwere modellen bijna altijd minder zijn dan het orgineel, zal ook wel iets met produktiekosten te maken hebben. In de goede oude tijd had je tenminste nog onderbetaalde soldeer-nerds! En kinderarbeid! En slavenhandel!
Vroeger was alles beter *snif*

Ik spreek chorus trouwens altijd uit als: "poep met stukjes"
ik weet ook niet hoe dat zo gekomen is...

JoostBaksteen
5 oktober 2005, 19:57
en flanger?

fjendjur? of flesjur?

Als je chorus op zijn nederlands uitspreekt, dan vind ik dat je flanger ook op zijn nederlands uit moet spreken, dus als 'zanger' .... :-D

PS: Ik doe het allemaal maar op zijn engels :P

Harry
5 oktober 2005, 20:18
TROUWENS,
Hoe spreken jullie het uit?
1. Goorus? (Hollands)
2. Khorus? (Engels?)
vreemd genoeg spreek ik 't op z'n Hollands uit wanneer ik 't effect bedoel,
en noem ik de aanduiding voor een refrein wel "Khorus" op z'n Engels. :oops:

sta jij serieus met je bandje in de oefenruimte te praten over een 'khorus' in plaats van refrein? :lol:

ik spreek het effect op z'n nederlands uit maar uiteraard met een zachte 'g'

Lucluc
5 oktober 2005, 20:32
En is er hier iemand die nog een chorus gebruikt? Ik bedoel buiten de glamrockers (klèmrokkurs) en coverbandjesgasten (kuverbendjusgast'n)????? Wat zou je anno nu in hemelsnaam nog met zo'n gedateerd effect moeten?

Nielsje
5 oktober 2005, 20:34
TROUWENS,
Hoe spreken jullie het uit?
1. Goorus? (Hollands)
2. Khorus? (Engels?)
vreemd genoeg spreek ik 't op z'n Hollands uit wanneer ik 't effect bedoel,
en noem ik de aanduiding voor een refrein wel "Khorus" op z'n Engels. :oops:

sta jij serieus met je bandje in de oefenruimte te praten over een 'khorus' in plaats van refrein? :lol:

ik spreek het effect op z'n nederlands uit maar uiteraard met een zachte 'g'

In 'het effect' zit helemaal geen g...

dejohan
5 oktober 2005, 20:34
nee maar de oude CE1 is volgens velen de perfecte chorus, dus waarom maken ze een nieuwe die minder is :lol:

Regel 1 in gitaarland: alles wat ouder is is beter, alles.

Alles.

:D

zjanke
5 oktober 2005, 20:43
Wat zou je anno nu in hemelsnaam nog met zo'n gedateerd effect moeten?

Lekker zo'n bekrompen kijk op zaken :o

Zoals Toon van de berg van de legendarische Toon en de tontjes zei: Speule kut!

Lucluc
5 oktober 2005, 20:47
Speule kut!

met zo'n lekker sexy chorus geluid :D

Mitch
5 oktober 2005, 22:32
Je kijkt naar Boss met de CE-1 die niet wordt gere-issued, maar Ibanez doet dat toch keurig ? TS9, FL9, CS9, TS808, AD9.....
Bedenk wel dat de mode onder gitaristen niet altijd even snel wordt opgemerkt door de heren van de marketing. En misschien past het domweg niet binnen de strategie van een bedrijf.
Persoonlijk had ik een CE-2 re-issue een logischer stap geveonden dan de CE20 waar ze mee zijn gekomen. Wie zit er in vredesnaam te wachten op 5 verschillende chorus sounds onder zijn voet ???

jorrit
6 oktober 2005, 09:31
En is er hier iemand die nog een chorus gebruikt? Ik bedoel buiten de glamrockers (klèmrokkurs) en coverbandjesgasten (kuverbendjusgast'n)????? Wat zou je anno nu in hemelsnaam nog met zo'n gedateerd effect moeten?

uhm, je cleane stukken wat warmer maken of wat sfeer geven. ff wat ruimtelijker effect aan je solo geven. ook erg vet in combi met een delay om viool achtige geluiden uit je gitaar t halen... mogelijkheden genoeg...
ligt misschien wel aan jou voorstellingsvermogen (veurstullungsveurmeugn :-? )

amon
6 oktober 2005, 09:59
ik spreek chorus uit als tsjorus. Net als de ch van chip.

Ik weet dat het khorus moet zijn, maar kan er gewoon niet aan wennen omdat ik altijd al tsjorus gezegd heb.