PDA

View Full Version : Propellerhead -Rebirth (free DRUM software)



rocker_71
5 oktober 2005, 17:52
Hi,

Ik heb een tip en een vraag.
Sinds kort is het legendarische programma (synth/drum) Rebirth vrij te downloaden. Dat is een tip voor iedereen die op zoek is naar gratis leuke drum software. Zie: http://www.rebirthmuseum.com/
Een mooie site, volop history en mods ed.
Het programma is wel 200 MB ofzo, dus internet je via de telefoon, dan niet doen! :-D

Mijn vraag hierbij is: ze hebben het over een iso-bestand die je eerst op CD moet branden (nero) en dan kun je Rebirth installeren. Maar ik heb geen cd-brander. Is de installatie dan wel te doen, zijn er mensen die het zonder te banden wél geïnstalleerd hebben (bijv via een virtuele cd oid?).

Greetz,
Rocker_71

Mithrandir
5 oktober 2005, 21:18
Download ff daemon tools. Gratis, klein en simpel. Daar laad je je ISO in en je kunt gewoon installeren alsware het een CD.

hoofd
5 oktober 2005, 22:36
En herkent ie 't dan ook als een gewone drive? Want ik heb net met een ander progje gewoon de iso uitgepakt en de zooi geïnstalleerd, maar nu ik 't opstart vraagt ie om een cd. Das kut, kan ik alsnog een cd'tje gaan fikken (betekend veel lichamelijke handelingen, sinds de cd's niet naast mij liggen, en ik ook nog moet bukken voor de pc, om over het pakken van een pen om op de cd te schrijven maar te zwijgen)

edit: met Daemon Tools lukt het, Mith bedankt voor DT, Rocker_71 bedankt voor de tip van Rebirth...of eigenlijk niet....net opgestart, en het ziet er naar uit dat ik niet vroeg zal slapen vanavond.

rocker_71
6 oktober 2005, 09:28
Bedankt Mithrandir, met deamon tools is het me inderdaad gelukt.
Dit tooltje bouwt het iso bestand (200MB) op tot een virtuele drive. Handige techniek en werkt goed.
Over Rebirth: ik had er grote verwachtingen van, maar het viel mij eigenlijk een beetje tegen. Het was voornamelijk house/techno-achtig, terwijl ik juist op zoek ben naar echte rock (blues) drumsounds.
Hoofd, wat zijn jou ervaringen met de Rebirth? heb je er (vannacht :P ) nog wel iets leuks mee gedaan?

harrie-beton
6 oktober 2005, 09:37
Ik kende de rebirth al in 1997 op een pc en deze is net zo.

Voor blues en jazz moet je natuurlijk geen robot hebben maar een ECHTE DRUMMER met groove en feel.

harrie-beton
6 oktober 2005, 09:42
hey, dit is dezelfde!
Dit is gewoon het msdos programma met de rebirth software die al 10 jaar op het net zwerft


In de installatie notes staat het ook


Note: The following error-message may occur during installation on the Windows platform: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.The system file is not suitable for running MS-DOS and Windows applications.

amon
8 oktober 2005, 00:56
propellorheads is iig wel vette muziek! (ik weet niet of dat hetzelfde is)....


Anyway, ik neem toch liever gewoon mezelf achter mn drumstel op.