PDA

View Full Version : nieuwe gitaar voor max. 750 euro, maar welke?



andoni
16 september 2002, 13:02
ik speel vooral metal, rock, punk en grunge en zoek een nieuwe gitaar (heb reeds een ouwe strat maar die voldoet niet echt voor het hardere metal- en hardcore-werk). Ik dacht zelf aan een epiphone, bvb. de g400 Custom ebony of de g400 Goth Flat Black (mooi!), of een Les Paul Studio (al dan niet de Goth versie. Of een Ibanez AX-125 (lijkt sterk op een LP, enfin iets in die richting zoek ik (dus met humbuckers en liefst zonder tremelo). Welk is de beste, of weet iemand nog iets beters onder de 750 euro?
En nog iets: ik heb een paar LP's uitgetest en vind dat ze in vergelijking met een strat of een ibanez nogal log spelen, mijn vraag is: went dit snel, want ik vind het geluid van een LP of SG of zo wel mooier.

Fenisi
16 september 2002, 13:39
Ik weet alleen dat ik mijn Epi les paul (heb ik net een week eerste electrsiche) de fijnste gitaar vind die er is en dat is aardig objectief want heb op veel gespeeld maar.. hij speelt echt fijn.. hij is dan ook heel laag afgesteld (heb ik nie zelf gedaan was al zo hij is tweedehands) maar dat is het volgens mij niet echt op de SG glee mijn hand weg van de hals die wou ik eerst kopen maar da liep toch nie zo lekker ben bij dat ik nu een LP heb

Paradoxia
16 september 2002, 14:39
Op 2002-09-16 13:39, schreef Fenisi:
Ik weet alleen dat ik mijn Epi les paul (heb ik net een week eerste electrsiche) de fijnste gitaar vind die er is en dat is aardig objectief want heb op veel gespeeld maar.. hij speelt echt fijn.. hij is dan ook heel laag afgesteld (heb ik nie zelf gedaan was al zo hij is tweedehands) maar dat is het volgens mij niet echt op de SG glee mijn hand weg van de hals die wou ik eerst kopen maar da liep toch nie zo lekker ben bij dat ik nu een LP heb


Wartaal! Mijn god. Schrijf beter! :sad:

Neals
16 september 2002, 14:53
voor dat geld kun je rustig om een Gibson SG gaan zoeken.

Fenisi
16 september 2002, 15:28
Paradoxia nie miepen niet iedereen is zow vroeg al zow wakker als jij ben

MetalliCat
16 september 2002, 19:32
http://www.gitaarnet.nl/kegvind2.php3?merkkeuze=Epiphone&modelkeuze=Flying +V&pagina=1

Need I say more ? :grin: Het is dat ik niet zoveel gedl heb maar anders wist ik het wel :cry: :cry: :cry:

Neals
16 september 2002, 19:37
Op 2002-09-16 13:02, schreef andoni:
ik speel vooral metal, rock, punk en grunge en zoek een nieuwe gitaar (heb reeds een ouwe strat maar die voldoet niet echt voor het hardere metal- en hardcore-werk). Ik dacht zelf aan een epiphone, bvb. de g400 Custom ebony of de g400 Goth Flat Black (mooi!), of een Les Paul Studio (al dan niet de Goth versie. Of een Ibanez AX-125 (lijkt sterk op een LP, enfin iets in die richting zoek ik (dus met humbuckers en liefst zonder tremelo). Welk is de beste, of weet iemand nog iets beters onder de 750 euro?
En nog iets: ik heb een paar LP's uitgetest en vind dat ze in vergelijking met een strat of een ibanez nogal log spelen, mijn vraag is: went dit snel, want ik vind het geluid van een LP of SG of zo wel mooier.


ziet niet eruit als een LP model, probeer anders eens tokai.

FNaRK
16 september 2002, 19:42
hm,
ik heb nog wel een Gibson M3 in de aanbieding. Niet nieuw, maar wel zo goed als........
Supersnelle hals, 24 frets, 2 hums, 1 sc.
En dat allemaal voor €745,-

Neals
16 september 2002, 22:00
Op 2002-09-16 19:42, schreef roadkill:
hm,
ik heb nog wel een Gibson M3 in de aanbieding. Niet nieuw, maar wel zo goed als........
Supersnelle hals, 24 frets, 2 hums, 1 sc.
En dat allemaal voor €745,-


heb je gelijk nog 5 euro van je budget over om een biertje te gaan drinken :smile:
....
Die m3 is zeker een rockgitaar?????

Neals
16 september 2002, 22:00
Op 2002-09-16 19:42, schreef roadkill:
hm,
ik heb nog wel een Gibson M3 in de aanbieding. Niet nieuw, maar wel zo goed als........
Supersnelle hals, 24 frets, 2 hums, 1 sc.
En dat allemaal voor €745,-


heb je gelijk nog 5 euro van je budget over om een biertje te gaan drinken :smile:
....
Die m3 is zeker een rockgitaar?????

andoni
17 september 2002, 11:09
Neals, die Gibson SG die je bedoelt is dat 2e hands of nieuw, want 750 euro voor een nieuwe gibson sg lijkt me wel weinig.

En roadkill heb je een fotootje van die m3?

FNaRK
17 september 2002, 11:30
http://www.guitarshop.net/MIII1994.htm
http://home.wanadoo.nl/henk.walraven/photo.htm
maar dan in het zwart

starter
17 september 2002, 11:43
Op 2002-09-16 14:53, schreef Neals:
voor dat geld kun je rustig om een Gibson SG gaan zoeken.


Een goede Gibson SG standard heb je niet voor dat geld. Wellicht een 2e handse special, maar die is qua geluid zeer beperkt.

De Gibson M3 heeft meer mogelijkheden gelet op de 2 hum en 1 sc elementen.

Lacrymosa
17 september 2002, 12:20
Denk ook is aan ESP/LTD gitaren
spelen heerlijk en klinken ook nog is vet voor een goede prijs.

CheerS!!

Ic3gl0vE
17 september 2002, 16:47
...JACKSON!!!...

een jackson geeft het vette geluid dat je zoekt (vetter dan epiphone) en speelt nog lekker ook... perfect!

Anders Destium
17 september 2002, 17:41
Ja, koop een goede tweedehands Jackson of Ibanez, voor dit geld heb je dan redelijk the real deal, met goede pickups en al. Een Ibanez vinden zonder floyd is echter vrij lastig, wat is je punt eigenlijk mbt de vaste brug?

starter
18 september 2002, 10:04
Op 2002-09-17 17:41, schreef Anders Destium:
Ja, koop een goede tweedehands Jackson of Ibanez, voor dit geld heb je dan redelijk the real deal, met goede pickups en al. Een Ibanez vinden zonder floyd is echter vrij lastig, wat is je punt eigenlijk mbt de vaste brug?


Een Jackson of Ibanez legt het voor wat je hebt beschreven af bij een Gibson. Die zijn gewoon veelzijdiger.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: starter op 2002-09-18 10:05 ]</font>

Anders Destium
18 september 2002, 10:10
Als je metal, rock, punk en grunge speelt is er ABSOLUUT NIETS mis met een van de twee hoor, maar het zijn geen les pauls, maar als je een les paul vindt voor 750 euro mag je me altijd melen :wink:

Neals
18 september 2002, 11:45
der komt binnenkort ook een ibanez RG uit met vaste brug, RG420??????

Ic3gl0vE
18 september 2002, 19:23
je kan die floyd natuurlijk ook blokkeren

Casey
18 september 2002, 19:39
In Oktober komen er nieuwe Epi's Elite uit :
http://www.epiphone.com/news/2002/sept3a.html
Die zitten kwalitatief veel dichter bij de Gibsons dan de huidige Epi's .
Betere hardware , hout , pickups enz..en een stukje duurder natuurlijk !
Download de PDF file.

Neals
19 september 2002, 17:46
zelf vinnik epiphone tamelijk lelijk

flYIng santA Claus
19 september 2002, 21:20
ik heb zelf een Maverick X 1, een echte rockgitaar (uiterlijk en geluid), officieel kost ie meer, maar als je er in een winkel naar vraagt verkopen ze hem je voor 750
Op deze site staat een foto: http://www.jic.nl/Git_Maverick-Evo-03.htm#x1
(de kleur is in het echt mooier dan op de foto)

Melle

Anders Destium
19 september 2002, 21:24
Zit er op die Maverick standaard een originele floyd of een licensed?
Die toets is zeker weten apart :smile:

Ic3gl0vE
19 september 2002, 21:59
Hals: esdoorn toets: diagonaal half palissander / half esdoorn


dat lijkt me nix... is je toets van te voren al gebroken :wink:

Anders Destium
19 september 2002, 22:12
Voordeel dat je het niet zelf meer hoeft te doen :smile:

andoni
20 september 2002, 11:29
vind die maverick wel mooimaar ik vind zo'n explorer-achtig ding niet zo makkelijk spelen. Daarom dat ik twijfel tussen een SG, een Ibanez of een (goedkope) Jackson.