PDA

View Full Version : Ampeg SVP-CL



basske
5 oktober 2005, 16:23
Hoi ,
ik heb net een SVP Classic aangeschaft.
Prachtige klank!.
Maar ik zit wel met een vraagje. Heeft er nog iemand van jullie een dergelijke Pre-amp?
Ik moet naar mijn mening de gain vrij hoog zetten voor de clipled gaat branden. Nl, met een aktieve bas (Ibanez Rs 500) moet de potmeter op zowat 3/4 en met de swith op 0dB (ipv -15) staan vooraleer het ledje gaat branden.
Graag reakties

buuck
5 oktober 2005, 21:53
ligt aan je bass.

ik heb met actieve ibanez-en de ervaring dat het een behoorlijk lage output heeft. mn hartke xk-4 heeft daarentegen gigantisch veel output. daar gaat ie al snel mee clippen zeg maar.

misschien nieuwe batterij gebruiken? of de inwendige pots (die je met schroevendraaier kan bijdraaien) hoger afstellen. dan krijg je meer volume om het maar zo te noemen, oftewel signaal wordt meer versterkt

succes

buuck
5 oktober 2005, 21:54
ligt aan je bass.

ik heb met actieve ibanez-en de ervaring dat het een behoorlijk lage output heeft. mn hartke xk-4 heeft daarentegen gigantisch veel output. daar gaat ie al snel mee clippen zeg maar.

misschien nieuwe batterij gebruiken? of de inwendige pots (die je met schroevendraaier kan bijdraaien) hoger afstellen. dan krijg je meer volume om het maar zo te noemen, oftewel signaal wordt meer versterkt

succes

basske
5 oktober 2005, 22:22
Mijn ibanezje, vooral mijn RD500 heeft een heel hoge output, dus daar zal het niet aan liggen.
kben eerder verwonderd dat niet meer mensen deze SVP hebben.
De SVT daarentegen gaat wel eerder "clippen"

Groetjes

Phyrexian
6 oktober 2005, 11:26
Ik heb ongeveer twee jaar lang een SVT-3 Pro gebruikt. De preamp van deze versterker lijkt redelijk fel op die van een SVP-Pro (eigenlijk is de SVP-Pro identiek de preamp van de SVT-2 Pro, maar bon de SVT-3 Pro lijkt er op). Jij hebt een SVP-CL die nog anders is uiteraard.

Op mijn Ampeg versterker moest'k de gain ook altijd vrij hoog draaien om die LED te doen oplichten. Zelfs met m'n G&L bas met extreem veel output. Ik gebruikte altijd die -15dB pad maar uiteindelijk ontdekte ik dat de versterker beter klinkt wanneer ik die pad niet gebruikte. Als gevolg daarvan moest de gain lager staan om dezelfde klank te behouden.

Enfin, ik wil gewoon zeggen dat je met die Ampeg preamp van je best gewoon wat experimenteert totdat je je ideale klank gevonden hebt. En voor de rest zou'k zeggen; trek je niet al te veel van die rode LED aan als je tevreden bent met je sound.

Ik heb op enkele forums gelezen dat die SVP-CL ook moeilijker te oversturen valt dan bijvoorbeeld de SVP-Pro...

Die SVP-CL is nog geen twee jaar op de markt; verbaast me niets dat er nog maar weinig mensen deze preamp bezitten.

basske
6 oktober 2005, 12:42
Phyrexian :wink: Dank je voor je uitleg.
Natuurlijk zijn verdere reakties ZEER welkom

Groetjes, edwin

basske
7 oktober 2005, 23:25
gelijk hadden jullie
ik ben de bas SR500 gaan uittesten op de SVT classic
en ja hoor hetzelfste resultaat
op de -15 db was het te stil. Op de 0 dB moest ik inderdaad de gain vrij hoog opdraaien.
Groetjes, edwin