PDA

View Full Version : Mic's voor een mp3 speler



bas ragger
5 oktober 2005, 16:01
Ik heb een vraag je.
Weet iemand of er mp3 spelers is van minimaal 4gb met een line-in. Waar dan een microfoon in kan. Ik wil namelijk een mp3 speler kopen waar ik een groot gedeelte van me cd collectie op kan zetten. Maar ik wil ook graag geluids opnames maken in de repeteer ruimte. Het hoeft verder geen super geluid te zijn. Als het maar redelijk terug te luisteren is. En het lijkt mij dat de mic's die in die mp3 spelers zitten niet goed genoeg zijn.
Heeft er hier iemand ervaring mee?

harrie-beton
5 oktober 2005, 18:07
De ipod kan wat jij wil.


http://www.apple.nl/ipod
Sluit de Griffin iTalk aan op je iPod en je beschikt over een dictafoon van topklasse met een opnamecapaciteit van duizenden uren.


Voor muziekopname niet echt geschikt maar het is een antwoord op je vraag

Mijn band heeft een hele oude pc (500 mhz) in de oefenruimte staan. De pc is aangesloten op onze mengtafel waar we over zingen. Een extra microfoon op de mengtafel gaat via de AUX naar de pc. De pc neemt de nummers op en via een memory stick neem ik het mee naar huis
Zet het vervolgens op internet voor de rest van de bandleden

modern en gratis

JvD.
5 oktober 2005, 22:15
ik ben benieuwd of er dan wat representatiefs uit je mp3-speler komt, ik was het ook van plan.

harrie-beton
6 oktober 2005, 09:23
Het grote nadeel van die dingen en ook ingebouwde mic in een laptop is dat ze de geluidsdruk van een harde band niet aankunnen.

De oude videocamera's konden onze band ook nooit normaal opnemen. Tegenwoordig wel.

Maar, laat weten als je het geprobeert hebt

bas ragger
6 oktober 2005, 10:08
Ben nog een beetje aan het zoeken. Want oa de Iriver H10 heeft een line in. Maar die zal wel niet goed werken met een Mic.

Maar alvast bedankt.

JvD.
6 oktober 2005, 10:15
najah, ik heb mijn versteende mp3 spelertje, en daar zit een mic ingang in. dus als ik er een microphone op doe; naja dat moet ik ff testen =D

JvD.
6 oktober 2005, 21:12
okay, in theory werkt het natuurlijk allemaal niet =D
maar ik heb mijn mp3 speler eens getest, ik heb hem midden in me kart op me bureau gelecht +-3 meter van de amp, kep de onboard mic gebruikt. amp niet zo hard: master volume op 2. [modeling amp btw]

en hier is het resultaat: heel slordig gepiel (http://62.195.73.87/V001.mp3)(ik hoost de file van mijn comp dus als ik slaap is ie tijdelijk niet downloadbaar)

het klink vreselijk slecht, maar als je zelf weet wat je speelt, kun je der goed aan horen wat je faut of slecht deed, en daar gaat het in een band om.

het mp3 spelertje versterkt trauwens enorm, van die geluiden als oppakken enzo zijn uber hard. hij maakt een wav file en die heb ik met cooledit to mp3 gemaakt

harrie-beton
7 oktober 2005, 10:08
ze zijn gebouwd als dicteer apparaten en kunnen niet veel hebben.

Ik heb wel goede resultaten gehoord met portable minidisc spelers en een losse microfoon.

[pats mode]
zoals ik zei, wij gebruiken een PC in de oefenruimte (500 mhz) draait wel Windows XP en wij pompen de soms briljante oefensessies op de memorystick en soms direct op de mp3 speler.
Die pc was gratis, onze zanger doet er zijn teksten ook op en soms kijken we een natuurfilm tijdens repeteren :-D
Het scherm hangt aan het plafond in de oefenruimte, 9 euro kost zo'n hang systeem bij de Formido.

[/pats mode]

bas ragger
7 oktober 2005, 13:15
De optie met de computer gaat voor ons niet op. Wij repeteren in DB's, daar moet je ruimtes huren. Dus dan is het geen goed idee om een computer neer te zetten.

harrie-beton
7 oktober 2005, 13:30
dan is een minidisk speler met een microfoon de beste optie

Of een laptopje maar goed, goedkope laptops voor dit soort dingen zijn lastig te vinden

Of het good-old cassettedeck?? Lekker retro. Je mag die van mij gratis afhalen.

bas ragger
11 oktober 2005, 10:23
We gaan het nu inderdaat met een minidisk speler doen.

Mithrandir
11 oktober 2005, 10:39
Het lukt ook best met goeie MP3 spelers, ik heb een (ondertussen 2 jaar oude) iRiver HP120 met verschillende ingangen (interne mic, line-in, optical in) en ik krijg behoorlijk goede resultaten als ik dingen opnemen met een externe mic. op de line-in.

Volgens mij moet je mijn speler 2e hands al wel voor 100 euro kunnen vinden ofzo.