PDA

View Full Version : is dit een originele...



tillens
5 oktober 2005, 00:16
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=49180


ik dacht dat dit soort teles paar jaar terug als special iets werden gemaakt, aan de hand van beatles gedoe zo... zit er namelijk wel erg dandy uit voor een tele van meer dan 30 jaar oud. jullie mening?

jpb
5 oktober 2005, 00:23
Volgens mij is dit een z.g. rosewood tele. Loodzwaar en eind jaren 60 gedurende een paar jaar gemaakt. Hout werd te duur dus daarna niet meer. Zeldzame gitaren, lijkt idd origineel.

Mitch
5 oktober 2005, 10:43
Er zijn twee soorten re-issues gemaakt. Eén van volledig rosewood, dus body massief, hals, etc. en een goedkopere RI met een gelamineede body en een normale hals. Ik heb beide gezien en bespeeld en inderdaad, volledig rosewood is loeizwaar en het klinkt niet echt tele.
Maar ja, George Harrison had er één, dus....

jorrit
5 oktober 2005, 10:55
pfff 3500 euro minimum voor een tele die niet als een tele klinkt?

wel erg mooi dat rosewood

Fluffy
5 oktober 2005, 11:26
trouwens die verkoper is echt een vieze hond, we hadden een tijdje geleden een dealtje afgesloten, ben ik op weg na de beste man belt ie net voordat ik er aankwam af omdat ik net iemand iets meer geboden had. maarja dat is ook niks geworden en volgens mij heeft hij dat ding nog steeds te koop staan. van die prijs kun je al zobiezo heel veel afhalen

taylor
5 oktober 2005, 11:34
eerlijk gezegt lijkt me dit erg verdacht die advertentie,hij wil alleen aan een gitarist verkopen??niet aan een dealer?waarom niet?.

die gitaren zijn vrij zeldzaam volgens mij dus......ik weet niet heb er slecht gevoel over.

Cubensis
5 oktober 2005, 12:26
http://images.collectors.com/auction_pics/11539/29.jpg

harrison gebruikte 'm idd.
in ieder geval op de solo van 'let it be' en waarschijnlijk nog op een paar andere nummers van de plaat let it be

fred dons
5 oktober 2005, 12:37
deze foto is niet echt duidelijk het kan ook een mocca gestainder ash tele zijn (de rosewood telecaster van George Harrisson was uit 68 en was een one-off) dat deze uit 67 is doet mij vermoeden dat het geen rosewood telecaster is

dejohan
5 oktober 2005, 13:08
trouwens die verkoper is echt een vieze hond, we hadden een tijdje geleden een dealtje afgesloten, ben ik op weg na de beste man belt ie net voordat ik er aankwam af omdat ik net iemand iets meer geboden had. maarja dat is ook niks geworden en volgens mij heeft hij dat ding nog steeds te koop staan. van die prijs kun je al zobiezo heel veel afhalen

Wat een dikke lul man. Heb ooit net hetzelfde meegemaakt (was wel door een misverstand, maar ja,...)

Het ziet er mij ook een verdachte ad uit. Waarom wil ie niet aan dealers verkopen? Misschien omdat zij zich niet zo snel laten oplichten?

jpb
5 oktober 2005, 13:26
Hij zou op z'n minst wat grotere foto's kunnen plaatsen, en -belangrijk- een foto van het serie nummer. 3500,- is idioot veel voor een tele, maar de originelen schijnen erg zeldzaam te zijn.

Bobbel
5 oktober 2005, 13:52
Hij zou op z'n minst wat grotere foto's kunnen plaatsen, en -belangrijk- een foto van het serie nummer. 3500,- is idioot veel voor een tele, maar de originelen schijnen erg zeldzaam te zijn.

ik weet niet of deze het ook heeft, maar ik vind het ook meer dan normaal dat ze dan een foto van de kopsekant van de nek laten zien waar die stempel zit...

mvktje
5 oktober 2005, 15:20
Er zijn twee soorten re-issues gemaakt. Eén van volledig rosewood, dus body massief, hals, etc. en een goedkopere RI met een gelamineede body en een normale hals. Ik heb beide gezien en bespeeld en inderdaad, volledig rosewood is loeizwaar en het klinkt niet echt tele.
Maar ja, George Harrison had er één, dus....

http://www.thebackwards.com/english/telecaster.php hier staat een soundsample kwam ik toevalig tegen

Fluffy
5 oktober 2005, 16:45
trouwens die verkoper is echt een vieze hond, we hadden een tijdje geleden een dealtje afgesloten, ben ik op weg na de beste man belt ie net voordat ik er aankwam af omdat ik net iemand iets meer geboden had. maarja dat is ook niks geworden en volgens mij heeft hij dat ding nog steeds te koop staan. van die prijs kun je al zobiezo heel veel afhalen

Wat een dikke lul man. Heb ooit net hetzelfde meegemaakt (was wel door een misverstand, maar ja,...)

Het ziet er mij ook een verdachte ad uit. Waarom wil ie niet aan dealers verkopen? Misschien omdat zij zich niet zo snel laten oplichten?

ja klopt echt verrot is dat, trouwens die amp staat nog te koop :-D, als je in z'n advertenties kijkt is het die mesa eindversterker. ik had toen een dealtje van 1150. maarja.. opzicht ben ik blij nu dat ik het niet gedaan heb