PDA

View Full Version : OCD gebruikers.....jullie ervaringen



vinni
5 oktober 2005, 00:13
Hoi!

Heb zelf een OCD.
Die gebruik ik momenteel nog als soloboost.
Maar daar stap ik waarschijnlijk van af. Wil'm gaan combineren met het cleane kanaal van mijn preamp.

Ben eigenlijk benieuwd waar jullie 'm voor gebruiken en waarom op die specifieke manier.

Denk bijvoorbeeld aan :
Extra kanaal
Boost
Opheffen volverschillen gitaren....

Laat je horen!

Vinni

DaveItUp
5 oktober 2005, 09:55
Ik gebruik m om m'n Soundcity B100 over z'n nek te laten gaan. Werkt relaxed. Ik draai wat volume terug op m'n gitaar en presto: Een vette crunch.

Wel erg temperatuurgevoelig. Als t echt warm is dan klinkt hij slechter lijkt wel.

Settings:

vintage stand. Drive: rond 12.00, vol/level: Iets voor 11.00 ongeveer en tone: 10.00.

ieme
5 oktober 2005, 11:03
ik heb die van Robbert (Les Paul) gehoord maar wat een veelzijdig ding! mooie volle distortion tot een smooth overdrive!

DaveItUp
5 oktober 2005, 11:15
De grote kracht van het ding vind ik dat hij zo transparant is. Het voegt bij mij meer gain toe, maar behoud het globale karakter van de versterker. Stond ook in de promopraat, maar het werkt echt.

Les Paul
5 oktober 2005, 12:33
Ik gebruik hem op verschillende manieren. Soms als clean boost, waarbij je geluid veel meer helderheid krijgt. Soms als rustige overdrive om mijn Marshall Studio 15 in een lekkere crunch te krijgen. Soms echt als heftige overdrive, waarbij je zo'n lekkere scheur krijgt, dat er maar weinig pedaaltjes aan kunnen tippen. Als booster na een ander overdrive pedaaltje werkt hij ook erg goed.

Sinds een maand of 2 gebruik ik hem met 18 volt. Je krijgt dan nog meer headroom. Het is het meest veelzijdige overdrive pedaal in mijn collectie. Eigenlijk heb ik hem ook altijd wel in gebruik.

BramVersteeg
5 oktober 2005, 12:34
Ik heb m nog niet zo lang dus ik experimenteer nog wat met de settings maar momenteel gebruik ik m als losse overdrive.

vulvasonic
5 oktober 2005, 22:18
Hee Vinni, wat wil je ervoor hebben?

Als je 'm serieus weg wil doen, kun je me even PM'men? :D

vinni
6 oktober 2005, 16:26
Hee vulv....

Haha....
Nee,
Ik doe'm niet weg. Daar is het geluid gewoon te goed voor.
In de States zijn er massa's malloten die de OCD alweer weg doen.
Van die sukkels die zich door de hype gek hebben laten maken.
Dus....daar zijn ze nu al goed 2ehands verkrijgbaar.

Vinni

vinni
6 oktober 2005, 16:30
Trouwens....

Fraaie en creative site vulv....

Vinni

vulvasonic
6 oktober 2005, 18:47
Trouwens....

Fraaie en creative site vulv....

Vinni

Dank Vin...

Helamaal zelf gemaakt. Doet het alleen in IE, da's dan weer minder, want zelf gebruik ik FireFox :D

groovyB3
6 oktober 2005, 19:54
Trouwens....

Fraaie en creative site vulv....

Vinni

Dank Vin...

Helamaal zelf gemaakt. Doet het alleen in IE, da's dan weer minder, want zelf gebruik ik FireFox :D

Hmm bij bij doen ze het anders prima in Opera :)