PDA

View Full Version : Hoe sluiten jullie je effecten? FX in serie of parallel



ateng
4 oktober 2005, 23:49
Ik was benieuwd of jullie je effecten in serie of parallel hebben aangesloten in je FX loop. Of welke effect je in serie heb staan en welke parallel, welke effect je beter niet in serie of parallel moet aansluiten en waarom niet.

Ik heb me daar niet zo veel in verdiept en vroeg me af of daar een bepaalde manier van aansluiten is om het maximale uit je sound te krijgen.
Vooral met het wet/dry/wet systeem welke effect door het droge signaal heen gaat en welke via het wet.

vinni
5 oktober 2005, 00:07
Hoi Ateng,

Werk al tijden serieel.....
Heb wel even wat getest met parallel...maar dat vond ik maar nix.
Kwam er op neer dat ik meer apparatuur in me rack kreeg (mixertje, 19" delay, 19" reverb, 19" modulation) + nog wat pedalen in een looper (deze had ik al) Voor mij persoonlijk vond ik de complexheid niet opwegen tegen de subjectieve geluidsmatige voordelen.

Ben deze week bezig om mijn nieuwe G-system in mijn setup te integreren. (jesus....als ik die zin zo lees.....t'is toch wel dat ik met muziek bezig ben?)

Maar Morris, Jimmy en Lord Riffenstein zijn overtuigde parallel-adepten.

Vinni

p.s.....jij hebt toch ooit wat van mij gekocht?

ateng
5 oktober 2005, 09:56
Heee Vinni,

ja Koch loadbox.

Ik speel ook serieel maar alleen maar omdat ik anders het uitgangsvolume van mijn GX-700 niet kan regelen met mijn FC-200.
Maar welke effecten schakel je nou in parallel en welke in serieel of is het een kwestie van smaak. Of is dat afhankelijk met wat voor apparatuur je speelt.
Kokelo speelt als ik het goed begrijpt liever in parallel:

Of je mot je series loop gaan gebruiken op je amp, maar dat zou ik niet willen.

Goede parallele fx doos?, dan kom je al gauw bij Lexicon,TC Electronics.

Ik wil ook graag weten hoe dat gaat met wet/dry systeem zoals welke effecten via de wet cabinet gaat en welke via de dry.

Mike Landau gebruikt een 4x12 of zijn combo als dry met een SM57 ervoor die aangesloten is op een Aphex 107 mic pre en die weer naar een MPX-1 gaat, versterkt door een Valvestate 8008 poweramp aangesloten op een 1x12 Custom Audio kast.