PDA

View Full Version : Nieuw speeltje...



Picker
4 oktober 2005, 23:22
Ik besef dat ik mezelf mateloos impopulair maak op dit forum, maar zie dat toch maar even als een luxe-probleem...

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

http://www.eltjohaselhoff.com/92803270.jpg
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

MonkeyFace
5 oktober 2005, 00:58
wanneer gaan ze je voting stock options aanbieden?? :P Jij blijft Taylors kopen? Als je wat overhebt mag je ze ook wel aan mij geven hoor :P

*arme student tokkelt verder op zn Crafter GA8*

Harald
5 oktober 2005, 09:02
Staat er nu een handtekening op de kop? Heb je nu al een signature taylor?

Picker
5 oktober 2005, 09:18
Staat er nu een handtekening op de kop? Heb je nu al een signature taylor?

Nee hoor, die handtekening staat niet op de kop. Alleen als je de gitaar verkeerd om vastpakt natuurlijk... :D

Daniël_san
5 oktober 2005, 09:50
:o mooi ding!

Harald
5 oktober 2005, 11:47
Maar, welke handtekening? Heb op de Taylor site gekeken of ik het model kon vinden, maar gelukkig hebben ze van gitaren meer verstand dan van websites. Krijg daar meer foutmeldingen dan hier op het forum. Lijkt hier trouwens toch weer aardig te werken, maar dat is off topic. De meeste modellen krijg je niet te zien. Is het ook een van de Koa modellen, of iets anders?

EVH Wolfgang
5 oktober 2005, 17:07
mooie gitaar picker is dat niet een 30th Anniversary? Mooi Koa, heb je zelf ook foto's gemaakt?

Hennie V
5 oktober 2005, 19:51
Bij je volgende CD verwacht ik wel dat je op twee gitaren tegelijk speeld :D

Picker
5 oktober 2005, 20:46
Maar, welke handtekening? Heb op de Taylor site gekeken of ik het model kon vinden, maar gelukkig hebben ze van gitaren meer verstand dan van websites. Krijg daar meer foutmeldingen dan hier op het forum. Lijkt hier trouwens toch weer aardig te werken, maar dat is off topic. De meeste modellen krijg je niet te zien. Is het ook een van de Koa modellen, of iets anders?

Het is een K14ce-L30. In principe een "gewone" 914ce, maar dan met mooiere inleg op de toets, ingelegde rosette en zij- en achterkant van Hawaiiaans koa i.p.v. palissander. Er werd een beperkte serie van gedrukt (toen was het Koa weer op) ter gelegenheid van Taylor's 30-jarige jubileum. (Die "handtekening" luidt dus: 30th Anniversary.)

Echt waanzinnig dat ik deze gitaar tegen het lijf gelopen ben. Had een 914 besteld (levertijd 4 maanden), toen ik via-via getipt werd over deze. Nagelnieuw, ligt al een jaar op me te wachten! :-)

Harald
5 oktober 2005, 20:58
Gefeliciteerd, heel mooi ding! Zit er zo'n expression systeem op? Bevalt dat?

Picker
5 oktober 2005, 21:20
Gefeliciteerd, heel mooi ding! Zit er zo'n expression systeem op? Bevalt dat?

Taylor's ES is fantastisch. Het geeft beslist geen 100% natuurlijk akoestisch geluid, maar zonder microfoons (en zelfs vaak mét!) is dat toch altijd een illusie. Maar het geeft wel een heel mooi, warm en helder, 'akoestiekerig' gitaargeluid, zonder feedback en zonder ruis, en met een mooie lange sustain, een beetje vergelijkbaar met een goede hollow body elektrische gitaar.

Groot intrinsiek voordeel van het ES is dat de 3 pickups linear zijn, in tegenstelling tot piezo, wat zeer sterke tweede- en hogere orde respons geeft. Daardoor krijg je intrinsieke vervorming zodra je een beetje harder spelen gaat - het typische piezo-geknetter. En dan kun je filteren wat je wil... helpt allemaal niks. Alleen de Fishman Aura kan daar dan nog mee overweg.

Maar het grote voordeel van het ES is dan weer dat het lekker simpel is: slechts 3 knopjes (laag, hoog, volume).

Daniël_san
5 oktober 2005, 21:34
Maar je verkoopt je Aura toch? En nu zeg je weer dat ie juist goed is met die gitaar.... ik snap het effe niet. :???:

Picker
5 oktober 2005, 22:09
Maar je verkoopt je Aura toch? En nu zeg je weer dat ie juist goed is met die gitaar.... ik snap het effe niet. :???:

De Fishman Aura is bedoeld voor gitaren met piezo element onder het brugzadel. Maar dat hebben die nieuwe Taylors niet. Het ES systeem bestaat uit twee magnetisch-mechanishe elementen op het bovenblad en een magnetische humbucker in de hals.

Er bestaat momenteel ook geen patch voor Taylors met ES systeem en ik denk dat die ook nooit komen zal, omdat Fishman met Martin een overeenkomst is aangegaan. En Martin en Taylor kunnen niet samen door één deur...!

Bovendien klinken de nieuwe Taylors perfect zonder Aura. Dus wat moet ik nog met die Aura?