PDA

View Full Version : Powerchords



Fox
4 oktober 2005, 21:06
Hallo, ik heb een vraag over powerchords. Ik vraag mij af hoe je nu juist de overige snaren afdempt tijdens het spelen van een powerchord, moet je dat met je overige vingers doen die je op dat moment niet gebruikt, of met de handpalm?

Alvast bedankt,

Tim

BlackSun
4 oktober 2005, 21:37
Eeh, gewoon niet aanslaan lijkt me het handigst? :P

Ik bedoel, een powerchord zijn altijd 3 (naja, of 2..) snaren die onder elkaar liggen.

Wat ik altijd doe om zeker te zijn is mn wijsvinger een beetje plat over de hals leggen(over de snaren heen dus, soort barreetje zonder in te drukken), en alleen kracht uitoefenen op de snaar die ik wil fretten, en mn wijsvinger een beetje 'uit laten steken' zodat ie eventueel bovenliggende snaar ook afdempt..

maar weet niet of dit is wat jij bedoeld...

Bl44t44p
4 oktober 2005, 22:26
Als je powerchords op bijv de lage E-snaar speelt, dan kun je toch gewoon alleen de eerste 3 (of 4) snaren aanslaan :???:

moretel
4 oktober 2005, 23:49
Lekker met de rechterhand alle snaren raken en met de linkerhand de rest dempen werkt lekker, ook als je dan octaven wil spelen is de overgang niet groot.
Het niet aanslaan werkt ook, maar is afhankelijk van soort muziek.

Gitaro
4 oktober 2005, 23:57
Stel je pakt een p.chord met wijs en ringvinger zoals ik. Stel het is een A5 (5 op E, 7 op A, 7 op D). Ik leg dan mn ringvinger op de A en D. Je kan hem zo leggen dat je alleen A en D indrukt, en dat ie wel op de G ligt, maar hem niet indrukt. Zo mute je de G.

Kost mij te veel kracht hoor, ik leg hem gewoon recht neer. je leert vanzelf preciezer aanslaan

taylor
5 oktober 2005, 11:24
ja ,dat kan. je schrijft het wel een beetje onduidelijk neer maar je bedoelt het goed jij hebt over posisties op de open snaren(A5).

het powerakkoord hoeft niet perse uit drie noten te bestaan je kunt ook gewoon in geval van A5 A,E aanslaan.het is maar wat je wil.

Fox
5 oktober 2005, 13:09
oke, bedankt allemaal voor jullie reacties, weet ondertussen al veel meer dankzij jullie :) .

Nogmaals bedankt,

Tim