PDA

View Full Version : wie heeft er hier meerdere line 6 tonecore pedalen?



Ronald
4 oktober 2005, 15:30
hey mensen , ik heb 4 line 6 tonecore pedalen maar ik heb problemen met ze te voeden zonder bijgeluiden. een daisy chain werkt niet en nu heb ik zelfs zo'n dure brick gekocht en nogsteeds heb ik last van bijgeluiden :-?

hoe voeden jullie ze dan?

Speeddemon
4 oktober 2005, 15:40
is/zijn je adapter(s) gestabiliseerd?

a) zorg voor voldoende mA. 1 zo'n digitaal Tonecore pedaal vreet al gauw 100-150mA. De analoge zullen eerder rond de 20-30mA zitten.

zo'n Brick heeft trouwens GEEN geisoleerde uitgangen! Die werkt intern dus ook als een daisychain.

dano
4 oktober 2005, 16:21
visual sound one spot al geprobeerd? is gestabiliseerd, heeft 1700 mA. Anders kom je uit bij een voodoo power, stuk duurder. Misschien kan je line6 even mailen? Lijkt me een goed plan, heb je officiele duidelijkheid!

robert-gitarist
4 oktober 2005, 16:31
Heb je je pedalen te dicht bij die Brick liggen?
Dan kkrijg je het zelfde effect als dat je een wah pedaal te dicht bij een adaptor legt,gaat ie ook storen namelijk ;)

Mitch
4 oktober 2005, 18:22
Dit lees ik zó vaak, niet normaal meer. Heb ook van een tech gelezen dat het hele voedingsdeel van het circuit zó slecht geïsoleerd is, dat het weinig uitmaakt hoe goed je het voedt: alleen internal blijft -ie storen :-?

jorrit
4 oktober 2005, 20:22
das modeling man, oude pedalen ruisen ook meer als nieuwe :wink:

vettavillenl
4 oktober 2005, 20:39
Line 6 pedaaltjes gebruiken ca. max 100mADC (even los van de nieuwe maar heb geen info gekregen dat dit anders is)

Het enige geadviseerde andere stroomvoorziening is de voodoo labs pedal power 2.

Ronald
4 oktober 2005, 22:51
is hier dan niemand die het uit ervaring kan zeggen? die zelf tonecore pedalen heeft

vinni
5 oktober 2005, 21:26
Van andere forums weet ik dat de PP2 geen probleem geeft.
Zoals Speedy al aangeeft..............de 9v outputs moeten gebalanceerd gescheiden zijn.

Brick, little john, daisy chains....werkt niet.

Vinni

Nielsje
5 oktober 2005, 21:33
Line 6 pedaaltjes gebruiken ca. max 100mADC (even los van de nieuwe maar heb geen info gekregen dat dit anders is)

Het enige geadviseerde andere stroomvoorziening is de voodoo labs pedal power 2.

Fijn...koop je een goedkoop lijn6 pedaal, mag je er een dure voodoo lab tegen aan gooien, kan je net zo goed high-end pedalen nemen :S

vinni
5 oktober 2005, 21:59
Yep....

Leuker kunnen we het niet maken.....wel duurder :-D

Vinni

erikvdh
17 november 2005, 11:16
Volgens de FAQ van line 6 kun je tonecore pedalen niet daisy chainen.
Waarom weet ik niet, ik zou niet weten hoe een tonecore herkend dat er een chain aanhangt maargoed het is zo.

Bouke
17 november 2005, 11:39
bij mij hing de rotomachine lekker daisy gechained samen met nog 5 andere pedalen aan een hema-adapter zonder bijgeluiden

dunnoaname
17 november 2005, 14:49
Met de viualsound 1-spot zou het ook moeten kunnen.. Ik meen mij te herrinneren dat ze dat zelfs expliciet zeiden op www.visualasound.com en dan bij de FAQ geloof ik.

Antal
17 november 2005, 14:55
Met de viualsound 1-spot zou het ook moeten kunnen.. Ik meen mij te herrinneren dat ze dat zelfs expliciet zeiden op www.visualasound.com en dan bij de FAQ geloof ik.

Heb toevallig net op hun site gekeken naar dat ding. Dit stond er op:


NOTE: The 1SPOT cannot be used to power multiple LINE 6 ToneCore Pedals due to inadequate power supply filtering in the pedals. A 1SPOT can be used with one Tone Core Pedal with only a minimal amount of noise. More than 1 Tone Core pedal on a daisy chain causes too much noise for practical use.

http://www.visualsound.net/1spot.htm

:wink:

Mitch
17 november 2005, 18:34
due to inadequate power supply filtering in the pedals

Dat bedoel ik dus. Beetje typisch dat ze daar zelf niet achter zijn gekomen.

Maar ja, gelukkig zijn ze modulair :D

robert-gitarist
17 november 2005, 18:44
bij mij hing de rotomachine lekker daisy gechained samen met nog 5 andere pedalen aan een hema-adapter zonder bijgeluiden

+2
Ik heb die uber Metal en hangt ook aan een DC van Visual Sound..
Is gewoon gelul zodat je een dure adapotir van hun koopt...zelfde verhaal als bij bijv. Boss..use only Boss PSA adaptor..

Mitch
17 november 2005, 18:49
Lees nog 's goed: het gaat hier om meerdere Tonecores aan één adapter, niet meerdere pedalen in het algemeen.

Antal
17 november 2005, 19:16
+2
Ik heb die uber Metal en hangt ook aan een DC van Visual Sound..
Is gewoon gelul zodat je een dure adapotir van hun koopt...zelfde verhaal als bij bijv. Boss..use only Boss PSA adaptor..

Ik denk het ook. De quote komt van de site van visual sound, die dus een goedkoper alternatief bieden :roll:


Lees nog 's goed: het gaat hier om meerdere Tonecores aan één adapter, niet meerdere pedalen in het algemeen.

+1

Ibanez
17 november 2005, 21:55
bij mij hing de rotomachine lekker daisy gechained samen met nog 5 andere pedalen aan een hema-adapter zonder bijgeluiden

+2
Ik heb die uber Metal en hangt ook aan een DC van Visual Sound..
Is gewoon gelul zodat je een dure adapotir van hun koopt...zelfde verhaal als bij bijv. Boss..use only Boss PSA adaptor.. + 3 alleen dan met blokker adapter ;)

zjanke
17 november 2005, 22:33
Ik heb alleen echopark, en die bromt ook als ik hem bij de rest hang. Dus apart adaptertje en probleem is opgelost. En dat hoeft inderdaad geen hele dure te zijn :)

Speeddemon
17 november 2005, 23:24
Ik heb alleen echopark, en die bromt ook als ik hem bij de rest hang. Dus apart adaptertje en probleem is opgelost. En dat hoeft inderdaad geen hele dure te zijn :)
idd. Als ie maar gestabiliseerd is.

9,95 voor 300mA ofzo. Heb je 4 Tonecores, kun je ofwel 4 van die adapters kopen (ben je 40 euro kwijt) of een PP2/Flatliner (ben je 180-200 euro kwijt).

@Nielsje, niet om 't een of 't ander, maar wijs mij maar eens een BETAALBARE 'high-end' delay aan die kan wat m'n Echo Park kan.
En de Verbzilla overweeg ik ook.

dickie
18 november 2005, 11:25
Beste Mensen,

Ik weet waar het probleem zit:

(Dit geldt ZEKER voor de eerste series pedaaltjes...)

In de Tonecore pedaaltjes zit een soort beveiliging die er voor zorgt dat je zowel een AC 9v als een DC 9v adapter op het pedaal kunt aansluiten zonder dat de pedaal (opampje) ontploft! Bij een Boss pedaal kan dit normaal gesproken niet!
Echter nadat ze in de winkel terecht zijn gekomen zijn ze er bij LIJN ZES zelf achter gekomen dat een bijwerking van dit "zeer belangrijke" gedoe is, dat zodra je meer pedaaltjes koppelt met bv Daisy Chain, er een geweldige BROM ontstaat! Er zijn voor zover ik weet maar 2 voedingen die dat probleem niet leveren: VoodooLab Pedal Power en de Paul Lenders voeding.
Dit probleem heb ik direct na het uitkomen van de pedaaltjes bij Lijn Zes zelf voorgelegd en binnen de firma waren de meningen verdeeld over wat nou belangrijker is... (Dummie-proof pedaal of Bromvrije chain van pedalen!) Heb van interne bronnen vernomen dat de kans groot is dat dit gaat veranderen of al is veranderd!
Heb er niet meer mee geexperimenteerd maar het kan zijn dat de nieuwe modellen dit probleem al niet meer hebben...

Succes ermee!

Speeddemon
18 november 2005, 14:42
Er zijn voor zover ik weet maar 2 voedingen die dat probleem niet leveren: VoodooLab Pedal Power en de Paul Lenders voeding. !
zeer waarschijnlijk de Burkley Flatliner en de Masotti powersupplies ook niet, aangezien die ook volledig ge-isoleerde outputs hebben.