PDA

View Full Version : Jezelf overbieden op eBay



Quink
4 oktober 2005, 12:28
Jezelf overbieden kan niet op eBay, dacht ik. Maar:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7352370174&ssPageName=STRK:MEWA:IT

WTF?? :o http://www.clicksmilies.com/s0105/fragend/confused-smiley-008.gif

De op één na hoogste bieder heeft om 22.00 een bod uitgebracht. De latere winnaar heeft kort daarna geboden, waarna hij de hoogste bieder was met een bod van $100,07. Later heeft hij, waarschijnlijk om zichzelf in te dekken tegen snipers, zijn bod een keer verhoogd. En is zijn bod van 100,07 naar 102,50 gegaan! Dus hij heeft zichzelf overboden. :o

DaveItUp
4 oktober 2005, 12:37
Je kunt je maximumbod altijd verhogen. Dat is niet jezelf overbieden, maar gewoon het maximumbedrag wat je eraan kwijt wilt verhogen.

Cubensis
4 oktober 2005, 12:39
stel de prijs staat op 90,00 met een minimumbod van 1,00 en je zet je max bod op 100, dan bied ie eerst 91,00, als iemand daarna iets van 95 biedt, bied jij automatisch 96,00 en laat ie het bod van de ander niet zien, dus lijkt het of je jezelf overbied, maar dat is niet zo dus :)

Speeddemon
4 oktober 2005, 12:39
vanaf $100 is de minimum "increment" $2,50.

Hij heeft dus eerst (VOORDAT het hoogste bod op $100 stond) $100.07 geboden. Daarmee had ie 't hoogste bod.
Alleen, aangezien de increment daar maar $0,07 is, zou iedereen gelijk zijn dat dat zijn allerhoogste bedrag was. Vervolgens (terwijl de 2e hoogste bieder nog steeds op $100 staat) bied ie $102,50 (of MEER!!!)
en springt het bod naar $102,50.

Ik ben verder niet verslaafd ofzo. :roll: :cool:

Quink
4 oktober 2005, 12:43
Je kunt je maximumbod altijd verhogen. Dat is niet jezelf overbieden, maar gewoon het maximumbedrag wat je eraan kwijt wilt verhogen.

Heb je de bid history wel bekeken? Deze vent heeft zichzelf dus wél overboden.

Quink
4 oktober 2005, 12:48
stel de prijs staat op 90,00 met een minimumbod van 1,00 en je zet je max bod op 100, dan bied ie eerst 91,00, als iemand daarna iets van 95 biedt, bied jij automatisch 96,00 en laat ie het bod van de ander niet zien, dus lijkt het of je jezelf overbied, maar dat is niet zo dus :)

Dit weet ik. Ik weet wel een beetje hoe eBay werkt, maar wat jij beschrijft iis hier gewoon niet het geval. Kijk nou gewoon naar die bid history.

Quink
4 oktober 2005, 12:51
Alleen, aangezien de increment daar maar $0,07 is, zou iedereen gelijk zijn dat dat zijn allerhoogste bedrag was. Vervolgens (terwijl de 2e hoogste bieder nog steeds op $100 staat) bied ie $102,50 (of MEER!!!)
en springt het bod naar $102,50.

Ik ben verder niet verslaafd ofzo. :roll: :cool:

Ach, in dit geval is je verslaving wel handig. :wink: Bedankt voor de uitleg.

jpb
4 oktober 2005, 13:15
Je kunt het nog gekker maken:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=7353434137
blijkbaar mag je hetzelfde bod nogmaals inbrengen, waarschijnlijk om de zelfde reden waarom je jezelf niet kunt overbieden.
Is een handige manier om een rookgordijn op te trekken voor andere bieders.

Quink
4 oktober 2005, 13:28
Je kunt het nog gekker maken:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=7353434137
blijkbaar mag je hetzelfde bod nogmaals inbrengen, waarschijnlijk om de zelfde reden waarom je jezelf niet kunt overbieden.
Is een handige manier om een rookgordijn op te trekken voor andere bieders.

Ziet wel een beetje belachelijk uit idd. Maar ik denk niet dat er sprake is van drie maal hetzelfde bod, maar dat hij een paar keer een hoger bod heeft uitgebracht om zich te beschermen tegen snipers. En als er dan niemand sniped, en je bedenkt je een paar keer (oe, toch maar vijf dollar er bij) heb je ineens een rijtje van dezelfde biedingen door dezelfde persoon.

jpb
4 oktober 2005, 13:31
Je kunt het nog gekker maken:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=7353434137
blijkbaar mag je hetzelfde bod nogmaals inbrengen, waarschijnlijk om de zelfde reden waarom je jezelf niet kunt overbieden.
Is een handige manier om een rookgordijn op te trekken voor andere bieders.

Ziet wel een beetje belachelijk uit idd. Maar ik denk niet dat er sprake is van drie maal hetzelfde bod, maar dat hij een paar keer een hoger bod heeft uitgebracht om zich te beschermen tegen snipers. En als er dan niemand sniped, en je bedenkt je een paar keer (oe, toch maar vijf dollar er bij) heb je ineens een rijtje van dezelfde biedingen door dezelfde persoon.
Volgens mij begrijp ik het. je kunt besluiten nog een bod met een hoger maximum uit te brengen, maar als de bieding gesloten is worden die natuurlijk niet weergegeven. Dus krijgen ze dezelfde hoogte als het winnende bod. Logisch eigenlijk.

Quink
4 oktober 2005, 13:39
Volgens mij begrijp ik het. je kunt besluiten nog een bod met een hoger maximum uit te brengen, maar als de bieding gesloten is worden die natuurlijk niet weergegeven. Dus krijgen ze dezelfde hoogte als het winnende bod. Logisch eigenlijk.

Hole in one! :wink: Klopt. Stel, je bent de hoogste bieder met 75, maar je bod is 100. Je besluit dan om voor de zekerheid 125 te bieden. Later biedt je, voor nog meer zekerheid, 800.007,39 (je kunt immers nooit weten) . Als er echter niemand biedt heb je drie maal 75 geboden