PDA

View Full Version : Blues-impro + Sweet child of mine



markieray
4 oktober 2005, 11:56
Twee probeerseltjes : een blues-improvisatie en een solo-improvisatie op Sweet Child of Mine van Guns 'n Roses. Graag jullie comments ...

http://users.skynet.be/markie/gear/blueske.mp3

http://users.skynet.be/markie/gear/sweetchild.mp3

Gitaristieke groeten,

Markie :cool:

Jeroenvanhulsteijn
4 oktober 2005, 13:03
Lekker vuig geluid. Bendings in het begin zijn niet zuiver. Mag ook wat meer vibrato in je bendings. Klinken mss wat klinisch af en toe. Wel vaak hetzelfde truckje dat je doet. Doet het goed als achtergrondmuziek.

markieray
4 oktober 2005, 13:15
thanks jeroen ... dat noem ik nou constructieve kritiek ! :lol:
Je hebt gelijk, soms ben ik wat te repetitief.

'k heb er wel niet echt hard aan gewerkt hoor, gewoon gisteren in één keer opgenomen (ik was "in the mood" ...), leuk presetje gezocht op de POD Xt en opnemen maar ... :-D

Groeten,

Mark :cool:

Btw : ik gebruikte voor deze opnames een pod Xt, een goeie pc met Cool Edit Pro, een hoofdtelefoon en een classic '60s strat met 57/62 Original Fender pickups.

markieray
5 oktober 2005, 12:17
is er nu echt niemand die enige feedback wil geven ????????? :cry:

Markie

spanky_franky
5 oktober 2005, 12:27
Ik vind sweet child o mine een beetje een afgezaagde keuze, komt erg vaak langs. Toch wel goed gedaan al hoor ik wat foutjes in het basisriffje..

Het blueske is vet, vooral het laatste gedeelte. Voor beide samples geldt: mooie tone.

markieray
6 oktober 2005, 11:40
tnx voor de leerrijke comments spanky franky :)

Markie

Sonno
6 oktober 2005, 12:11
Dat bluesje is wel heel saai hoor. Ik zou toch is kijken of je wat meer ladders kan toepassen (majeur pentatonisch ofzo). Het mag allemaal wat gewaagder, het is nu nog heel braaf en standaard. Er zitten ook veel ploinkjes in, helaas.

Blijven oefenen! Suc6

markieray
6 oktober 2005, 15:30
Dat bluesje is wel heel saai hoor. Ik zou toch is kijken of je wat meer ladders kan toepassen (majeur pentatonisch ofzo). Het mag allemaal wat gewaagder, het is nu nog heel braaf en standaard. Er zitten ook veel ploinkjes in, helaas.

Blijven oefenen! Suc6

Bedankt voor de hint maar ik zie niet echt in waarom het "saai" zou zijn...
ik gebruikte vooral de bluestoonladder (+/- majeur pentatonisch) met hier en daar noten uit de mineur pentatonische toonladder. Vergeet ook niet dat ik hier bijna 4 minuten aan één stuk soleer aangezien er geen zangpartij is. Mss daarmee dat het na een tijdje wel wat begint te vervelen. Is mss wel wat te lang inderdaad ...

Wel akkoord wat de 'ploinkjes' betreft, maar bluesgitaristen zijn nu eenmaal nogal 'slordig' ... en dat maakt het soms net mooi.

Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Markie :cool:

Ravanelli
9 oktober 2005, 14:14
+1 :)

Ravanelli
9 oktober 2005, 14:15
+1 :)

JeStO
9 oktober 2005, 16:05
zeg dan gelijk +2 :D

on Topic: jah leuk gedaan alleen mag ik vragen hoelang je al speelt?

Scali
9 oktober 2005, 16:07
Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Ja, ergens weet iedereen natuurlijk dat dat niet klopt. sRV heeft nou eenmaal een bepaalde manier van spelen in de vingers. Snelheid is alleen maar oefenen oefenen oefenen. Had SRV dat gedaan, dan had ie redelijk in de buurt gekomen van de snelheid van een Vai, en nog steeds precies hetzelfde gevoel in een enkele noot kunnen leggen, want zo speelt ie nou eenmaal.
Het is ook wat flauw om die manier van spelen te vergelijken, want Vai kan dan wel snel spelen, ook gitaristen die langzaam spelen, spelen toch allemaal op hun eigen manier, en niet precies als SRV. Dus eigenlijk heeft snelheid daar niets mee te maken.

Cubensis
9 oktober 2005, 16:25
kan je die backing alleen posten?
klinkt wel lekker btw, al het commentaar lijkt me al gegeven ;)

markieray
9 oktober 2005, 18:46
Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Ja, ergens weet iedereen natuurlijk dat dat niet klopt. sRV heeft nou eenmaal een bepaalde manier van spelen in de vingers. Snelheid is alleen maar oefenen oefenen oefenen. Had SRV dat gedaan, dan had ie redelijk in de buurt gekomen van de snelheid van een Vai, en nog steeds precies hetzelfde gevoel in een enkele noot kunnen leggen, want zo speelt ie nou eenmaal.
Het is ook wat flauw om die manier van spelen te vergelijken, want Vai kan dan wel snel spelen, ook gitaristen die langzaam spelen, spelen toch allemaal op hun eigen manier, en niet precies als SRV. Dus eigenlijk heeft snelheid daar niets mee te maken.

Ok, de stijlen zijn volledig verschillend en eveneens de setup. Nogmaals , ik bewonder enorm een Vai, Satriani of Sambora ... technisch zeer sterk maar het zijn m.i. allemaal klonen van elkaar. Dit terwijl er toch geen enkele tweede SRV op deze planeet rondwandelt sinds de dood van de brave man ... Bekijk gewoon eens de SRV Live at El Mocambo opname en je weet meteen wat ik bedoel ... dat is ongeëvenaarde klasse volgens mij.

@ Ravanelli en JestO : wat is +1 en +2 ??? :) of :( ???
Ik speel een jaar of 10 gitaar waarvan 5 jaar in een pop rock coverband en sedert dit jaar ook in een bluesband. Ik probeer in verschillende stijlen thuis te zijn zoals je merkt ...

@ Cubensis : backing tracks zoek ik meestal op www.guitarbt.com
Ik zou niet weten hoe ik die backing track hier moet 'posten' ...

Groeten en bedankt voor de posts guys !

Markie :cool:

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 18:50
alsof SRV nooit snel heeft gespeeld?

markieray
9 oktober 2005, 20:02
alsof SRV nooit snel heeft gespeeld?

Dat heb ik ook nooit beweerd ... hij speelde ook op een strat met 0.13's dus geen elastiekjes en nog minder distortion.

Dat gevoel van snelheid bij een Satriani of Vai komt ook voor een deel uit de sound en de setup.

Markie :cool:

markieray
9 oktober 2005, 20:06
alsof SRV nooit snel heeft gespeeld?

Dat heb ik ook nooit beweerd. SRV speelde wel op een strat met minimum 0.13's dus geen elastiekjes en nog minder met pakken distortion. Zo'n setup klinkt misschien minder "snel" maar is het daarom niet altijd ...

Het gaat in deze topic in wezen om het gevoel dat je in noten legt dacht ik, niet zozeer om speelsnelheid.

Markie :cool:

Negative K3 fan
9 oktober 2005, 20:25
dus wat je nu eigenlijk beweerd is dat de door apparaten gecreeerde sound van SRV hem een betere gitarist maakt dan Vai...

ok, duidelijk

Sonno
9 oktober 2005, 21:43
Dat bluesje is wel heel saai hoor. Ik zou toch is kijken of je wat meer ladders kan toepassen (majeur pentatonisch ofzo). Het mag allemaal wat gewaagder, het is nu nog heel braaf en standaard. Er zitten ook veel ploinkjes in, helaas.

Blijven oefenen! Suc6

Bedankt voor de hint maar ik zie niet echt in waarom het "saai" zou zijn...
ik gebruikte vooral de bluestoonladder (+/- majeur pentatonisch) met hier en daar noten uit de mineur pentatonische toonladder. Vergeet ook niet dat ik hier bijna 4 minuten aan één stuk soleer aangezien er geen zangpartij is. Mss daarmee dat het na een tijdje wel wat begint te vervelen. Is mss wel wat te lang inderdaad ...

Wel akkoord wat de 'ploinkjes' betreft, maar bluesgitaristen zijn nu eenmaal nogal 'slordig' ... en dat maakt het soms net mooi.

Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Markie :cool:

Buiten deze zinloze discussie (dit lijdt tot niks, deze discussie heeft al in vele verschillende vormen/topics plaatsgevonden. JE KUNT GEEN APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!)nog ff dit...

Je hebt slordig spelen EN slordig spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.
SRV speelt toch ook best netjes? Verder storen zijn ploinkjes absoluut niet, die van jouw wel, misschien komt het door je geluid, kan ook hoor...
Met alle respect hoor, maar je post hier niet om alleen maar je hielen schoon gelikt te krijgen, althans dat doe ik iig niet. Je krijgt gewoon wat kritiek, wat je er verder mee doet moet je zelf weten...

Suc6 nog!

markieray
10 oktober 2005, 11:24
Dat bluesje is wel heel saai hoor. Ik zou toch is kijken of je wat meer ladders kan toepassen (majeur pentatonisch ofzo). Het mag allemaal wat gewaagder, het is nu nog heel braaf en standaard. Er zitten ook veel ploinkjes in, helaas.

Blijven oefenen! Suc6

Bedankt voor de hint maar ik zie niet echt in waarom het "saai" zou zijn...
ik gebruikte vooral de bluestoonladder (+/- majeur pentatonisch) met hier en daar noten uit de mineur pentatonische toonladder. Vergeet ook niet dat ik hier bijna 4 minuten aan één stuk soleer aangezien er geen zangpartij is. Mss daarmee dat het na een tijdje wel wat begint te vervelen. Is mss wel wat te lang inderdaad ...

Wel akkoord wat de 'ploinkjes' betreft, maar bluesgitaristen zijn nu eenmaal nogal 'slordig' ... en dat maakt het soms net mooi.

Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Markie :cool:

Buiten deze zinloze discussie (dit lijdt tot niks, deze discussie heeft al in vele verschillende vormen/topics plaatsgevonden. JE KUNT GEEN APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!)nog ff dit...

Je hebt slordig spelen EN slordig spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.
SRV speelt toch ook best netjes? Verder storen zijn ploinkjes absoluut niet, die van jouw wel, misschien komt het door je geluid, kan ook hoor...
Met alle respect hoor, maar je post hier niet om alleen maar je hielen schoon gelikt te krijgen, althans dat doe ik iig niet. Je krijgt gewoon wat kritiek, wat je er verder mee doet moet je zelf weten...

Suc6 nog!


1. Dat je geen appels en peren kunt vergelijken had ik zelf ook al gezegd.
2. Ik kan best om met kritiek, anders zou ik hier niks posten.
3. M'n sound is gewoon m'n sound en sommigen vinden het wel een goeie sound. Over smaken valt niet te discussiëren.
4. Ik post absoluut niet om m"n "hielen schoon gelikt te krijgen" ... integendeel zelfs. Ik begrijp niet waar jij dat vandaan haalt ...
5. Ik vergelijk mezelf zeker niet met SRV ...
6. Tenslotte : ondanks m'n "slordig spel" en "ploinkjes" en ... en ... speel ik toch maar lekker in één van de beste Belgische bluesbands. Raar hè ?

Greetz,

Markie :cool:

markieray
10 oktober 2005, 11:39
dus wat je nu eigenlijk beweerd is dat de door apparaten gecreeerde sound van SRV hem een betere gitarist maakt dan Vai...

ok, duidelijk

Neen, dat beweer ik hoegenaamd niet. Ik zeg wel dat een goeie sound en een goede gitarist elkaar m.i. aanvullen ... een slechte gitarist met een goeie sound blijft slecht, een goeie gitarist met een slechte sound blijft slecht ... Snappie ?

Maar ik begrijp je opmerking wel hoor, het valt gewoon te zien wat je onder "goed" verstaat : de gitarist op zich (zelfs als die niet versterkt zou spelen) of het "totaalpakket" (gitarist met gitaren en amps).

Sonno
10 oktober 2005, 14:04
Dat bluesje is wel heel saai hoor. Ik zou toch is kijken of je wat meer ladders kan toepassen (majeur pentatonisch ofzo). Het mag allemaal wat gewaagder, het is nu nog heel braaf en standaard. Er zitten ook veel ploinkjes in, helaas.

Blijven oefenen! Suc6

Bedankt voor de hint maar ik zie niet echt in waarom het "saai" zou zijn...
ik gebruikte vooral de bluestoonladder (+/- majeur pentatonisch) met hier en daar noten uit de mineur pentatonische toonladder. Vergeet ook niet dat ik hier bijna 4 minuten aan één stuk soleer aangezien er geen zangpartij is. Mss daarmee dat het na een tijdje wel wat begint te vervelen. Is mss wel wat te lang inderdaad ...

Wel akkoord wat de 'ploinkjes' betreft, maar bluesgitaristen zijn nu eenmaal nogal 'slordig' ... en dat maakt het soms net mooi.

Btw : Ik ben absoluut geen "shredder" maar ik bewonder wel wat die gitaristen kunnen, vooral qua snelheid. Alleen heb ik steeds het gevoel dat een Stevie Ray Vaughan bijvoorbeeld met één noot even veel kon zeggen als een Steve Vai met 10.000 noten. Maar goed, da's mijn gedacht hè.

Markie :cool:

Buiten deze zinloze discussie (dit lijdt tot niks, deze discussie heeft al in vele verschillende vormen/topics plaatsgevonden. JE KUNT GEEN APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!)nog ff dit...

Je hebt slordig spelen EN slordig spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.
SRV speelt toch ook best netjes? Verder storen zijn ploinkjes absoluut niet, die van jouw wel, misschien komt het door je geluid, kan ook hoor...
Met alle respect hoor, maar je post hier niet om alleen maar je hielen schoon gelikt te krijgen, althans dat doe ik iig niet. Je krijgt gewoon wat kritiek, wat je er verder mee doet moet je zelf weten...

Suc6 nog!


1. Dat je geen appels en peren kunt vergelijken had ik zelf ook al gezegd.
2. Ik kan best om met kritiek, anders zou ik hier niks posten.
3. M'n sound is gewoon m'n sound en sommigen vinden het wel een goeie sound. Over smaken valt niet te discussiëren.
4. Ik post absoluut niet om m"n "hielen schoon gelikt te krijgen" ... integendeel zelfs. Ik begrijp niet waar jij dat vandaan haalt ...
5. Ik vergelijk mezelf zeker niet met SRV ...
6. Tenslotte : ondanks m'n "slordig spel" en "ploinkjes" en ... en ... speel ik toch maar lekker in één van de beste Belgische bluesbands. Raar hè ?

Greetz,

Markie :cool:

Nou ik zal voortaan wel van je muziek zeggen dat ie helemaal geweldig is want iets anders wil je blijkbaar niet horen, eigenwijs!

markieray
10 oktober 2005, 14:17
ach Sonno, je hebt er dus echt niks van begrepen hè ... laat maar zitten jongen. :cry:

Lees gewoon even de tread door en je zal zien dat je bewering volledig fout is ... ik kan best tegen kritiek en da's ook de hele bedoeling van m'n posting.

Markie :cool:

Sonno
10 oktober 2005, 14:56
Oke oke,
ik heb je post (het blueske) nogmaals helemaal beluisterd en ik moet zeggen dat ik het hele nummer ook niet helemaal heb uitgeluisterd. Het intro vond ik persoonlijk niet spannend genoeg, je bends net niet lekker en geluid bevat net wat te weinig sustain. Naar het einde toe komt er idd meer variatie in je spel.

Maar toen:
ging ik ff luisteren op de site van die band van je want ik wilde die beste bluesband van België wel eens horen... En WOW! :o , dat was ff genieten! Echt prima bluesmuziek! Ik luister zelf ook wel eens naar SRV en The Hoax dus ik heb wel een beetje vergelijkingsmateriaal.
Maar wat ik dan niet begrijp, jouw post vind ik zo veel minder dan de muziek van je band, waarom post je daar niet wat van? 10x indrukwekkender als je het mij vraagt.

markieray
10 oktober 2005, 16:40
Oke oke,
ik heb je post (het blueske) nogmaals helemaal beluisterd en ik moet zeggen dat ik het hele nummer ook niet helemaal heb uitgeluisterd. Het intro vond ik persoonlijk niet spannend genoeg, je bends net niet lekker en geluid bevat net wat te weinig sustain. Naar het einde toe komt er idd meer variatie in je spel.

Maar toen:
ging ik ff luisteren op de site van die band van je want ik wilde die beste bluesband van België wel eens horen... En WOW! :o , dat was ff genieten! Echt prima bluesmuziek! Ik luister zelf ook wel eens naar SRV en The Hoax dus ik heb wel een beetje vergelijkingsmateriaal.
Maar wat ik dan niet begrijp, jouw post vind ik zo veel minder dan de muziek van je band, waarom post je daar niet wat van? 10x indrukwekkender als je het mij vraagt.


Hey Sonno,

Da's wel een heel mooi compliment ... tnx. :)

Anyway, om even te antwoorden op je vraag : ik denk dat het ligt aan het feit dat ik nog niet lang met opnemen bezig ben. Ik heb de POD xt nu een maandje of drie en heb 'per toeval' ontdekt dat er ook backing tracks bestaan op internet en je met de juiste software bovendien nog kan opnemen. Voor mij was die stap naar het 'digitale' wel een grote stap want ik ben een lampenfreak 'pur sang'. Ik heb dus gewoon een paar backing tracks gedownload, daar wat op geïmproviseerd ... en online gezet. Maar de sound is er niet en de dynamiek evenmin, daarmee ben ik akkoord. 'k Heb het puur voor de lol gedaan eigenlijk ...

Helaas blijft de sound uit de Pod xt komen en niet uit m'n oude Super Reverb en tubescreamers ... DAT maakt al een heel groot verschil geloof me. Een goeie sound draagt bij tot een goed gitaarspel ... ziehier het bewijs ! :D

Bovendien zijn de meeste bluestracks die je online kan downloaden helaas ook vrij eenvoudige 12-maten bluesschema's waardoor het gevoel van verveling sneller ontstaat, zeker als je het hele nummer moet soleren zonder zang...

Een band is zo verschillend van hetgeen je thuis opneemt. Die dynamiek, die sound van een echte drum en bas, die ritmeveranderingen ... dat kan je thuis moeilijk nabootsen, ik althans (nog ?) niet. Pas in de band kom ik echt "tot leven" als je me begrijpt ...

Greetz,

Markie :cool:

Bouke
10 oktober 2005, 20:11
Hey Markie,

Staan er nu ook al MP3's met jou als gitarist op de site, of zijn deze MP3's nog met de oude gitarist?

Ben benieuwd naar wat nummers waar jij op speelt...

Bouke

markieray
10 oktober 2005, 22:02
Hey Bouke, :)

Neen, helaas nog geen mp3's op de site met mij als gitarist ... we hopen wel volgend jaar de studio in te duiken maar daarvoor is het nog wat te vroeg. De eerste optredens zijn een feit en volgens velen zou de sound nu nog "ruiger" en energieker zijn met mij als nieuwe gitarist. Ik post hier wel regelmatig dingen maar da's niet echt een goeie referentie om te weten hoe ik in de band speel. De posts zijn meer voor de lol ... :)

Btw : ik heb nu twee emi blue's (van Jay) in m'n super geplaatst en onderin komen nog twee Jensen C10Q's ... ik ben errrug benieuwd maar volgens Jay is het een killer combinatie in een super.

Groeten,

Markie :cool:

nopster
11 oktober 2005, 15:10
Kun je me eens zeggen Markieray in welke bluesband je speelt? Je maakt me heel nieuwsgierig door te zeggen dat het 1 vd beste van België is. :-?

SimonS
11 oktober 2005, 15:15
http://www.notrouble.org/

staat in zn profiel...

markieray
11 oktober 2005, 16:27
wel ... enige bescheidenheid is hier denk ik toch op z'n plaats.

No Trouble is inderdaad de band waarin ik speel ...

Ik denk in alle eerlijkheid inderdaad dat we bij de Belgische top-10 behoren maar nogmaals : over smaken valt niet te discussiëren. De ene zal het mss zeer goed vinden, de andere misschien helemaal niet ...
Feit is wel dat we zeer veel positieve reacties mogen ontvangen van menesen die een optreden hebben bijgewoond. :)

Wat No Trouble m.i. "uniek" maakt :

- Het is vooral GITAARgerichte bluesmuziek in tegenstelling tot de meeste bluesbands die voornamelijk mondharmonica en/of toetsen in dienst hebben. Op dat vlak is het mss dus toch wel enigszins 'vernieuwend' ...
- Ook de nummerkeuze is niet alledaags en er wordt eerder zeldzaam gegrepen naar de klassieke bluesschema's, shuffles, ...
- De band bestaat uit muzikanten die al een hele lange tijd in het bluescircuit meedraaien ... ik ben met m'n 30 de junior in de band !
Ervaring is niet te onderschatten in een goeie band.
- Last but not least : de stem van Coralie Verbruggen is er één om "U" tegen te zeggen. Een goeie band staat of valt immers met een goeie zanger(es).

Dus ja, al deze factoren maken het toch wel één van de betere bluesbands in Belgenlandje denk ik te mogen stellen... 8-)
Maar ja, ik ben misschien wel een beetje bevooroordeeld hè :D
Mss is het dus beter dat je gewoon eens naar één van onze optredens komt luisteren, dat zegt vaak zoveel meer dan een bewering op het forum of een soundclip op de website ...

Groeten,

Markie :cool:

Scali
11 oktober 2005, 16:46
Ok, de stijlen zijn volledig verschillend en eveneens de setup. Nogmaals , ik bewonder enorm een Vai, Satriani of Sambora ... technisch zeer sterk maar het zijn m.i. allemaal klonen van elkaar. Dit terwijl er toch geen enkele tweede SRV op deze planeet rondwandelt sinds de dood van de brave man ... Bekijk gewoon eens de SRV Live at El Mocambo opname en je weet meteen wat ik bedoel ... dat is ongeëvenaarde klasse volgens mij.

Nja ach, ik vind juist dat die bluesknakkers allemaal hetzelfde klinken (wat makkelijk te onderbouwen is, gezien het vaak terugkomende I IV V akkoordenschema, en het spelen in bijna uitsluitend pentatonische/bluesladders). Het is maar net waar je van houdt, denk ik. Ik kijk oppervlakkig naar bluesspelers, en jij kijkt oppervlakkig naar Satriani/Vai/etc. Als je maar diep genoeg graaft, vind je genoeg verschillen.

LordRiffenstein
11 oktober 2005, 18:25
Wat No Trouble m.i. "uniek" maakt :

- Het is vooral GITAARgerichte bluesmuziek in tegenstelling tot de meeste bluesbands die voornamelijk mondharmonica en/of toetsen in dienst hebben. Op dat vlak is het mss dus toch wel enigszins 'vernieuwend' ...
- Ook de nummerkeuze is niet alledaags en er wordt eerder zeldzaam gegrepen naar de klassieke bluesschema's, shuffles, ...
- De band bestaat uit muzikanten die al een hele lange tijd in het bluescircuit meedraaien ... ik ben met m'n 30 de junior in de band !
Ervaring is niet te onderschatten in een goeie band.
- Last but not least : de stem van Coralie Verbruggen is er één om "U" tegen te zeggen. Een goeie band staat of valt immers met een goeie zanger(es).

Mmm, interessante commentaren want wij met Drive (http://www.drive-band.be) spelen ook gitaargerichte blues en bluesrock, kiezen ook niet voor de voordehand liggende nummers of typische bluesnummers, hebben ook allemaal veel ervaring EN een zangeres met veel ballen aan haar lijf. :cool:

Vraag me af wie die 8 andere bands in de top10 dan zijn :razz:

nopster
11 oktober 2005, 19:01
http://www.notrouble.org/

staat in zn profiel...

Bedankt, maar had het ondertussen ook al gevonden.

nopster
11 oktober 2005, 19:41
Je kunt je soundclip die hier staat niet vergelijken met de clips op je website.
Het is blijkbaar nog de met de vorige gitarist, maar ik ga er vanuit als ze jou als vervanger genomen hebben, dat je toch wel ve zelfde niveau zal zijn.

Als ik eens de kans heb, dan pik ik zeker eens een optreden mee.

Even hierboven staat er nog ergens: "wie zijn die andere 8 dan?"
(ivm de top 10 in België)

Dan kan ik je 2 bands opnoemen die daar zeker bijzitten.
- Maxwellstreet (met Marino Noppe en Willy De Vleesschouwer op gitaar)
- Big Dave (met Marc T Thijs op gitaar)

markieray
11 oktober 2005, 20:04
Wel ... euh ... een top-10 van de beste Belgische bluesbands ?
Ik denk bvb. aan :

- Howlin' Bill
- Last Call
- Maxwell Street
- The Night Time Heroes
- Big Dave
- Blues Lee
- No Trouble (ah ja ..... :) )
- ...

Maar wijken we hier niet een beetje te veel af van het onderwerp van deze topic eigenlijk ???? :???:

@ Joeri : ik kan zeker genieten van jullie bluesnummers, maar om nu te zeggen dat jullie met Drive een echte bluesband zijn, neen dat niet ... veeleer een goeie coverband en een leuke bende, zoals m'n andere band : Anacronic. Akkoord toch ? :razz:

@Scali : toch niet helemaal juist hoor ... ik hou van verschillende muziekstijlen, ook van een Satriani of Vai ... vind dat zeker niet oppervlakkig, maar blues blijft wel in het bovenste laatje liggen.
Wist je trouwens dat Satriani zeer bluesy invloeden in z'n spel heeft ?
Ik speel ook in een pop rock coverband waarin we zowat alle mogelijke muziekgenres spelen : pop rock blues funk disco soul ...
heb dus iig een brede muzikale interesse.

Greetz,

Markie :cool:

nopster
11 oktober 2005, 20:18
We wijken idd af, maar dat is normaal vind ik, als je jezelf bij de top 10 van België rekent. Dan vraag ik mij direct af welke andere bands je kent... want objectief zijn over jezelf is heel moeilijk. :)

markieray
11 oktober 2005, 20:28
Hey Nopster,

Is inderdaad juist : objectief zijn over jezelf is moeilijk. Nu baseer ik mezelf toch ook wel op hetgeen verschillende mensen en concertorganisatoren ons al zo dikwijls hebben gezegd na optredens dus zo subjectief zal het wel niet zijn meen ik ...

Maxwell Street heb ik 1 keer live gezien en Marino is ne geweldig goeie gitarist ... de jaarkes ervaring zijn duidelijk hoorbaar ...

Feit is wel dat er - sedert het vertrek van de vorige gitarist - terug serieus aan de weg getimmerd moet worden en het weer even zal duren alvorens we terug op volle toeren meedraaien ... maar het ziet er na onze eerste optredens alleszins goed uit, meer dan goed zelfs. :)

Ik laat je zeker iets weten als we in "de Vlaanders" zouden optreden ... 17 december spelen we in Wetteren in d'Oude Wasserij ... uw pint staat alvast gereed als ge langskomt !! :)

Groeten,

Mark

nopster
11 oktober 2005, 20:47
Dat is een feit. Maar zoals je zegt, als de mensen het zelf komt zeggen, dan ben het pas zeker. En het is toch altijd het publiek die beslist. (jammergenoeg soms, luister maar naar de top 40 :) )

Ja, hij speelt echt wel goed. Vooral zijn slide-werk mag er zijn.
Hij mag begin volgend jaar in Chicago gaan jammen in de zwarte clubs. Dat is toch wel de kroon op zijn werk.

Succes alvast met de weder-opbouw, want het is niet gemakkelijk. Het is een klein gesloten wereldje met enkele ouwe rotten aan de top die zich niet gemakkelijk laten wegzetten. Maar een naam blijft een naam. En het maakt de uitdaging nog wat groter natuurlijk. :wink:

Ewel, misschien schenk ik mijzelf een mooie kerst, en kom ik af naar Wetteren. Zover is het niet, en dan heb ik weer iets om naar uit te kijken, want man, ik ben curieus geworden. :)

Denk er wel aan dat we bij ons pintje zeggen tegen een halve liter. :wink:

VHsologitarist
11 oktober 2005, 20:48
EN een zangeres met veel ballen aan haar lijf. :cool:


een wat? een zangeres met veel haar op dr ballen?


:wink:

markieray
11 oktober 2005, 21:16
Dat is een feit. Maar zoals je zegt, als de mensen het zelf komt zeggen, dan ben het pas zeker. En het is toch altijd het publiek die beslist. (jammergenoeg soms, luister maar naar de top 40 :) )

Ja, hij speelt echt wel goed. Vooral zijn slide-werk mag er zijn.
Hij mag begin volgend jaar in Chicago gaan jammen in de zwarte clubs. Dat is toch wel de kroon op zijn werk.

Succes alvast met de weder-opbouw, want het is niet gemakkelijk. Het is een klein gesloten wereldje met enkele ouwe rotten aan de top die zich niet gemakkelijk laten wegzetten. Maar een naam blijft een naam. En het maakt de uitdaging nog wat groter natuurlijk. :wink:

Ewel, misschien schenk ik mijzelf een mooie kerst, en kom ik af naar Wetteren. Zover is het niet, en dan heb ik weer iets om naar uit te kijken, want man, ik ben curieus geworden. :)

Denk er wel aan dat we bij ons pintje zeggen tegen een halve liter. :wink:

Het is zoals je zegt Nopster ... maar No Trouble heette vroeger Big Trouble ... u misschien bekend ? De zanger toen was Howlin' Bill en er hebben nog een paar bekenden meegespeeld ... de band is toen ook op toernee geweest met Paul Lamb & The King Snakes. Dat mag toch wel een referentie heten denk ik. Dus we duiken zeker ook niet uit het volslagen onbekende op ... het is gewoon de voortzetting van wat toen reeds een goed draaiende bluesband was.

Van harte welkom in Wetteren of elders ... ik hoop dat je er echt van zal genieten. Ik wil u in dat geval wel een "pintje" trakteren maar op één voorwaarde : dat ge ze "ad fundum" leegdrinkt !!! Deal ? :-D

Greetz,

Markie :cool:

markieray
11 oktober 2005, 21:25
@ nopster : schone collectie stratjes heb jij ... :P

Ik heb ook een gear website : http://users.skynet.be/markie/gear
Enjoy ... :lol:

Greetz,

Markie :cool:

nopster
11 oktober 2005, 22:36
Bedankt voor de reactie op mijn strats. Die sunburst is een Japanse '62 reissue met Texas Specials. Die witte is gewoon een stratje die ik met vanalles van losse stukken zelf in elkaar gestoken heb. Die gebruik ik enkel voor slide.
Die witte geef ik ook wel eens aan een maat als die wat wil meespelen. Altijd lachen als ze er de eerste keer op spelen, de meesten breken bijna hun vingers op die 13's. :)

Je hebt zelf wat gear waar ik voorlopig nog van droom. Mijn volgende aankoop is zeker zo'n Silverface. En op die Pignose (van 50 euro :-? ) wil ik wel eens met mijn harmonica spelen. 8-)

En ook al ben ik een Fender-man, die Gibson mag je mij altijd geven. :D

koella
12 oktober 2005, 00:37
Wat een gelul allemaal :D

Ik heb alleen naar het "blueske"geluisterd.
Mooie sound.
Alleen weinig ritmische variatie. (telkjens hetzelfde ritmische patroontje)

En verder: Bluesgitaristen moeten het hebben van hun vette toon en het spelen vanuit hun tenen.
Anderen moeten het hebben van een zwart guru gewaad en dito hoofdband. (VAI in 013 te Tilburg)

Dat is wat ik er van wil zeggen :-D

nopster
12 oktober 2005, 01:18
Bluesgitaristen moeten het hebben van hun vette toon en het spelen vanuit hun tenen.


Laat het nu juist dat zijn die me aanspreekt. :o :)

Scali
12 oktober 2005, 08:58
Anderen moeten het hebben van een zwart guru gewaad en dito hoofdband. (VAI in 013 te Tilburg)

En niet te vergeten de onnavolgbare techniek en snelheid :)
Maar dat is het verschil tussen blues en rock & roll he... de show.

markieray
12 oktober 2005, 09:13
tnx koella en nopster ...

M.i. mogen we gitaristen niet te veel in bepaalde hokjes duwen : ik lees hier net nog een interview van Richie Sambora (gitarist van Bon Jovi) en zie dat die ook een zeer grote bluesliefhebber is en z'n mosterd vooral in de blues haalt ...

http://www.vintageguitar.com/artists/details.asp?ID=149

Ik ben er wel van overtuigd dat blues een ideale basis is om verder te evolueren naar om het even welke andere gitaarstijl ... :roll:

Btw nopster : jij bent op zoek naar een silverface ? die deluxe reverb gaat mss de deur uit ... maar ik twijfel nog hard want 't is zo een goeie amp ... al is die ouwe super reverb natuurlijk moelijk te kloppen. :D

En eind deze week komt er wellicht nog een mooi stuk in m'n collectie bij : een zwarte Gibson Les Paul Custom van 1987 !!! WOW :) :o

Greetz,

Markie :cool:

nopster
12 oktober 2005, 10:29
Op zoek nu niet echt, anders had ik al ene. Het is vrouwlief die nog wat dwarsligt voorlopig. :)

markieray
12 oktober 2005, 12:28
ja ja ik ken da maar al te goed ....

die 335 gaat helaas ook plaats moeten ruimen hoor als ik die custom LP wil ... da heb ik ook te danken aan vrouwlief ! :-D

ach ja, misschien maar goed dat de vrouwen onze "GAS" wat in toom houden .... :razz: .....

Markie :cool:

nopster
12 oktober 2005, 13:33
ja ja ik ken da maar al te goed ....

die 335 gaat helaas ook plaats moeten ruimen hoor als ik die custom LP wil ... da heb ik ook te danken aan vrouwlief ! :-D

ach ja, misschien maar goed dat de vrouwen onze "GAS" wat in toom houden .... :razz: .....

Markie :cool:

Iedereen kent het wel denk ik. :wink:
Ben je zeker dat die 335 weg moet? Wel balen dan.
Maar ja, een custom neem je in principe altijd voor, maar of die nu zoveel beter zal zijn? Mss zwaardere scheur?

Idd, leve de vrouwen, ze doen er ons ook gelukkig ook aan denken dat het leven niet enkel uit muziek bestaat.

markieray
12 oktober 2005, 14:32
ja, is wel balen dat die 335 weg moet ...

ik doe ze enkel weg omdat ze veel te hard feedbackt op m'n marshall stack (door de holle body) en ik toch redelijk hard moet "scheuren" in m'n coverband. Maar het is een magische gitaar ... geloof me vrij.

Bij No Trouble speel ik uitsluitend op strat.

Snappie ? 8-)

Markie :cool:

nopster
12 oktober 2005, 15:24
Ik geloof u vrij. :)

Wat speel je feitelijk met de cover-band, 70' rock ofzo?

Tja, en als je blues speelt met SRV-invloeden, dan is het toch normaal dat je eerder naar de strat grijpt.

markieray
15 oktober 2005, 08:27
Hey Nopster,

Met de coverband spelen we zowat alles wat leuk is ... :) ... pop rock funk disco blues ... Ga anders gewoon eens naar de website : www.anacronic.tk
Daar vind je een uitgebreide playlist alsook enkele soundsamples.

Voor blues ben ik inderdaad verknocht aan een strat ... niet dat die 335 niet goed zou klinken, maar een strat past gewoon beter bij het genre blues dat we met No Trouble spelen ... en ook bij mij ! :-D

Ik zal wel zien wat het wordt met de 335 ... telkens ik er op speel wil ik 'm bijhouden, maar ik zal van m'n hart een steen moeten maken als ik een LP wil want ik ben helaas geen miljonair ... :(

Groeten,

Markie :cool: