PDA

View Full Version : Boss SD-1 Keeley MOD!!!



Don Olivier
4 oktober 2005, 11:31
Wie heeft er een en kan mij uitleggen wat het verschil is met de standaard SD-1???

Ik heb zelf een SD-1 met een jrc4558 chip (zat er toevallig in).
Ik zou er graag wat meer overdrive uit willen halen maar dat zit er niet in.

Nu heb ik op internet de homepage van Robert Keeley bekeken die de SD-1 mod. Kijk even op www.robertkeeley.com

De SD-1 heeft dan een extra switch erin en hier en daar wordt wat geklooid zodat ie meer overdrive geeft, meer transparant etc.

Deze pedaaltjes zijn o.a. te bestellen via Jukebox in Boekel. Die winkel besteld ze bij Keeley. Kosten: rond de 150 euro.

Zijn ze dat waard? Heeft iemand hier op het forum zo'n gemodificeerde SD-1?

gvink
4 oktober 2005, 11:40
Ik heb er eentje liggen die je kan komen testen, als je een beetje in de buurt van Schiedam woont...

Het pedaal gaat over het geheel een stuk beter klinken. De buffer wordt verbeterd, metaalfilm weerstanden voor minder ruis.. Kan er veel over vertellen maar je kan er beter een keer op gespeeld hebben.

Don Olivier
4 oktober 2005, 11:46
Hoi Gvink,

dank voor de info. Heb jij er een met die switch erop? Wat doet die switch precies? Zou je mij kunnen / willen vertellen wat het verschil in klank is met de Japanner die ik heb? Zie mijn bovenstaande vragen....
Waar heb jij em gekocht? Besteld bij Kelley zelf? ????etc etc etc

Ik ben erg benieuwd naar dit pedaal namelijk dus alle antwoorden en andere dingen zijn zeer welkom!!

Don Olivier
4 oktober 2005, 11:47
:-D

Speeddemon
4 oktober 2005, 11:47
Wie heeft er een en kan mij uitleggen wat het verschil is met de standaard SD-1???

Ik heb zelf een SD-1 met een jrc4558 chip (zat er toevallig in).
Ik zou er graag wat meer overdrive uit willen halen maar dat zit er niet in.
dat is waarschijnlijk de JRC 4558DD chip, en niet de bekende D chip.
Ik heb zelf ook een SD-1 gehad, waar die chip in zat.

Overigens kan ik 'm wel voor je modden, hoor.
Al ga ik niet exact die Keeley 5-star mod nadoen. (heb geen germanium torren... :oops: )

Maar meer laag, ander type vervorming, dat soort dingen zijn wel te realiseren.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Don Olivier
4 oktober 2005, 11:58
Gvink:

- Wat het verschil is met de standaard SD-1??? Meer sustain en overdrive?
Daar zoek ik namelijk naar, zonder de asymetrische-clipping-toon
te verliezen! Ik ben namelijk tevreden over mijn SD-1 maar wil alleen
meer overdrive = meer sustain.

- Wat doet die switch precies?

- Waar heb jij em vandaan gehaald? Winkel / internet??

- Hoe duur?

Speeddemon
4 oktober 2005, 12:09
Maar meer laag, ander type vervorming, dat soort dingen zijn wel te realiseren.


jezelf quoten, staat niet zo slim. Zeker niet als de ander een duidelijk antwoord geeft. :roll:

Don Olivier
4 oktober 2005, 12:13
Maar meer laag, ander type vervorming, dat soort dingen zijn wel te realiseren.


jezelf quoten, staat niet zo slim. Zeker niet als de ander een duidelijk antwoord geeft. :roll:


:razz:

gvink
4 oktober 2005, 12:13
Hoi Gvink,

dank voor de info. Heb jij er een met die switch erop? Wat doet die switch precies? Zou je mij kunnen / willen vertellen wat het verschil in klank is met de Japanner die ik heb? Zie mijn bovenstaande vragen....
Waar heb jij em gekocht? Besteld bij Kelley zelf? ????etc etc etc

Ik ben erg benieuwd naar dit pedaal namelijk dus alle antwoorden en andere dingen zijn zeer welkom!!

Jep.. Ik ben ook Keeley dealer.. ik heb de 5-star mod met de switch momenteel op voorraad.

Wat betreft 't verschil met een 'stock' SD1.. Je hebt zelf alle verschillen al opgenoemd..
De switch laat je tussen high gain of clean boost kiezen. De Burr chip zit in het circuit en je krijgt de TI chip erbij zodat je zelf kan kiezen.

email/pm voor meer, anders wordt het een beetje teveel spam.. ;)

DREAMMACHINE
4 oktober 2005, 12:16
....hoe zit het met de prijzen van die keeley pedalen trouwens?

gvink
4 oktober 2005, 12:18
....hoe zit het met de prijzen van die keeley pedalen trouwens?

10 oktober gaat mijn nieuwe site online, daar kan je dan de meeste prijzen vinden. Als je niet kan wachten kan je me emailen. :)

DREAMMACHINE
4 oktober 2005, 12:33
prima, wachten is geen probleem ( zonder geld gaat het altijd makkelijker dan met geld.... :razz: )