PDA

View Full Version : ingangen Dynacord Eminent I



Wouter1973
4 oktober 2005, 10:26
Op m'n Dynacord Eminent I zitten in feite 4 ingangen. 2 x instrument en 2 x mic. Aangezien de ingangen din zijn heb ik aan één instrument ingang een jack-input gesoldeerd. Ik ben nu wel benieuwd wat het verschil is tussen de instrument- en mic-ingang qua geluid. Natuurlijk moet ik om dat te horen dat gewoon eens uitproberen met een din-verloopstekkertje, maar kan iemand mij uitleggen of er een verschil in karakteristiek is aangebracht tussen instrument- en mic-ingangen? En is het nu zo dat elke ingang zijn eigen pre-amp buisje heeft?

birt
4 oktober 2005, 10:34
als ik me niet vergis heb ik er een originele handleiding met schema van liggen, zal deze avond eens kijken :wink:

Wouter1973
4 oktober 2005, 10:41
als ik me niet vergis heb ik er een originele handleiding met schema van liggen, zal deze avond eens kijken :wink:

Dat zou mooi zijn, ik wacht even af! :D

birt
4 oktober 2005, 19:02
volgens de handleiding en het schema zijn de 4 ingangen identiek. ze hebben alle vier een eigen buisje en eigen circuit met tonestack en volume. de 4 inganen zijn universeel en dus voor zowel instrumenten als micro.

je hebt dus 4 identieke preamps met elk hun eigen tonestack en een poweramp met mastervolume en algemene tonestack.

birt
4 oktober 2005, 19:05
er staat wel vermeld dat instrumenten aangesloten dienen te worden tussen pin 1 en pin 2 van de inputs en micros en andere bronnen met een impedantie van ong 200ohm tussen pin 1 en pin 3.

Wouter1973
5 oktober 2005, 13:40
Juist! Dank voor deze nuttige info! :)

birt
5 oktober 2005, 20:19
Juist! Dank voor deze nuttige info! :)

ik kan je wel een kopietje van het schema en de handleiding mailen/faxen hoor. het is wel in het duits of frans.

Wouter1973
5 oktober 2005, 21:26
Graag! Emailadres kom je via mijn profiel achter toch :???:

Wouter1973
7 oktober 2005, 11:53
w_v_p@wanadoo.nl