PDA

View Full Version : Snaar blijft haken onder fretbord



Borisbecker
3 oktober 2005, 22:49
Ok dit is me nog nooit overkomen, maar zat net gitaar te spelen en als ik de hoge e snaar open een beetje stevig aansla blijft hij aan de onderkant haken.

Iemand die misschien weet waar het aan ligt?
(ben overigens sinds kort overgestapt naar Ernie Ball snaren,maar met dezelfde dikte neem aan dat het daar niet aanligt maar vermeldt het toch even)

Borisbecker
3 oktober 2005, 22:57
Hmm heb nog eens goed gekeken en mijn fretten steken een beetje uit.Kan ik dit gewoon veilen of is het beter als ik het door iemand met heel wat meer verstand ervan laat doen?

Orpheo
3 oktober 2005, 22:59
wat voor gitaar eigenlijk?

je frets horen neit uit te steken, en dus ook niet scherp te zijn....

Borisbecker
3 oktober 2005, 23:03
Zo jij bent snel.Ik ben volgens mij een beetje te voorbarig geweest. Vanmiddag had iemand wat op met fretten lopen hameren omdat eentje te hoog lag waardoor ik de 17e niet goed kon indrukken.Kennelijk is hij een beetje opgeschoven naar beneden toe.Maar ik heb hem een klein beetje terug geduwd en blijf tot nu toe niet meer haken.

Is trouwens een Epiphone Les Paul

vulvasonic
3 oktober 2005, 23:26
Ik heb het 1 keer gehad met een stratocaster. Dat ding had flink wat klappen opgelopen en 1 fret moest worden vervangen. Deze fret stak echter wat uit waardoor er inderdaad zo nu en dan een snaar achter bleef hangen. Patrick Koopmans heeft er toen wat spul opgesmeerd (was een noodoplossing, want ik had 'm de dag erop al weer nodig) en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad. Koste me niets, maar het was een soort klei-achtige substantie dat nogal uithardt.