PDA

View Full Version : minibas



wietse
3 oktober 2005, 22:40
gisteren een vrremd italiaantje op de kop getikt, waarschijnlijk een meazzi uit begin 60er jaren, het vreemde is de scale lengte die is mischien 1 inch langer dan die van een normale electrische gitaar, dus hij is erg kort en met een erg kleine body.
past dus met gemak in een normale gitaarkoffer.
aangezien ik meer een gitaren mens ben en niet zozeer bassen weet ik nog niet wat ik er mee doe, verkopen omdat het een bas is of houden omdat hij vreemd is :???: .
dingetje koste mij 25 euro en voor dat geld een no brainer, hals is recht fretwerk is goed en verdomd alles werkt ook nog zij het wat krakerig maar contactspray doet altijd wonderen.
onderop is de lak wel wat beschadigd en de lak vertoont de typische italiaanse scheuren die je bijna atijd bij oude italianen ziet.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/meazzibas.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/meazzibassflat.jpg

butters
4 oktober 2005, 07:53
grappig masjien. waar vindt jij ze toch altijd.
ideaal voor mee te nemen op vakantie lijkt me.
(hoe is ze gestemd? en de snaardiktes?)
veel plezier dermee!

Anavrin
4 oktober 2005, 10:53
en maar 20 frets :???: Komt niet vaak voor bij bassen

Wilbert
4 oktober 2005, 11:36
en maar 20 frets :???: Komt niet vaak voor bij bassen
psst... geheimpje: komt wel vaak voor bij bassen!

AntY
4 oktober 2005, 15:08
:lol:

Anavrin
4 oktober 2005, 16:53
en maar 20 frets :???: Komt niet vaak voor bij bassen
psst... geheimpje: komt wel vaak voor bij bassen!
kijk ik het na, heeft ie nog gelijk ook... :-(

Ik moet toch eens leren verder te kijken dan alleen m'n eigen gear (22 en 24 frets Ibanez ATK een 22 frets custom-made en inderdaad een 20 frets P-kopie.... Als je het zo bekijkt, maar 25% :razz: )

BassAgent
4 oktober 2005, 21:24
Het doet mij ergens denken aan een Eko, maar dan zal ik wel weer een idioot zijn :razz:

wietse
4 oktober 2005, 22:28
Het doet mij ergens denken aan een Eko, maar dan zal ik wel weer een idioot zijn :razz:
komt omdat het ook een italiaan is, en meazzi net zoals eko (en bijna iedere italiaanse gitaarbouwer) voorkeur had voor vreemde modellen.

BamBuFan1
8 oktober 2005, 15:34
gisteren een vrremd italiaantje op de kop getikt, waarschijnlijk een meazzi uit begin 60er jaren, het vreemde is de scale lengte die is mischien 1 inch langer dan die van een normale electrische gitaar, dus hij is erg kort en met een erg kleine body.

Mijn Quest Travel Bass heeft wsch dezelfde mensuur (net zo groot als een Strat) en als stemming ADGB. EADG zorgt gewoon voor te weinig snaarspanning.

Iron Maiden
8 oktober 2005, 19:30
Ik vind hem echt mooi! Vet stijl om met zo'n ding op het podium te staan!

Saf
11 oktober 2005, 12:08
he wietse,

als je dat ding verkoopt laat het mij dan even weten, ik vind hem briljant. MIjn shortscale hebben volgens mij ook maar 20 frets en de mensuur is inderdaad bijna hetzelfde as een strat. Ik stem ze wel gewoon EADG en dan met dikkere flatwounds d'r op.

Als je er aan denkt om hem te verkopen hoor is dat graag. Het enige nadeel is dat jij de gitaren toch neit opstuurt en je woont voor mij zo'n absurt eind weg. Als je intresse hebt heb ik nog wel een kinor en een kawai eventueel per inruil.

MazeMouse
11 oktober 2005, 20:30
Wietse does it again! 8-)
Waar haal je ze toch altijd vandaan :D

wietse
12 oktober 2005, 21:18
Wietse does it again! 8-)
Waar haal je ze toch altijd vandaan :D
rommelmarkten :-D
ik denk dat ik hem onze bassist op z'n verjaardag geef die is binnenkort jarig als ik me niet vergis en hij wilde al graag een shortscale hebben, en voor 25 euro kan het nog als kadootje.
en meer shortscale dan deze kan eigenlijk niet. :-D

Saf
12 oktober 2005, 21:53
jammer geef je d'r 75 voor

Wilbert
12 oktober 2005, 22:35
Mijn Quest Travel Bass heeft wsch dezelfde mensuur (net zo groot als een Strat) en als stemming ADGB. EADG zorgt gewoon voor te weinig snaarspanning.
Een B? Waarom heb je geen C? (een normale tenorbas heeft een C, gewoon een kwart hoger, net als bij de rest van de snaren)

BamBuFan1
13 oktober 2005, 21:25
Mijn Quest Travel Bass heeft wsch dezelfde mensuur (net zo groot als een Strat) en als stemming ADGB. EADG zorgt gewoon voor te weinig snaarspanning.
Een B? Waarom heb je geen C? (een normale tenorbas heeft een C, gewoon een kwart hoger, net als bij de rest van de snaren)

Omdat ik er dan mijn normale gitaarloopjes op kan spelen :D
En qua geluid zit ie op deze manier ook precies tussen bas en gitaar in. Echt geweldige dingen die minibassen.

wietse
19 oktober 2005, 18:37
En qua geluid zit ie op deze manier ook precies tussen bas en gitaar in.

ach daar heb ik al een bariton voor die ik nooit gebruik moet nog steeds er de goede dikke snaren opzetten, maar dat ding is zo verrekte zeldzaam dat ik er erg voorzichtig mee ben.(het is namelijk de enige die bekend is dat hij bestaat)

BamBuFan1
20 oktober 2005, 15:06
En qua geluid zit ie op deze manier ook precies tussen bas en gitaar in.

ach daar heb ik al een bariton voor die ik nooit gebruik moet nog steeds er de goede dikke snaren opzetten, maar dat ding is zo verrekte zeldzaam dat ik er erg voorzichtig mee ben.(het is namelijk de enige die bekend is dat hij bestaat)

Dat geldt voor die travel bass van mij ook. Op rathole staat de travel guitar, maar van de bas-versie had nog niemand gehoord. En Quest stond al bekend als het experimentele submerk van Vantage. :)

butters
21 oktober 2005, 16:39
En qua geluid zit ie op deze manier ook precies tussen bas en gitaar in.

ach daar heb ik al een bariton voor die ik nooit gebruik moet nog steeds er de goede dikke snaren opzetten, maar dat ding is zo verrekte zeldzaam dat ik er erg voorzichtig mee ben.(het is namelijk de enige die bekend is dat hij bestaat)

heb onlangs fender bas VI snaren gekocht. (d'addario xl 156). echt aan te raden voor een bariton. en niet eens zo duur. (kijkeens bij lordofthestrings.com)

Saf
27 oktober 2005, 09:26
quest was inderdaad het sub merk van vantage en wat bij mij bekend is maakte die vooral (niet uitsluitend) gitaren voor de zuid-oost aziaatische markt, en zijn deze gitaren hier neit zoveel te vinden.

BamBuFan1
27 oktober 2005, 21:33
quest was inderdaad het sub merk van vantage en wat bij mij bekend is maakte die vooral (niet uitsluitend) gitaren voor de zuid-oost aziaatische markt, en zijn deze gitaren hier neit zoveel te vinden.

De kop zegt ook "Quest by Vantage" en het is overduidelijk een Matsumoku basje. De gitaarversie is hier http://www.therathole.org/guitars/models/vantage/quest/mini/pics.html te vinden. Die gitaar is al r*tezeldzaam, en van het bestaan van een basversie had nog nooit iemand gehoord.

Saf
28 oktober 2005, 12:07
ik geef je ook geen ongelijk, ik betwijfel alleen de stelling dat het hier om een experimentele merk van vantage zou gaan. het is bij mijn weten een submerk van vantage wat vooral metal gitaren maakten. En ze zijn hier nooit zovee lgeweest omdat Quest met name voor de thuismarkt geproduceert is. Het is gewoon wat aanvullende informatie over quest.

BamBuFan1
28 oktober 2005, 14:02
ik geef je ook geen ongelijk, ik betwijfel alleen de stelling dat het hier om een experimentele merk van vantage zou gaan. het is bij mijn weten een submerk van vantage wat vooral metal gitaren maakten. En ze zijn hier nooit zovee lgeweest omdat Quest met name voor de thuismarkt geproduceert is. Het is gewoon wat aanvullende informatie over quest.

Ik voel me ook niet aangevallen, ik vind het juist leuk dat er nog iemand is die Quest kent. :cool: