PDA

View Full Version : koopje of niet?



mistressforchristmas
3 oktober 2005, 18:18
een vriend van mij zit in geldnoot dus hij wil z'n gitaar aan mij verkopen
het gaat om een Fender '72 Telecaster thinline uit de classic series van fender usa
voor ik hem erop zag spelen had ik nog nooit gehoord van semi-acoustische telecastermodellen, dus ik heb ook niet echt verstand van de prijskklasse van deze gitaar..
de gitaar is 2 en half jaar in zijn bezit en heeft buiten wat krasjes van het spelen geen beschadigingen
hij vraagt er 600€ voor..
is dit een redelijke prijs?
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0137402321_xl.jpg

Jeanken
3 oktober 2005, 18:37
600EUR is denk ik toch wat veel, ik ben niet op de hoogte van de tweedehandsprijs maar als je hem nieuw al voor een 900EUR hebt moet hij voor minder te vinden zijn.
Het is waarschijnlijk geen slechte prijs maar als je wat zoekt (hoewel ze niet vaak voorkomen denk ik) kan je beter doen.

wietse
3 oktober 2005, 18:53
zit in geldnoot
mijn god ik wou wel dat ik zulke noten had, dan plantte ik er een geldboom van. :-D

hoe oud is de gitaar, als het een echte 72'er is, doen, niet nadenken kopen!!
als het een reissue is dan vind ik hem behoorlijk prijzig als je die dingen al voor 900 nieuw kan kopen.

mistressforchristmas
3 oktober 2005, 19:08
600EUR is denk ik toch wat veel, ik ben niet op de hoogte van de tweedehandsprijs maar als je hem nieuw al voor een 900EUR hebt moet hij voor minder te vinden zijn.
Het is waarschijnlijk geen slechte prijs maar als je wat zoekt (hoewel ze niet vaak voorkomen denk ik) kan je beter doen.

het is juist omdat ik er nog nooit van gehoord had dat hij me zo zeldzaam lijkt.. ik heb al een fender (mex) stratocaster van +-400€ en showmaster van +- 600€
daarom leek me 600€ ook een beetje veel voor een tweedehands telecaster..
maar ik zou niet weten waar je dit model nog tweedehands zou kunne kopen. zelfs op internet is dit moeilijk te vinden



hoe oud is de gitaar, als het een echte 72'er is, doen, niet nadenken kopen!!
als het een reissue is dan vind ik hem behoorlijk prijzig als je die dingen al voor 900 nieuw kan kopen.

dat vroeg ik hem ook, maar hij wist het zelf niet. mij lijkt het een reissue.

lcvanderhelm
3 oktober 2005, 19:19
Ik heb deze gitaar een paar maanden geleden[nieuw]bij feedback gekocht voor 799euro ,dus hij moet wat van de prijs afdoen.Het is een mexicaan dus minder waardevast dan een amerikaan.Ik vindt het wel een geweldige gitaar.Hij heeft die typische telecaster twang,maar iets minder opdringerig dan een gewone telecaster.Er zitten humbuckers van een raar groot formaat op.Dus even elementen verwisselen,gaat wat moeilijk.Dus het geluid moet je aanspreken.Goed testen dus.

olaf reijnders
3 oktober 2005, 19:21
Dan moet je de serienr. checken.

tillens
3 oktober 2005, 19:25
hmm als het amerikaan is het een goede deal denk ik. als het een mex is mag er wel wat van af... tele twang met twee humbuckers is mij trouwens nieuw, dat wil ik wel eens graag horen..

mistressforchristmas
3 oktober 2005, 19:30
Ik heb deze gitaar een paar maanden geleden[nieuw]bij feedback gekocht voor 799euro ,dus hij moet wat van de prijs afdoen.Het is een mexicaan dus minder waardevast dan een amerikaan.Ik vindt het wel een geweldige gitaar.Hij heeft die typische telecaster twang,maar iets minder opdringerig dan een gewone telecaster.Er zitten humbuckers van een raar groot formaat op.Dus even elementen verwisselen,gaat wat moeilijk.Dus het geluid moet je aanspreken.Goed testen dus.

Dan moet je de serienr. checken.
het is wel degelek een usa en geen mex.. de vraag is nu enkel nog of het idd een reissue is of een authentieke gitaar uit '72. volgende keer alsik naar zijn thuis ga zal ik het serienummer eens opschrijven.
als blijkt dat het een reissue is zal ik vragen of hij wat van de prijs kan doen
maar zelfs al wil hij dat niet wil doen denkik toch dattik hem koop ik vind die telecaster een enorme uitstraling hebbe!

tillens
3 oktober 2005, 19:36
hm als het een reissue is mag er nog wel wat vanaf. als het een authentieke is, mondje dicht en snel betalen! over de uitstraling kan ik niets zeggen... :wink:

d'oh
3 oktober 2005, 21:15
ik dacht dat de thinline '72 reissues jappen waren, ze klinken totaal niet als een tele maar spelen wel zo, dus zit dat wel snor
volgens mij een leuke gitaar als je er nog 50 euro vanaf kan krijgen

Cubensis
3 oktober 2005, 21:57
je zegt in je eerste post dat het een classic is, classic serie komt uit mexixo, vraag hem eens maar het serienummer, begint het met een M, is het een mex, staat het serienummer op de neckplate (ijzeren plaatje waar de hals op de body geschroefd zit) en begint het met een V (vintage) dan is het een amerikaanse reissue

dejohan
4 oktober 2005, 09:50
Als het een amerikaan is, en een reissue, dan is 600€ echt niet te veel.

De mensen hier die beweren van dat hij te duur is voor een USA reissue mogen mij toch eens een degelijke tweedehands reissue tele uit de US laten zien die goedkoper is dan 600€, want dan koop ik hem meteen.


Als het geen USA is is het een ander verhaal, dan is ie imho wel een beetje te duur. En het ziet er naar uit dat het geen USA is, want op de Fender site staat geen thinline. Het kan natuurlijk wel zijn dat er vroeger ooit een USA 72 thinline reissue uitgebracht is.

d'oh
4 oktober 2005, 10:46
hij staat er zeker wel op hoor
http://fender.com/products/search.php?partno=0137402321

dejohan
4 oktober 2005, 16:50
hij staat er zeker wel op hoor
http://fender.com/products/search.php?partno=0137402321
Ik bedoelde een USA thinline. Dit is een Classic serie, geen American Classic.

mm80
5 oktober 2005, 09:41
Als dit een USA is dan moet het een echte uit '72 zijn want Fender USA heeft volgens mij nooit een reissue uitgebracht van dit model :wink: .
Volgens mij zijn ze zo'n 10 jaar in produktie geweest dus tot ongeveer 1982. Dit geldt in ieder geval voor de '72 Custom (Hals hum+enkelsp), ik ga ervan uit dat het voor de Thinline ook zo is.

Aanvankelijk maakte Fender Japan ze en later inderdaad ook de Mexico met de "classic'' serie,

Michell

Bluesbreaker
5 oktober 2005, 09:56
Maar bel die gast gewoon even op en vraag om de serial, we kunnen hier wel met zn allen gaan gissen maar daar heb je ook niks aan.

mistressforchristmas
5 oktober 2005, 19:59
ik heb hem gebeld en om het serial nr gevraagd
het is
S311096
maar ik word hier eignlijk niet wijser uit..
iemand die weet wat deze code betekent??[/u]

The Mule
5 oktober 2005, 20:58
S = Seventies, dus S3XXXXX = 1973?

vulvasonic
5 oktober 2005, 22:07
Is die foto wel van zijn gitaar?
Een originele 73er zou er toch doorgaans iets gehavender uitzien.

Bovendien noemde je al een bepaalde serie.

Ik geloof er in ieder geval geen flikker van dat iemand een origineel exemplaar uit 73 verkoopt voor zo weinig geld.

olaf reijnders
5 oktober 2005, 22:21
Het is dus een japanner uit '94 of '95. http://www.fender.com/support/dating/japanese_dating.php

vulvasonic
5 oktober 2005, 22:47
Het is dus een japanner uit '94 of '95. http://www.fender.com/support/dating/japanese_dating.php

Dat kon ook haast niet anders.

600 euri was het?
Op zich een aardige prijs (tegen de hoge kant, maar zie het maar eens goedkoper te krijgen) voor een mooie gitaar.