PDA

View Full Version : Muse



Ynnick
3 oktober 2005, 18:52
Ik vind Muse wel een zalige band! 8-)
Matt= Goede gitarist en zanger :razz:

Paultje-k
3 oktober 2005, 19:00
oke...

Negative K3 fan
3 oktober 2005, 19:00
good for you mary!

The wall of dolls
3 oktober 2005, 20:39
Informatieve openingspost :lol:

Ik heb ooit die dvd op goed geluk gekocht... iemand had me met een betoog toch dusdanig weten te overtuigen dat ik die gok, in een aanval van materialisme, heb durven nemen hem te kopen. En wonderbaarlijk genoeg heb ik hem altijd erg goed gevonden. HEt is die vorm van grenzen opzoeken en overtuiging die Muse toch boven veel (zo niet alle) generatiegenoten doet uitstijgen. Goede integratie van hun hele kleine beetje klassieke kennis en simpele maar veelzeggende nummers. En hoewel hij niet echt kan zingen mag ik hem graag horen, hij is toch muzikaal alleen erg onorthodox. En een erg goede gitarist. Erg expressief,dat maakt dat hetn iet zo erg is dat ie technisch weinig vaarig is.

Maarja, sinds hun laatste album zijn ze ook alweer op hun retour, beetje matig album

Bl44t44p
3 oktober 2005, 20:59
Muse rocks :) Zonder twijfel mijn favoriete band, mooie muziek met veel variatie, en Matt, Chris en Dom zijn stuk voor stuk topmuzikanten 8-)

Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe album, hoewel het nog wel even zal duren.. maarja dan hebben we ook wat (hoop ik) :lol:

The wall of dolls
3 oktober 2005, 21:12
Ik vind DOminique en Chris zeker verschrikkelijk goed voor erbij... niet dat ze heel veel toevoegen, maar ze zijn gewoon de juiste mensen op de juiste plaats. erg professioneel enzo.

Negative K3 fan
3 oktober 2005, 21:20
hoorde ik daar iemand zeggen technisch weinig vaardig???



hmm...

The wall of dolls
3 oktober 2005, 21:27
Matt Bellamy ja. Briljant gitarist, maar zelf niet echt een virtuoos, eerder gevoelsmatig erg sterk. Maar wel erg uniek (en gedeeltelijk ook opzichtig gekeken bij Hendrix)

Bl44t44p
3 oktober 2005, 21:29
Matt Bellamy ja

Explain :razz:

hoofd
3 oktober 2005, 21:31
Het is een kutgitarist en een kutzanger met een kutgitaar en een kutstem met een kuttechniek en een kutband die een kutshow neerzetten en kutalbums uitbrengen.

Zo, ik heb gesproken.

The wall of dolls
3 oktober 2005, 21:40
Gewoon, als ik bijvoorbeeld aan n solo van matt denk denk ik eerder aan heerlijke distortion met veel wringwerk a la neil young dan aan een orthodox opgebouwde solo. Ja dat doet ie wel, maar niet... op extreem hoog niveau... maar dan wel weer dusdanig hoog niveau dat ik het heel erg goed vind :D

The wall of dolls
3 oktober 2005, 21:42
Het is een kutgitarist en een kutzanger met een kutgitaar en een kutstem met een kuttechniek en een kutband die een kutshow neerzetten en kutalbums uitbrengen.

Zo, ik heb gesproken.

Een mening staat of valt met de argumentatie :roll:

Negative K3 fan
3 oktober 2005, 23:01
Matt Bellamy ja. Briljant gitarist, maar zelf niet echt een virtuoos, eerder gevoelsmatig erg sterk. Maar wel erg uniek (en gedeeltelijk ook opzichtig gekeken bij Hendrix)

wat bedoel je met dat laatste? ik hoor zelf veel van halen invloeden terug in zijn oudere gitaarwerk en dat haal ik ook uit interviews enzo

The wall of dolls
5 oktober 2005, 00:43
Als ik hem hoor of zie heb ik toch snel dat hendrix idee. Ook een beetje Morello / D'Arcy achtig soms, qua solo-geluid. Maar van Halen, zo ver heb ik het nog niet gezocht

nopster
5 oktober 2005, 11:29
Morello? Bij zijn simpele riedeltjes dan? :)

The wall of dolls
5 oktober 2005, 17:27
Ja, ik zei niet dat ie het net zo goed deed :D . Morello vond ik trouwens een typische vlag op een modderschuit.

phantom666
17 oktober 2005, 14:21
Ik luister graag naar Muse
Het enige minpuntje vind ik het gehijg in de zang


dat wilde ik even met jullie delen :roll:

Bl44t44p
17 oktober 2005, 14:51
Hmm, ik vind dat "duidelijke ademhalen" eigenlijk alles behalve storend. Ik merk ook dat ik het pas echt hoor als ik er op ga letten :)

Herman
10 november 2005, 12:07
Muse vind ik een sueprband...denk wel nummer 1...en btw...kweet niet meer wie het zei...maar t feit dattie beetje vreemd/anders zingt betkent NIET dattie niet goed zingt...hij zingt ontiegelijk goed *nouja...laat ik er een mening van maken dan...VIND IK :P* maar hij wil idd nog wel eens wat zeurderig zingen of nogal hard ademhalen...maar inderdaad...dit stoort mij ook niet...De rest van de band trouwens ook zeer tof...

Berik
11 november 2005, 01:08
Muse is echt super, ik heb ze 1 keer live gezien.. Ze geven echt een super optreden.. lekker veel energie en ook nog eens goed..
zijn 3 hele goede muziekanten

Saz
7 december 2005, 20:20
MUSE ROCK THE UNIVERSE! keer live gezien in De Melkweg, enorm vet, ben dan ook een gigantische fan :D ik heb alle CD's, paar singles, 2 DVD's, een dossier van ietsje meer dan 400 foto's, 45 clips en ik geloof iets van 100 MP3's, 5 compleet opgeslagen sites met biografieën en discografieën, 51 guitartabs, 3 shirtjes en één bandsweater :-D volgend jaar wil ik zelf een fanclub oprichten (misschien ) en naar America een hele tour volgen als groupie (heeeeel misschien :razz: )

Saz
7 december 2005, 20:38
Het is een kutgitarist en een kutzanger met een kutgitaar en een kutstem met een kuttechniek en een kutband die een kutshow neerzetten en kutalbums uitbrengen.

Zo, ik heb gesproken.

Matt is een legendarisch goeie gitarist (vind ik) in elk geval heeft hij het geweldige spel van hem zichzelf geleerd en dat zie ik niet gauw mensen nadoen :) hij heeft geen kutgitaar, hij heeft een prachtgitaar van
Hugh Manson, ingebouwde Z-Vex Fuzz Factory pedal en MXR Phase90 phaser. Hij gebruikt Deizel Amp Heads, Marshall Mode Four cabinets, Soldano cabinets en Line 6 amps. Z'n rack effects zijn te danken aan Line 6 modules, dus lijkt me geen kutgear???
Zn stem is iets speciaals, je adoreert het, of je haat het. Zn falsetto doet bijna geen man na, en hij zingt met veel emotie, schreeuwt (noem het krijsen) lekker afentoe, en kan van prachtige gevoelige nummers zingen (denk Unintended) tot keiharde, tegen trash aan (denk Yes Please) nummers. Een variabele stem dus :razz: Kuttechniek vind ik erg ongenuanceerd, echt dom gelul als ik het vrij mag zeggen. Matt is ontzettend muzikaal en heeft aparte soundeffecten in zijn nummers die zeeeer origineel zijn. Neem nou het fantastische nummer Time Is Running Out, één brok technisch mirakelwerk. Een kutband is het zeker niet, het zijn leuke mensen, Dom en Chris zijn net zo gek als Matt zelf, en volgens mij zijn ze hardstikke aardig, in ieder geval zeiken ze hun fans niet af. Hun shows zijn zeer eigen, wel geweldig opgezet, hoe Matt met zn gitaar op schoot achter de piano zit en zingt, zeer variabel (New Born) Al hun albums zijn prachtig met veel nieuwe initiatieven, geweldige teksten, prachtige melodie en veel nummers.

Misschien is "hoofd" een puber die overal tegenaan trapt, en nooit goed naar Muse heeft geluisterd, en meteen een vooroordeel heeft???

zo, ik heb gesproken, ik studeer zoown beetje Muse, dus vandaar dit uitgebreid betoog 8-)

Bl44t44p
7 december 2005, 23:00
hij heeft geen kutgitaar, hij heeft een prachtgitaar van
Hugh Manson, ingebouwde Z-Vex Fuzz Factory pedal en MXR Phase90 phaser. Hij gebruikt Deizel Amp Heads, Marshall Mode Four cabinets, Soldano cabinets en Line 6 amps. Z'n rack effects zijn te danken aan Line 6 modules, dus lijkt me geen kutgear???

Sinds wanneer heeft ie nog maar één gitaar? Wat betreft zijn Manson's custom builds zit ie inmiddels op 6 stuks (Mirror, Bomber, Laser, Black, 7-string en Silver) waarvan geen één exact hetzelfde circuit heeft (wat jij beschrijft met FF en Phase 90) ;) En ehm Diezel VH4 ja, die zogenaamde Mode Four cabs zijn volgens mij gemod o.i.d., verder heeft ie helemaal geen Line 6 versterkers noch bestaat zijn gehele rack uit Line 6. Vergeet de Whammy (WH4), Sansamp PSA-1 en verdere MIDI-rommel niet ;)

Tot zover mijn correcties :razz:

skanky
8 december 2005, 09:07
Hij heeft een POD xt pro in zn rack, das toch een preAMP volgens mij. en de effecten in zn rack zijn: line6 MOD en echo pro en 2 whammy's. Dus zn effecten haalt ie grotendeels uit Line6 effecten. De resterende rackinhoud bestaat uit midiloopers, wireless receivers en een sansamp voor de zang. Geen effecten voor de gitaar dus.

tot zover MIJN correcties. :razz:

Bl44t44p
8 december 2005, 17:30
Waarom een POD XT Pro gebruiken als ie twee VH4's heeft staan :-?

Ynnick
26 december 2005, 13:40
MUSE ROCK THE UNIVERSE! keer live gezien in De Melkweg, enorm vet, ben dan ook een gigantische fan :D ik heb alle CD's, paar singles, 2 DVD's, een dossier van ietsje meer dan 400 foto's, 45 clips en ik geloof iets van 100 MP3's, 5 compleet opgeslagen sites met biografieën en discografieën, 51 guitartabs, 3 shirtjes en één bandsweater :-D volgend jaar wil ik zelf een fanclub oprichten (misschien ) en naar America een hele tour volgen als groupie (heeeeel misschien :razz: )

Ik kom mee volgen :razz:

Ynnick
26 december 2005, 13:41
MUSE ROCK THE UNIVERSE! keer live gezien in De Melkweg, enorm vet, ben dan ook een gigantische fan :D ik heb alle CD's, paar singles, 2 DVD's, een dossier van ietsje meer dan 400 foto's, 45 clips en ik geloof iets van 100 MP3's, 5 compleet opgeslagen sites met biografieën en discografieën, 51 guitartabs, 3 shirtjes en één bandsweater :-D volgend jaar wil ik zelf een fanclub oprichten (misschien ) en naar America een hele tour volgen als groupie (heeeeel misschien :razz: )

Ik kom mee volgen :razz:

Ynnick
26 december 2005, 13:42
MUSE ROCK THE UNIVERSE! keer live gezien in De Melkweg, enorm vet, ben dan ook een gigantische fan :D ik heb alle CD's, paar singles, 2 DVD's, een dossier van ietsje meer dan 400 foto's, 45 clips en ik geloof iets van 100 MP3's, 5 compleet opgeslagen sites met biografieën en discografieën, 51 guitartabs, 3 shirtjes en één bandsweater :-D volgend jaar wil ik zelf een fanclub oprichten (misschien ) en naar America een hele tour volgen als groupie (heeeeel misschien :razz: )

Ik kom mee volgen :razz:

Ynnick
26 december 2005, 13:43
MUSE ROCK THE UNIVERSE! keer live gezien in De Melkweg, enorm vet, ben dan ook een gigantische fan :D ik heb alle CD's, paar singles, 2 DVD's, een dossier van ietsje meer dan 400 foto's, 45 clips en ik geloof iets van 100 MP3's, 5 compleet opgeslagen sites met biografieën en discografieën, 51 guitartabs, 3 shirtjes en één bandsweater :-D volgend jaar wil ik zelf een fanclub oprichten (misschien ) en naar America een hele tour volgen als groupie (heeeeel misschien :razz: )

Ik kom mee volgen :razz: