PDA

View Full Version : Stereo volumepedaal



Wietse.com
3 oktober 2005, 15:29
Hallo mensen, ik heb even een vraagje waar ik niet zo even makkelijk een antwoord op kan vinden, en ik weet bijna zeker dat er hier mensen zijn die het antwoord wel weten...

Veel volumepedalen, denk aan Boss FV50H/L & die van Ernie Ball hebben 2 ingangen en 2 uitgangen, A in & uit, B in & uit...

Nu weet ik niet of die pedalen doen wat ik wil, zo nee, wat zou een pedaal zijn dat die functie juist wel heeft?

Wat ik dus wil:

Ik wil mijn gitaar in het pedaal prikken (desnoods eerst opsplitsen zodat hij in kanaal A en B tegelijk kan) en dan A uit naar versterker 1, B uit naar versterker 2. Als het output volume van A en B dan omgekeerd zijn zegmaar, dus A open B dicht en andersom, maar midden in dus alle twee 50% output, heb je dus een stereo effect over 2 versterkers, en kan je dus je geluid "van links naar rechts" laten gaan.

Kortom, kan dat met een volumepedaal, of gaan daarbij het output volume van kanaal A en B gelijk op? Of heb ik een Pan pedaal nodig?

Wie kan mij verder helpen...

Groeten,
Wietse

Wietse.com
4 oktober 2005, 22:49
Inmiddels ben ik er achter dat de Ernie Ball 6165 deze functie heeft, dat noemen ze "Pan Function"... Zijn er geen andere pedalen die dit kunnen?

Bluesbreaker
4 oktober 2005, 22:59
Ik weet het niet, ik weet wel dat die ernie balls de stevigste pedalen zijn die je kunt vinden!

Wietse.com
5 oktober 2005, 07:53
Ik weet het niet, ik weet wel dat die ernie balls de stevigste pedalen zijn die je kunt vinden!Daar is het prijskaartje ook naar :lol:

Debaser
5 oktober 2005, 08:57
Ik zou toch ebay nog eens checken
daar heb ik mijn hagel nieuwe monopedaal voor euro 70,-
( inmiddels gaan ze voor minder)
al zijn de stereo pedalen wat duurder.

Willson
9 oktober 2005, 22:32
Dit heeft de ME50 ook...

Heeft jouw bak dit niet wietse?

Wietse.com
10 oktober 2005, 03:08
ME50 heeft het, GT6 ook, maar daar kan je niet mee wat ik er mee wil gaan doen...

Gitaar in Input A & B, en dan achter Output A effecten rij 1, achter output B effecten rij 2, dat dan daarna weer bij elkaar laten komen en dat als input voor de GT6 gebruiken, dan kan je dus voor de GT6 effecten rij 1 netjes laten over faden in rij 2 ;)...

FruscianteFan
10 oktober 2005, 11:27
Dit heeft de ME50 ook...

Heeft jouw bak dit niet wietse?De ME-50 heeft wel een pan-effect, maar niet op het expressiepedaal (je kunt wel de snelheid tappen, maar dan krijg je nog niet het gewenste effect, neem ik aan).

Bluesbreaker
10 oktober 2005, 15:33
En ondertussen ging het gewoon over het effect panner...

Wietse.com
10 oktober 2005, 16:26
En ondertussen ging het gewoon over het effect panner...Ja, maar zijn d'r nog alternatieven voor die Ernie Ball? Ik kan d'r bar weinig over vinden...