PDA

View Full Version : Vraag aan Martin kenners...



mcbouhuys
3 oktober 2005, 11:39
Ik ben al 3 jaar verliefd op een bepaald gitaar geluid. Ik ben er gelukkig eindelijk achter gekomen dat het om een Martin J(C)40 gaat, Het is alleen jammer dat er over deze gitaar zo wiienig gesproken wordt. Kunnen jullie mij vertellen of dit een goede aankoop zou zijn... stel dat ik er één vind?

Buzz
3 oktober 2005, 13:53
Martins zijn prima gitaren.
Alleen betaal je ook voor de naam, daar moet je rekening mee houden.

angorawol
4 oktober 2005, 09:59
Alle Martins zijn (net zoals Taylor) goede aankopen maar zoals eerder gezegd duur.

mcbouhuys
4 oktober 2005, 11:50
Ik wil graag wat info over de gitaar te pakken zien te krijgen. Dat ze duur zijn ben ik me al van op de hoogte. En toch ga ik het doen! Geweldige sound!!!
Check Shaneandshane.com

Droffie
6 oktober 2005, 18:04
Je kan deze vraag beter op Acousticguitarforum.com stellen.
Ga ook eens naar harmonycentral.com om reviews te lezen. Ik zag dat de LC40 er tussen staat.
Lijkt me niet een gitaar die hier makkelijk te krijgen is.

Met antwoorden als: Martins zijn goede gitaren maar je betaalt voor de naam schiet je natuurlijk geen drol op.

Happy hunting...

Picker
6 oktober 2005, 23:43
Ik kan me niet voorstellen dat er maar één gitaar klinkt zoals de Martin JC40. Waar heb je die gitaar gehoord? Wie bespeelde de gitaar? Zoals je weet bepaalt de gitarist meer dan de helft van het geluid, en... de ene Martin JC40 is beslist de andere niet!

M.a.w. als ik jou was zou ik gewoon eens een aantal goede gitaren uitproberen, bij Benelly of zo, en kijken of er eentje bij zit die in jouw handen een vergelijkbaar geluid geeft, of misschien wel een geluid dat je nog veel mooier vindt. Zo'n gitaar vind je dan vast wel, en misschien is dat helemaal geen Martin!

Ik zeg je dit omdat mijn visie op gitaren onlangs weer helemaal over de kop ging toen ik een gitaar in mijn handen kreeg die drie keer mooier klonk dan het mooiste gitaargeluid wat ik me tot dan toe had kunnen voorstellen... :-)

Droffie
12 oktober 2005, 09:20
Ik kan me niet voorstellen dat er maar één gitaar klinkt zoals de Martin JC40. Waar heb je die gitaar gehoord? Wie bespeelde de gitaar? Zoals je weet bepaalt de gitarist meer dan de helft van het geluid, en... de ene Martin JC40 is beslist de andere niet!

M.a.w. als ik jou was zou ik gewoon eens een aantal goede gitaren uitproberen, bij Benelly of zo, en kijken of er eentje bij zit die in jouw handen een vergelijkbaar geluid geeft, of misschien wel een geluid dat je nog veel mooier vindt. Zo'n gitaar vind je dan vast wel, en misschien is dat helemaal geen Martin!

Ik zeg je dit omdat mijn visie op gitaren onlangs weer helemaal over de kop ging toen ik een gitaar in mijn handen kreeg die drie keer mooier klonk dan het mooiste gitaargeluid wat ik me tot dan toe had kunnen voorstellen... :-)

Off topic@Picker: welke gitaar was dat dan ?