PDA

View Full Version : gitaar of versterker?



Grandmaster J
15 september 2002, 19:38
Ik heb zo'n 2 jaar geleden mijn eerste gitaar en versterker gekocht en ben van plan om binnenkort eens wat nieuws te kopen. Ik speel nu op een Jackson (waar geen boekje bij zat en waar ik niet van weet wat het nou voor een type is), door een zoom 505 mk2 multieffectenpedaal en vervolgens een london city MVB 300 amp waar ik ook niets van weet. Ik twijfel nu tussen het kopen van een strat (fender of squier) en een (kleine) marshall. Maar als scholier heb ik dus niet zo heel veel te besteden, ik voel er echter niet zo veel voor 2e hands spul. HELP ME!

O ja, ook wel handig om er ff bij te zeggen: ik speel vooral heavy metal (black sabbath, deep purple, iron maiden, metallica en dergelijke)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Grandmaster J op 2002-09-15 19:40 ]</font>

Anders Destium
15 september 2002, 20:30
Als de versterker van nu een beetje vermogen heeft/ een beetje goed klinkt voor thuis, dus vanaf 30 Watt ongeveer zou ik een nieuwe gitaar kopen, zeker als je toch de komende tijd niet ees aan optreden hoeft te denken.
Maar als je vindt dat je amp redelijk bagger is zal je er alleen op vooruit gaan als je een betere koopt, twee mooie gitaren en een slechte amp slaat natuurlijk nergens op (en ik kan het weten :smile: )

guitarmusicman
15 september 2002, 22:05
Gitaaaaaar!

Ic3gl0vE
15 september 2002, 22:16
als jij metal wilt spelen moet je natuurlijk je jackson houden... die zijn daarvoor gemaakt
als je een squier strat koopt heb je grote kans dat je achteruit gaat qua kwaliteit lijkt mij.

ik heb zelf een london city mvg100 en die's gewoon kut.. ga voor een nieuwe versterker zou ik zeggen

FragDaddy
15 september 2002, 22:16
speelt je gitaar een beetje fijn? zo ja, nieuwe versterker, zo nee: nieuwe gitaar

bedenk wel, een slechte gitaar door een goede versterker klinkt nog heel behoorlijk, maar een goede gitaar door een slechte versterker klinkt ronduit slecht.

Swan
16 september 2002, 00:07
je hebt n Jackson en je wilt een Squier? lol

koop n versterker :smile:

Anders Destium
16 september 2002, 10:41
Trouwens metal op een strat is niet het einde, tenzij je topelementen er op hebt zitten (zie Maiden), anders zit je toch aan het bekende hum-werk te denken....

MegaDrive
16 september 2002, 11:45
Absoluut houden die gitaar. Schop die versterker en die zzzzzoembak eruit en ga eens op zo'n Roland Cube 30 spelen. Toffe versterker met ballen, goed genoeg voor de stijlen die je noemt. Is ook niet duur. Ik weet niet precies wat die kost maar er staat nog een topic over dat ding, dacht iets van 280 euro ofzo.

Grandmaster J
20 september 2002, 20:41
Van die Jackson weet ik dus niet zoveel, geen serienummer, geen boekje en hij was (ook al was het in de uitverkoop) wel goedkoop: zo'n 400/500 gulden. Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal dus weet niet hoe een echt goede gitaar hoort te spelen.

Is het trouwens duur om humbuckers in die Jackson te zetten? Die zitten er namelijk niet in ook al is er wel de mogelijkheid voor. Dat kan natuurlijk ook veel schelen en dan kan ik van het geld dat ik over heb een buizenversterker kopen (die london city is dat niet).

Swan
20 september 2002, 21:09
een Squier is dus echt geen echt goede gitaar...zeker slechter dan een Jackson
ga voor de versterker of spaar langer door en koop een echt goede gitaar van rond de 800 euro