Inloggen

View Full Version : Custom strat



Higgle
2 oktober 2005, 23:44
Hallo, Na mijn PrecBass een andere paint gegeven te hebben kom ik een beetje op de tour van het zelfbouwen... En heb al een paar leuke ideetjes... Nou is mijn vraag:

Is het mogelijk om een strat om te bouwen en er 3 Humbuckers in te zetten, of kom ik dan in de war met electronica?

Zou Iemand me hierover kunnen informeren?

Alvast bedankt.

~

Fumi SG
2 oktober 2005, 23:48
Dat zou heel goed kunnen, dan zou je het moeten schakelen als een gewone strat. Je zou ook nog met series/split/parallel aan de gang kunnen, maar dan wordt het wat ingewikkelder. Echter, alles is mogelijk!! :wink:

Er staan genoeg wiring diagrams online maar ik zou je, net als zovelen van dit forum, best kunnen helpen. :)

fred dons
3 oktober 2005, 08:20
ja hoort ik heb het een paar keer gedaan
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=15&page=2&ktw=df4776e6527e74f9898a6b1981a2ffae

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=76&page=10&ktw=4085bcb875b28e12ca459602d1a2da82
ziet er stoer uit maar er zijn wat nadelen; de middelste pup kan in de weg zitten bij het spelen en de tussenstanden (zelfs als je de pups split) klinken niet meer "stratty"
ik had op de bovenste een 3 standen switch op de brug pup (serie, parellel, split) en een push pull om de burg pup in alle posities aan te zetten en dan is het wel bruikbaar maar het is niet iets wat ik per se op een volgende gitaar moet hebben

Higgle
3 oktober 2005, 15:57
Dankjewel voor je reactie Fred , dat van het geluid dat niet meer stratty klinkt maakt mij niet zoveel uit, ik speel namelijk vooral Metal ( zwaarder georienteerde) muziek. Ik vind een strat er gewoon wel grappig uitzien en er is qua body veel plek om een leuke paintjob erop te zetten. Ben zelf niet zo heel erg goed met electro enzo.. maarja daar moet ik nog maar even wat op verzinnen. Ik heb in iedergeval al een goede body gevonden.. dus een start zou gemaakt kunnen worden. Nu nog een fijne nek vinden ... Het liefste iets leuks met een reversed stock ofzo... iets anti-strat.. maar t moet ook weer niet ugly zijn =) .. en ik speel vooral dichtbij mijn brug... dus dat in de weg zitten zal niet zo heel lastig zijn... ik vind het gewoon leuk om veel gitaren te hebben =) ( Heb nou een Jackson die ik in C/B stem en een Explorer in E/D =) ).

~

Higgle
3 oktober 2005, 15:59
Dankjewel voor je reactie Fred , dat van het geluid dat niet meer stratty klinkt maakt mij niet zoveel uit, ik speel namelijk vooral Metal ( zwaarder georienteerde) muziek. Ik vind een strat er gewoon wel grappig uitzien en er is qua body veel plek om een leuke paintjob erop te zetten. Ben zelf niet zo heel erg goed met electro enzo.. maarja daar moet ik nog maar even wat op verzinnen. Ik heb in iedergeval al een goede body gevonden.. dus een start zou gemaakt kunnen worden. Nu nog een fijne nek vinden ... Het liefste iets leuks met een reversed stock ofzo... iets anti-strat.. maar t moet ook weer niet ugly zijn =) .. en ik speel vooral dichtbij mijn brug... dus dat in de weg zitten zal niet zo heel lastig zijn... ik vind het gewoon leuk om veel gitaren te hebben =) ( Heb nou een Jackson die ik in C/B stem en een Explorer in E/D =) ).

~

Higgle
3 oktober 2005, 16:01
Waarom ik zojuist 2 keer gepost heb... geen idee....Stomme computer.

Maar als iemand me een paar basics uit kan leggen of zoiets zou ik daar heel blij mee zijn

Mazzel

Keesz
3 oktober 2005, 18:05
gewoon t forum even afspeuren, mattia en charlotte hebben een aantal mooie topics!

http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=9113

daar vind je ook wel zat!

suc6

Higgle
3 oktober 2005, 20:15
Mja, het verschil is dat ik al een body heb die ik dan alleen nog hoef te strippen en opnieuw verven en dan nog een nekje en trem enzovoorts kopen en dan de elektronica nog.... Niet dat hele gedoe van zelf een body maken enzo.. ben ik veel te lui voor :D