PDA

View Full Version : Ibanez



ruurdtje
2 oktober 2005, 21:53
Hoi,

Ibanez heeft nu veel verschillende tremolo zoals: edge, pro edge, lo trs, lo trs 2 al ik het goed heb, edge 3. Maar wat is nou eigenlijk de beste of het fijnste en wat is het verschil. En wat houd eigenlijk prestige in.

AART
2 oktober 2005, 22:07
Prestige = Made in Japan, goede kwaliteit onderdelen, goede bouwers.

Tremolo's:

de goede tremolo's zijn degenen die vooral gemonteerd waren op japanse ibanezzen:

Edge
Lo Pro Edge
Edge Pro

Slechte ibbi trems(vooral op koreanen en indonesiers:

TRS
Lo TRS
Lo TRS II
LTRS(indonesische variant van Lo TRS)
Edge Pro II
Edge III

De edge pro II en edge III zijn echter wel veel beter dan de rest in het rijtje van slechte trems.
Deze zijn ongeveer hetzelfde als hun grote broers alleen van zachter staal waardoor ze na een jaar of 2 -3 mankementen gaan vertonen door slijtage, vooral ontstemmen.
Vastzetten helpt goed bij deze trems.

De LTRS, TRS, Lo TRS en Lo TRS II zijn ook gewoon erg kut, al zet je ze vast, nog steeds zijn het bitches om te stemmen enzo.

[Edit:] Je woont nog geen 2 km van me af waarschijnlijk, ik ben een diemse messentrekker :D [edit:]

ruurdtje
2 oktober 2005, 22:10
Dus het is aanteraden om deze trems te nemen
Edge
Lo Pro Edge
Edge Pro

mm geinig

Orpheo
2 oktober 2005, 22:16
Dus het is aanteraden om deze trems te nemen
Edge
Lo Pro Edge
Edge Pro

mm geinig

probleem:

ibanez edges worden niet los verkocht, en als je ze al vindt zijn ze uit andere gitaren gesloopt.

probleem 2: de edge wordt niet meer gemaakt, en ik d8 de ibanez lo pro edge ook niet.

aart, je bent er eentje vergeten. de ibanez zr. dies ook goed. heel goed zelfs.

SimonS
2 oktober 2005, 22:16
Prestige = Made in Japan, goede kwaliteit onderdelen, goede bouwers.
sinds 2005 niet meer...

Vexx
2 oktober 2005, 22:18
Prestige = Made in Japan, goede kwaliteit onderdelen, goede bouwers.
sinds 2005 niet meer...

Ik hoor iemand met ervaring??

SimonS
2 oktober 2005, 22:21
http://www.ibanezrules.com/namm/2005/index.htm

lezen = weten.

"Prestige-s komen uit Japan" is niet meer per definitie waarheid.

Vexx
2 oktober 2005, 22:30
http://www.ibanezrules.com/namm/2005/index.htm

lezen = weten.

"Prestige-s komen uit Japan" is niet meer per definitie waarheid.

Het is inderdaad waar dat een deel van de Prestiges niet meer in Japan gemaakt worden, maar dat hoeft niet veel te zeggen over de kwaliteit: in het stukje van IbanezRules.com staat dat een van de modellen minder goed afgewerkt was, maar bijvoorbeeld de SA2020 wel heel goed was.

Ik hoopte eigenlijk dat je uit eigen ervaring sprak (misschien gitaren uit 2004 en 2005 naast elkaar gelegd ofzo). Ik vind het altijd een beetje te makkelijk om te zeggen dat een hele lijn gitaren kut is, simpelweg omdat er ergens op het internet heeft gestaan dat toevallig 1 of 2 gitaren op de NAMM niet goed afgewerkt waren.

SimonS
2 oktober 2005, 22:33
oow nee ik had het niet over de kwaliteit (kspeel zelf uitsluitend over Koreanen :D ) maar ik doelde met mn opmerking op de stelling "Prestige = made in Japan". thatīs it.

Maar, ik ben zelf ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn met de Koreaanse Prestiges...

Vexx
2 oktober 2005, 22:45
oow nee ik had het niet over de kwaliteit (kspeel zelf uitsluitend over Koreanen :D ) maar ik doelde met mn opmerking op de stelling "Prestige = made in Japan". thatīs it.

Oow okee..

Daar heb je gelijk in.

TMKXL
3 oktober 2005, 19:14
Vergeet vooral de ZR tremolo op de S modellen, deze is de beste trem die Ibanez op dit moment te bieden.

teeb
3 oktober 2005, 19:15
is het waar dat vai op zijn gitaren alleen lo-pro gebruikt? zijn dit dan dé beste van de drie? maar op zijn jems in de catalogus zitten edge pro's... en op mijn prestige van dit jaar ook.

Anders_Destium
3 oktober 2005, 19:17
Vanaf 2003 zijn de lo-pro's en de edges vervangen door de edge pro, die voldoen ook uitstekend.

Je moet de Edge Pro alleen niet verwarren met de Edge Pro II en Edge Pro III, dat zijn goedkopere en veel slechtere varianten.

ruurdtje
9 oktober 2005, 17:36
en is Double Edge Pro ook goed

Anders_Destium
9 oktober 2005, 17:40
Ja, dat is dezelfde brug als de Edge Pro maar dan met een piezo-systeem (LR Baggs)

ruurdtje
9 oktober 2005, 17:45
en wat betekend dat

Anders_Destium
9 oktober 2005, 18:15
Piezo op een elektrische gitaar wil zeggen dat er een extra uitgang op de gitaar zit, extra elektronica en speciale zadels waardoor het klinkt alsof het een (semi)akoestische gitaar is.

ruurdtje
9 oktober 2005, 18:33
en mijn laaste vraag wat zijn bij sommige gitaren van ibanez die schakelaartjes

Anders_Destium
9 oktober 2005, 19:25
Extra switches zijn meestal voor piezo of andere foefjes, zoals dit bedoel je?

Deze brug is een Double lo-pro edge 7 trouwens

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/rg2027bed.jpg

Hier zie je dat hij twee uitgangen heeft:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/rg2027xzijkant.jpg