PDA

View Full Version : een stratocaster van z'n lak ontdoen...hoe pak je dat aan?



hhcoy
15 september 2002, 20:03
ik heb geen idee... maar z'n huidige kleur komt me de strot uit.....heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me aan een goeie link helpen?
alvast bedankt!

Jay Cal
15 september 2002, 20:26
http://www.universaljems.com/tut/sand.htm

michielv
16 september 2002, 10:57
Je kunt natuurlijk de boel onder de aanstekerbenzine gieten en dan in de hens steken maar da's alleen leuk voor een spontane actie op het podium :wink:

Het ligt aan de soort lak maar gewone, autolak kun je met verafbeit verwijderen (als het goed is zit er toch een laag doorzichtige lak onder). Bij PU lak wordt het anders, dat wordt waarschijnlijk schuren... Als je je gitaar blank wilt maken heb je dan pech. Wil je een andere kleur kun je hem natuurlijk opschuren en overspuiten.

hhcoy
16 september 2002, 16:47
'tis een originele japanse fender stratocaster uit 1988....'de "lak" voelt niet bepaald aan als verf maar meer als een synthetisch goedje ( al wel de PU zijn, is dat polyuetheraan of zoiets?)....in ieder geval bedankt voor de tips...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hhcoy op 2002-09-16 15:49 ]</font>

michielv
16 september 2002, 16:52
klinkt inderdaad als PU (polyurethaan inderdaad). PU heeft een soort "plastic" look over zich. Ik ben bang dat dat schuren wordt. Met een verfafbrander heb ik nog nooit geprobeerd maar ik zou toch een beetje uitkijken (stel je voor dattie in de fik vliegt :smile: ).

Die site die hierboven staat geeft goed aan hoe je de boel moet schuren.

Als je het niet vertrouwt kun je altijd een blanke body oid kopen (bijv. bij Vox Humana in Vlaardingen. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :smile: