PDA

View Full Version : Snaren snel oud



Jeroen_K
2 oktober 2005, 20:17
Ik heb een uur geleden mn snaren vervangen (ernieballs, superslinkys) en ik heb ze gecoat zodat ze mindersnel aan zouden tasten.
Na een half uurtje spelen was de coating eraf, en na een uurtje waren mn snaren alweer zwart.
Bij feedback zeiden ze de vorige keer dat het mn zweet was en dat ik ze moest coaten, maar dit hielp dus ook niet. Is er iets waardoor ik niet elke week nieuwe snaren hoef te kopen?

DemensionX

Fumi SG
2 oktober 2005, 20:24
ik gebruik daar zogenaamd 'handzeep' voor. :roll:

Maar ff serieus, ik speel 1 tot 1,5 maand met Ernie Balls en aan het eind van de maand zijn ze niet eens zwart, ze klinken alleen wat dood. Je moet wel haast smerige handen hebben of je fretboard is heel smerig. Maak je fretboard eens schoon, gewoon met een iets vochtige doek wil al wel helpen.

Jeroen_K
2 oktober 2005, 20:37
Mn fretboard is idd redelijk vies, maar de cleaner was op bij de winkel, maar ik vind er wel iets op. Mn handen zij necht wel schoon, maar de zuurgraad van mn handen is nogal hoog.

Anyways,
bedankt voor de hulp :)

Fumi SG
2 oktober 2005, 20:40
maar goed, zoals ik al zei voldoet een iets vochtige doek ook wel hoor. Die is na de tijd ook knetterzwart. :wink:

Bluesbreaker
2 oktober 2005, 21:52
Wassen jullie serieus elke keer voordag je gaat spelen je handen??? :o

Fumi SG
2 oktober 2005, 22:10
Wassen jullie serieus elke keer voordag je gaat spelen je handen??? :o

neuh, maar sommige mensen hebben gewoon smerige handen.

nopster
3 oktober 2005, 09:25
Als ik mijn handen net gewassen heb, of ik heb bijv. net de afwas gedaan, dan gaat het vel van mijn vingertoppen er bijna direct af als ik speel! Ben ik de enige die daar last van heb?

Jeroen_K
3 oktober 2005, 14:49
Nope, dan is je huid/eelt gewoon zachter. Maar ff voor duidelijkheid, ik heb geen vieze handen, maar ik heb een hoge zuurgraad op mn handen. Ik ga mn fretboard zo ff schoonmaken, bedankt voor de hulp dudes

olaf reijnders
3 oktober 2005, 15:04
Is Elixir snaren niks voor jou?

Jeroen_K
4 oktober 2005, 21:10
Heb ik ook al aan gedacht, maar ik probeer het nog 1 keer met ernieballs, want ik denk dat het gewoon mn fretboard is, ik heb nu ook fretboardcleaner btw.

Harry
4 oktober 2005, 21:50
er bestaan verschillende soorten zweet, voor als jullie de topicstarter niet geloven. Rory Gallagher had dat ook, vandaar dat er bijna geen lak meer op zijn gitaar zat.

olaf reijnders
4 oktober 2005, 23:07
er bestaan verschillende soorten zweet, voor als jullie de topicstarter niet geloven. Rory Gallagher had dat ook, vandaar dat er bijna geen lak meer op zijn gitaar zat.

Bekend verhaal voor mij.

Wormaap
5 oktober 2005, 02:18
Jup, sommige mensen hebben nu eenmaal agressiever zweet dan anderen. Zelf kan ik maanden doen met'n setje snaren, maar toen ik de pa van de drummer van m'n band 2 minuten op m'n nieuwe Dean liet spelen waren ze ZWART o_O

Navar0x
13 oktober 2005, 13:45
hmm ik heb ook Elixirs.. en mn G is al aardig snel zwart.. hij klinkt wel oke maar toch. ik zweet niet veel.. en was ook soms wel mn handen als ik dat wel doe.. dus mijn vraag: Hoe kan je de zuurgraad van je handen dan meten?

Navar0x
13 oktober 2005, 13:46
hmm ik heb ook Elixirs.. en mn G is al aardig snel zwart.. hij klinkt wel oke maar toch. ik zweet niet veel.. en was ook soms wel mn handen als ik dat wel doe.. dus mijn vraag: Hoe kan je de zuurgraad van je handen dan meten?

waayer
13 oktober 2005, 14:24
Mn fretboard is idd redelijk vies, maar de cleaner was op bij de winkel, maar ik vind er wel iets op. Mn handen zij necht wel schoon, maar de zuurgraad van mn handen is nogal hoog.

Anyways,
bedankt voor de hulp :)

wat minder vingeren

Mattia
13 oktober 2005, 15:33
Coated snaren proberen lijkt me een beetje de enige oplossing. Als de snaren 'gewoon' vuil worden door troep op je toets (poetsen doe je met wat zacht out katoen, en een minieme hoeveelheid water. 'Fingerboard cleaner' is marketing onzin; fretboard olie is wat nuttiger, kun je daarna insmeren om de olieen die met cleaning verloren zijn gegaan te vervangen) dan moeten ze net zo makkelijke weer schoon gepoetst kunnen worden. Als ze zwart blijven zal het waarschijnlijk je zweet zijn. Ik heb daar redelijk last van, niet te erg, en niet zo erg dat ik meteen aan de elixirs/coated ernie balls moet. Maar toch.

Snaren ook iedere keer GOED schoonmaken.

BeeJee
11 november 2005, 22:36
:-( :-( :-( komt me allemaal heel bekend voor. Ik heb hetzelfde probleem. Is gewoon je zweet ja en daar is niks aan te doen. Bij mij roest mijn hardware ook nog eens onder mijn poten vandaan als ik dat niet heel netjes bij houd...
Iemand van jullie ook last van roestende poolstaafjes op je elementen?
en schroefjes in de slagplaat die roesten?
Zo ja,
GEEN Elixirsnaren kopen, want die roesten net zo snel weg en zijn alleen 3x zo duur. Ik heb er ervaring mee. Werkt voor geen meter bij agressief zweet. Daarbij zijn alleen de omwonden snaren gecoat, en die roesten juist niet echt bij agressief zweet, terwijl de g-b-e net zo snel zwart zijn...