PDA

View Full Version : identificatie gitaar



Lovegun
2 oktober 2005, 19:55
Ik heb sinds kort een nieuwe gitaar (electrische stratocaster) in mijn collectie maar ik vraag me af wat voor gitaar het is en of er meer informatie over te vinden is.

De gitaar was gecustomized zoals de vorige eigenaar beweerde, dat is ook de reden dat hij er zo enorm verpest uitziet.

Hij zei ook dat het een japanse is en ongeveer zo'n 20 jaar oud is. Toen ik de kop begon te schuren (want ik ga hem helemaal overspuiten en lakken) verschenen de letters PROBE. Dus gelijk op internet gekeken maar helaas niets gevonden. Wel vond ik een aantal PROBE pedalen (wah, fuzz etc) met exact het zelfde logo.

Weten jullie misschien waar ik meer informatie over deze gitaar kan vinden en van wat voor qualiteit het is.

Alvast bedankt

http://www.piscatorialpursuits.com/uploads/UP9042.jpg

zjanke
2 oktober 2005, 22:14
Ik zou effe terug gaan als je er veel voor betaald hebt, deze gitaren werden een jaar of 5 geleden als budget verkocht, kostte toen een paar 100 guldens :-? Beetje in de catagorie Richwood :wink:

deedee
3 oktober 2005, 17:48
genaaid :-D :razz:


nee, lullig voor je als je er veel voor hebt betaald. Altijd oppassen daarmee

wietse
3 oktober 2005, 18:56
jawel een amuse met een andere naam :-D, de kop lijkt er namelijk verdomd veel op.
2ehands obscure strat kopietjes moet je tegenwoordig niet meer dan 50 euro voor geven, de markt is er helemaal van vergeven tegenwoordig.
ik laat ze tegenwoordig staan namelijk.

Lovegun
3 oktober 2005, 19:24
Ik heb er gelukkig niets voor betaald :lol:

Gegroet en bedankt voor de reacties

Cheers!

deedee
3 oktober 2005, 19:58
snaren eraf slopen en de openhaard in :wink:

hansies
4 oktober 2005, 12:15
als ze goed klinkt en redelijk bespeelbaar is , dan is er toch nog wat mee te doen......zeker als ge ze gratis en voor niets hebt gekregen.
succes
Hansies

Lovegun
4 oktober 2005, 12:51
Ja hij klinkt goed en speelt ook wel redelijk. De vorige eigenaar zei dat hij speciaal getuned was (elementen of elkaar afgesteld zoiets). Maar ja wist niet wat ik er van moest verwachten. Zit alleen maar een volume knop op de andere 2 knoppen zijn eruitgehaald bij dat afstellen van de elementen.

Vond het wel een geinig verhaal maar wat het nou precies inhoud zou ik mijn god niet weten.