PDA

View Full Version : kan dit kwaad?



robert-gitarist
2 oktober 2005, 18:55
Hallo,
Had zo straks ff de buizen vervangen van me Marshall top maar nu ben ik die metalen dopjes vergeten op me voor versterker buisjes te plaatsen..
Kan dit kwaad? want heb die plaat aan de achterkant eral weer op gezet namelijk..en geen zin om weer los te halen eigelijk :P
Dus kan dat zo of...?
Thnx :D

nicoverduin
2 oktober 2005, 19:07
Ik neem effe aan dat je het over de voorversterker buizen hebt. Die kapjes zijn er om evt. brom tegen te gaan. Niet dat ik nou echt ooit het verschil heb gemerkt hoor :-D :-D :-D

Wat ze wel doen is zorgen dat ze de buisjes in het voetje gedrukt houden en daarmee voorkomen dat ze eruit vallen. Maar dat gaat alleen op als de buisjes op hun kop hangen. Nou ja tenzij de zwaarte kracht zich omdraait :-D :-D :-D

Ik weet niet of je ook de eindbuizen hebt vervangen. Ik hoop dan wel dat je de BIAS hebt gecontroleerd.

Tenslotte. Door de kapjes er nu niet in te doen is de kans groot dat je ze in de toekomst kwijtraakt. Maar dat is jouw keuze. Tenslotte een paar schroefjes eruit-erin draaien is een hoop werk :-D :-D :-D :-D :-D :-D

robert-gitarist
2 oktober 2005, 19:12
whaha okee dan thnx :P hmm toch maar ff erop zetten..
Jupz had het over de pre amp buisjes..waren beetje erg op zeg maar :D
Maar goed was dus bezig...buisjes erin gezet...pedalen etc. aan gesloten en wezen spelen...na die tijd keer ik en zag ik dat ik die kapjes vergeten ben erop te zetten dus had zo iets van fuck..maar geen zin om die plaat er af te schroefen (tsja toppunt van lui he :D :P ) maar goed ik ga het toch maar ff doen...als ik straks zin heb :P

nicoverduin
2 oktober 2005, 19:13
wat je wil :-D :-D :-D :-D :-D

Negative K3 fan
2 oktober 2005, 19:31
mijn versterker hangt ook ondersteboven zonder van die kapjes, echt nodig is het niet....

nicoverduin
2 oktober 2005, 19:48
mijn versterker hangt ook ondersteboven zonder van die kapjes, echt nodig is het niet....Ligt er een beetje aan...Stel je bent een beetje doorgeslagen in de eeuwige quest voor de best buizen....dus elke week ga je die dingen wisselen....Er komt een moment dat de klemmen van die buisvoeten uitrekken (vooral bij oude versterkers... Als je dan ook muziek speelt met een hoogvolume dan kan het gebeuren dat een buis eruit valt.

Ik heb het zelf nooit meegemaakt. Ik heb wel meegemaakt dat de eindbuizen wel heel erg gemakkelijk uit de voet gingen.

Nico

Negative K3 fan
2 oktober 2005, 20:22
ok, dat klopt, is alleen niet echt het geval nu.