PDA

View Full Version : gr-30 gitaar synth



Acajou
2 oktober 2005, 17:35
Heb sinds kort een gitaar-synth en ik ben echt onder de indruk van wat dat ding kan.
Okee het is GEEN gitaar spelen, maar je akn er wel heel veel andere leuke dingen mee doen.
Uiteraard is niet elk geluid bruikbaar, als klinkt goed, maar veel wel.

Zijn hier nog anderen die iets in die richting hebben ?

ArpeggioKing
2 oktober 2005, 17:48
Ik had een Gr20 van Roland met zon bijhorende pickup. Nouallemaal leuk en aardig (geintje kost 550 euro). En allemaal leuk maar na een paar weken ga je toch wel afvragen waar je de hell mee bezig bent. Ik zat bijvoorbeeld een beetje viool te spelen en dan weer drum. Nou ja, allemaal grapig maar na een tijdje verveelt het.

Ook met het feit erbij dat 'clipping' heel irritant is (ook al is het een fractie van een seconde) . Je slaat dus de snaar aan en iets later hoo je het geluid.

Al met al, leuk voor een weekend kloten. Maar na een kwartier ga je jezelf toch echt afvragen waar je nou eigenlijk mee bezig ben. Du sik heb hem weer snel verkocht :D

Albert
2 oktober 2005, 17:53
Volgens mij bedoel je neit clipping (--> oversturen) maar vertraging (latency). Heb zelf een GI-20 gehad, erg leuk spul. Zeker in combinatie met een PC met softsynths etc. Maar na een poosje loop je tegen de beperkingen aan, op een gewoon keyboard kun je toch makkelijker verschillende akkoorden pakken dan op een gitaar. Speciaal als je lage noten combineert met hoge.