PDA

View Full Version : waarde peavey classic 50



Rw
2 oktober 2005, 16:14
hallo

ik heb sinds kort een nieuwe amp (bij toeval stom ruildealtje)
een peavey classic 50 ik denk uit 74 ofzo...
klinkt helder en toch warm en kan ook wel lekker scheuren
ik heb nog even geen fotos maar bij google vond ik deze die ongeveer t zelfde is (maar wel iets nieuwer denk ik)
http://www.triplerguitar.com/used/pics/peavey_classic_2x12.jpg

en ik wil de waarde van deze amp wel weten wie o wie kan mij helpen?

matto
2 oktober 2005, 19:54
Als de buizen en de voeding ok zijn, 600 euro zo ongeveer?

the sure thing
2 oktober 2005, 20:32
... ik zat eerder aan de helft te denken...

Rw
2 oktober 2005, 20:43
buizen zijn halfjaar geleden vernieuwd...
voeding is ok

hij stond voor dat ik m had ook op marktplaats voor idd 600 euro maar ik weet het niet

vulvasonic
2 oktober 2005, 21:37
buizen zijn halfjaar geleden vernieuwd...
voeding is ok

hij stond voor dat ik m had ook op marktplaats voor idd 600 euro maar ik weet het niet

Heeft ie alleen eindtrapbuizen of heeft ie ook voortrapbuizen?

Nielsje
2 oktober 2005, 21:54
buizen zijn halfjaar geleden vernieuwd...
voeding is ok

hij stond voor dat ik m had ook op marktplaats voor idd 600 euro maar ik weet het niet

Heeft ie alleen eindtrapbuizen of heeft ie ook voortrapbuizen?

das geen drastisch verschil in prijs die voortrapbuizen...

Joppnl
3 oktober 2005, 11:31
das geen drastisch verschil in prijs die voortrapbuizen...[/quote]

mmm, niet mee eens: de tweed uitvoering van de classic 50 heeft in de voortrap buizen en is dus een all-tube amp.

Deze classic50 heeft als ik me niet vergis (99% zeker) transistoren in de voorversterkertrap en maakt m dus geen all-tube.

Sentiment of niet maar dat maakt m minder waard.

Een tweed all-tube classic50 is zo's 700 euro waard, ik zou deze zo rond de 400 inzetten maar goed, t is altijd maar weer wat de g*k er voor geeft.

Dude
3 oktober 2005, 11:42
ik heb deze ook een paar jaar gehad

hij heeft inderdaad een solidstate voorversterker en 2 6L6 eindbuizen.

Ding ging ERG hard, niet normaal en ik vond het geluid dramatisch, een mooie scheur was niet te doen zonder pedalen. Bovendien weegt die als dieplood.

Wel gaaf was die phaser die dr standaard op zit.

ik heb hem toen uiteindelijk na vele kijkers die dachten dat het een volledig buizen bak was voor een prikkie verkocht voor 350 euro dacht ik, geen gek die daar 600 euro voor betaald,

Rw
3 oktober 2005, 20:39
inderdaad 2 6l6 buizen...
zit geen phaser op dit model... wel tremolo en reverb that's it.... zit op zich wel een goed scheur kanaaltje op maar mn ts-7 klinkt inderdaad beter...
ik had hiervoor een halfstack met een marshall jcm900lead 1960 (bruikleen) en een laney top maar dat moest maar eens de deur uit omdat ik die cab niet meer kon lenen... helaas mis het wel een beetje... (het gekloot met vervoer niet)
maar iets van een crate half stack (bij rockpalace 420 euri ofzo) kan ik dat wel ruilen zonder verlies?

vulvasonic
3 oktober 2005, 23:43
inderdaad 2 6l6 buizen...
zit geen phaser op dit model... wel tremolo en reverb that's it.... zit op zich wel een goed scheur kanaaltje op maar mn ts-7 klinkt inderdaad beter...
ik had hiervoor een halfstack met een marshall jcm900lead 1960 (bruikleen) en een laney top maar dat moest maar eens de deur uit omdat ik die cab niet meer kon lenen... helaas mis het wel een beetje... (het gekloot met vervoer niet)
maar iets van een crate half stack (bij rockpalace 420 euri ofzo) kan ik dat wel ruilen zonder verlies?

Ik vrees van niet. Ten eerste krijg je in een winkel nooit de beste prijs (logisch) en meestal gaat het ook ten koste van de korting op het aan te schaffen spul. Het verschil wordt dan meestal zo groot dat het niet aan te raden is in te ruilen op ander spul.

Is de Crate trouwens niet een vrij beroerd klinkende transistorbak?
Ik heb 'm zelf nooit geprobeerd hoor, maar ik hoor er maar weinig positiefs over.

vester86
4 oktober 2005, 00:56
is dit die classic 50 van die gozer in rotterdam (vlakbij centraal??)

Nielsje
4 oktober 2005, 11:13
das geen drastisch verschil in prijs die voortrapbuizen...

mmm, niet mee eens: de tweed uitvoering van de classic 50 heeft in de voortrap buizen en is dus een all-tube amp.

Deze classic50 heeft als ik me niet vergis (99% zeker) transistoren in de voorversterkertrap en maakt m dus geen all-tube.

Sentiment of niet maar dat maakt m minder waard.

Een tweed all-tube classic50 is zo's 700 euro waard, ik zou deze zo rond de 400 inzetten maar goed, t is altijd maar weer wat de g*k er voor geeft.[/quote]

Ja dat weet ik, ik ken de all-tube uitvoering. Ik doelde eerder op de prijs in de letterlijke zin: die voorversterker buisjes kosten namelijk geen drol

Rw
4 oktober 2005, 14:33
is dit die classic 50 van die gozer in rotterdam (vlakbij centraal??)

geen idee gewoon van internet afgeplukt om n idee geven moet mijne nog op de kliek zetten...


Is de Crate trouwens niet een vrij beroerd klinkende transistorbak?
Ik heb 'm zelf nooit geprobeerd hoor, maar ik hoor er maar weinig positiefs over.
ik vind ze wel oke maar crate heeft meer dan alleen een combo tzijn gewoon leuke dingen voor een aannemelijke prijs