PDA

View Full Version : Aantal versterkers gezien, wie kan me helpen?



semt-x
2 oktober 2005, 15:53
Hallo allemaal,

Na mijn eerste aankoop (Marshall MG30dfx) is het weer tijd voor iets nieuws. Nou heb ik wel een aantal versterkers gezienm, maar ben er nog niet helemaal uit.

De volgende versterkers gaat het om:
Randall RG75G2
Randall RH100 top met 4x12
Randall Titan top met 4x12
London City Bulldog

Wat zijn de precieze verschillen tussen de Randall versterkers? Ik weet dat het alle 3 geen buizenbakken zijn. Maar zit er uberhaupt nog verschil in? Het is de bedoeling dat het gewoon voor op de slaapkamer is. Ik zoek ook in de versterker een goed rock en metal geluid. Van horen zeggen geeft Randall dit wel? Maar hoe zit het met de London City bulldog? Voldoet die daar ook aan of is dit meer voor 70's geluid?

Graag jullie input.... en bedankt!

Nrrrk
2 oktober 2005, 16:01
De volgende versterkers gaat het om:
Randall RG75G2
Randall RH100 top met 4x12
Randall Titan top met 4x12
London City Bulldog


Okee. goed van je dat je die Marshall achter je laat. I've said it before, and i'll say it again, de MG serie van marshall = POEP.

Anyway. De RG75g2 is een combo, met 1 speaker en 75watt eindtrap.
de RH100 + 412, een half stack, zelfde circuit als de RG75, dat is de G2 serie, klinkt verdomde goed voor dat geld.

De Randall Titan is de duurdere XL serie van Randall, deze heeft 'n betere solid state-circuit. Het lage is net wat vetter, het hoge is net wat hoger ;)

En de London City Bulldog... ook een Top, dus geen combo. ik heb m uitgetest, en hij viel me best tegen. Ook de 412 kast die erbij zat was ZEER ongedefinieerd en rommelig/los. Je hoort dat het buizen zijn, maar daar is dan ook alles meegezegd.



Als je toch buizen wilt, kun je maybe beter kijken naar de Randall buizen serie. (RG50TC, RH50TC). Die klinken lekker, zeker voor ongeveer 500 pleuro's.

Lord Abortion
2 oktober 2005, 16:15
Voor in de slaapkamer zou ik gewoon voor die Randall RG75G2 gaan. Die andere dingen die je opnoemt gaan nog een pak luider, en nemen veel plaats in. Ik speel momenteel ook met een head en 4x12 op mijn kamer, en echt handig is het niet, die dingen zijn gewoon niet gemaakt om zo te gebruiken.

Nrrrk
2 oktober 2005, 16:18
Maar het geluid van een 4*12 is heeeeeel anders dan een 1*12 combotje.

semt-x
2 oktober 2005, 16:18
Op de site van Randall kan je van de titan o.a. geluidsclipjes luisteren. Het geluid wat je bij de Titan hebt, kan je die ook uit de combo halen??? En ik heb die buizenbak van Randall ook geprobeerd, niet uitvoerig, maar vond het nou niet om stijl achterover te slaan. Ik was meer te spreken over de rg75 combo...

Nielsje
2 oktober 2005, 16:35
Vergeet die meuk,

als je jaren 70 sound wil, moet je opzoek naar jaren 70 apparatuur.

gewoon 2e hands amp scoren, echt waar. Bijvoorbeeld, een jmp 50 combo (ofzo.. ik doel op een 2 x 12 50 watt combo,) geen master vol. gaat kneiter hard, klinkt als een tiet!

nou ja.. en dat soort consorten.. geen randall en als je een LC wil.. koop een echte, niet die nieuwe meuk.

BlackSun
2 oktober 2005, 16:40
Vergeet die meuk,

als je jaren 70 sound wil, moet je opzoek naar jaren 70 apparatuur.

gewoon 2e hands amp scoren, echt waar. Bijvoorbeeld, een jmp 50 combo (ofzo.. ik doel op een 2 x 12 50 watt combo,) geen master vol. gaat kneiter hard, klinkt als een tiet!

nou ja.. en dat soort consorten.. geen randall en als je een LC wil.. koop een echte, niet die nieuwe meuk.

Hij zoekt geen jaren 70 sound, LEZEN! :razz:

Voor op je slapakamer zou ik voor de Randal Combo gaan. Er zijn genoeg topics over deze combo te vinden.
De rest is pas nuttig als je ook in een band speelt.

Fox
2 oktober 2005, 20:35
Voldoet die daar ook aan of is dit meer voor 70's geluid?

Hij zoekt dus wel degelijk geen 70's sound 8-)

Mvg,

Tim

BlackSun
2 oktober 2005, 22:07
Voldoet die daar ook aan of is dit meer voor 70's geluid?

Hij zoekt dus wel degelijk geen 70's sound 8-)

Mvg,

Tim
:???: :???: :???: :???: :???: :???: :???:

Fumi SG
2 oktober 2005, 22:15
Voldoet die daar ook aan of is dit meer voor 70's geluid?

Hij zoekt dus GEEN 70's sound...

Nrrrk
3 oktober 2005, 09:28
Zoekt ie niet, hij vraagt t alleen af of de Bulldog een 70's geluid heeft.

tillens
3 oktober 2005, 19:40
die bulldog klinkt vrij nieuw, dus niet zoals een oude london city top. vond em erg marshall/mesa achtig klinken, de looks zijn niet alles maar wel een goede basisamp... uittesten en naast elkaar zetten!

heavy-metal-thunder
3 oktober 2005, 23:27
gewoon een goeie eindversterker met een cabje of een goed combootje met een fx-Loop en kan ie zijn Pod xt inpluggen. Als hij het daarmee niet redt, zal het wel aan zijn vinger te wijten zijn.

BlackSun
4 oktober 2005, 17:32
gewoon een goeie eindversterker met een cabje of een goed combootje met een fx-Loop en kan ie zijn Pod xt inpluggen. Als hij het daarmee niet redt, zal het wel aan zijn vinger te wijten zijn.

PodXT als pre-amp gebruiken klinkt sowieso poep naar mijn mening(ja heb et geprobeerd)

Liever een goeie amp.