PDA

View Full Version : wat in de nek?



Orpheo
2 oktober 2005, 14:29
Gegroet,

ik ga ergens deze week de superdistortion voor mijn les paul bestellen, maar wat kan ik in de nek nemen? wensen voor nekpup:

zingend, transparant clean, smooth creamy mids, en een lekkere dikke en strakke overdrive zonder modderig te worden. gesplit moet ie ook nog goed klinken!

ik heb geen idee wat past, de superdistortion heeft 425 mv aan output, kan ik dan een pup erin zetten van 200 tot 300 mv, of moet het echt rond de 325 mv zitten om een geballanceerd paar te krijgen?

de superdistortion is overigens maar iets hotter dan een evolution bridge en nog iets hotter dan een JB.

Anders_Destium
2 oktober 2005, 14:38
Hoeveelste keer is dit nou dat je hierover een topic opent?

Orpheo
2 oktober 2005, 14:42
Hoeveelste keer is dit nou dat je hierover een topic opent?

gast, zanik niet. ik heb echt ff geen idee, dus ik vraag het, heb je niks zinnigs te melden in mn topic, dan zeg je toch lekker niks? moeilijk hoor, nadenken voor je op de OK knop drukt.

maar als je nog ideeen hebt, graag.

(and for your information, zover ik het heb bijgehouden, de 4e, maar in hoeveel tijd weet ik niet, tevreden?)

Anders_Destium
2 oktober 2005, 14:48
Waarom doe je deze moeite nog, je hebt de vorige keren toch al meer dan genoeg info gehad? Of is je smaak in de tussentijd weer veranderd :roll:

5 keer hetzelfde topic openen, hoe serieus denk je dat mensen nog gaan reageren...

Lord Abortion
2 oktober 2005, 15:51
PAF Pro aan de hals steken, is de ideale combinatie met een Super Distortion.

Orpheo
2 oktober 2005, 15:53
PAF Pro aan de hals steken, is de ideale combinatie met een Super Distortion.

merci :)

1959SLP
3 oktober 2005, 06:22
PAF Pro aan de hals steken, is de ideale combinatie met een Super Distortion.

Als de toggle NIET in het midden staat of wordt gebruikt, ben ik het wel met je eens. PAF Pro`s klinken erg goed in een LP. Superdistortions heb ik ook erin gehad maar vond die eerder afbreuk doen aan de LP-sound, tenminste, voor de 60`s 70`s rocksound. Tot dusver had ik begrepen dat jij (Orpheo) ook in dit straatje zat.

Orpheo
3 oktober 2005, 07:45
PAF Pro aan de hals steken, is de ideale combinatie met een Super Distortion.

Als de toggle NIET in het midden staat of wordt gebruikt, ben ik het wel met je eens. PAF Pro`s klinken erg goed in een LP. Superdistortions heb ik ook erin gehad maar vond die eerder afbreuk doen aan de LP-sound, tenminste, voor de 60`s 70`s rocksound. Tot dusver had ik begrepen dat jij (Orpheo) ook in dit straatje zat.

enerzijds wel, maar de songs die ik zelf schrijf vragen gewoon om een wat (lees: HEEL wat) heftigere sound. en immers, komende zomer komt er een R8 in huis, heb ik die voor de 60ies 70ies sounds (waar ik ook natuurlijk dol van ben) maar de custom moet echt een beukaxe worden voor zakk wylde, iron maiden, judas priest, die meuk.

daarnaast, de superdistortion is imo de meest ideal rockpickup.
De pafs die in mijn ouwe les paul zitten (het zijn niet de pafs met het stikkertje, maar de pafs met het verkeerde patentnummer erin gestanst... vermoedelijk zullen kenners weten waarover ik nu zit te zwetsen :razz: ) zijn totaal niet wat ik nu wil. ze missen flink wat ballen. qua articulatie en overall dynamiek zijn ze goed, zeer goed. maar voor mijn muziek missen ze flink wat ballen. vandaar de superdistortion.

Orpheo
3 oktober 2005, 07:46
PAF Pro aan de hals steken, is de ideale combinatie met een Super Distortion.

Als de toggle NIET in het midden staat of wordt gebruikt, ben ik het wel met je eens. PAF Pro`s klinken erg goed in een LP. Superdistortions heb ik ook erin gehad maar vond die eerder afbreuk doen aan de LP-sound, tenminste, voor de 60`s 70`s rocksound. Tot dusver had ik begrepen dat jij (Orpheo) ook in dit straatje zat.

enerzijds wel, maar de songs die ik zelf schrijf vragen gewoon om een wat (lees: HEEL wat) heftigere sound. en immers, komende zomer komt er een R8 in huis, heb ik die voor de 60ies 70ies sounds (waar ik ook natuurlijk dol van ben) maar de custom moet echt een beukaxe worden voor zakk wylde, iron maiden, judas priest, die meuk.

daarnaast, de superdistortion is imo de meest ideal rockpickup.
De pafs die in mijn ouwe les paul zitten (het zijn niet de pafs met het stikkertje, maar de pafs met het verkeerde patentnummer erin gestanst... vermoedelijk zullen kenners weten waarover ik nu zit te zwetsen :razz: ) zijn totaal niet wat ik nu wil. ze missen flink wat ballen. qua articulatie en overall dynamiek zijn ze goed, zeer goed. maar voor mijn muziek missen ze flink wat ballen. vandaar de superdistortion.