PDA

View Full Version : na een klassieke gitaar elektrische gitaar kopen



PumaGirl
2 oktober 2005, 13:18
hey,

ik speel al een tijdje klassieke gitaar. Nu zou ik graag willen 'overstappen' naar elektrische gitaar. De prijs is niet belangrijk, het gaat om de GOEIE KWALITEIT van de gitaar. Hebben jullie sugesties (ben dus beginnend electrisch gitarist ;) ) Waarop moet ik letten bij de aankoop van zo'n gitaar? En wat is het verschil tussen een akoustische en een elektrische gitaar? Welke stijlen kan je met een electrische gitaar spelen? En wat met een akoustische?

Alvast bedankt !!!

PumaGirl

renier
2 oktober 2005, 13:24
hallo,

er zijn een aantal topics over dit onderwerp. voor meer specifieke help moeten we het volgende weten:

- je budget (je zegt dat kwaliteit belangrijk is, maar dat is een ruim begrip. ik vindt kwaliteit ook belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat ik dus alleen maar gitaren van 3000 euro koop.) tip: als het je eerste electrische is, en je hebt wat te besteden, zou ik rond de 400 euro ervoor uittrekken. in die klasse kun je leuke gitaren kopen die je later niet meer wegdoet, en die met wat knutselwerk later de basis voor een proffesioneel instrument zijn.

- je stijl: een metalhead koopt een andere gitaar dan een jazz speler. geef aan wat je graag speelt/luistert.

- eventele voorkeur voor bepaalde modellen. de een is een strattiep, de ander moet een flink stuk les paul rond de knieen hebben. zijn er modellen die je erg aanspreken, of waar je mischien al goede ervaringen mee hebt?

groeten

renier

gloria
2 oktober 2005, 13:29
off topic: waar woon je in Oost Vlaanderen? :wink:

PumaGirl
2 oktober 2005, 14:23
bedankt voor de reacties

mijn budget is ong 400 euro. Mijn stijl ben ik nog niet echt uit
maar ik luister naar pop muziek. (beetje vanalles uit de hitlijsten :wink: )
Ik heb nog nooit met een elektrische gitaar gespeeld, dus weet ik niet welke goed klinken. Ik vind de gitaren van Fender wel mooi, maar natuurlijk is de klank et belangrijkste.

en euhm ik woon in Gent :razz:


PumaGirl

PumaGirl
2 oktober 2005, 14:28
ben hier weer :P

heb even rondgeneusd bij 'sounds' en vond deze sound wel erg wijs !!

http://home.planet.nl/~burge251/maarten_en_chris_5.mp3

is dat een bepaalde soort stijl?

Fvddungen
2 oktober 2005, 15:48
Misschien kan ik iets voor je betekenen. Ik heb een set, die perfect aan je wensen voldoet en in je budget past.

Lord Abortion
2 oktober 2005, 15:53
Ik zit op kot in Gent. Als je eens wat BC Richen wil testen laat je het maar weten :P

PumaGirl
2 oktober 2005, 16:35
Ik zit op kot in Gent. Als je eens wat BC Richen wil testen laat je het maar weten :Pf


BC Richen :???:

maarten69
2 oktober 2005, 16:55
http://www.rockbottommusic.com/bcrich.jpg
dat soort monsters...

off topic:
ik vind het wel frapant dat niet iedereen

FAQ FAQ FAQ!!!! schreeuwt? heeft het met dat girl achter puma te maken?

on topic:

check de faq...

ik zou trouwens voor die cube en strat combo gaan van die medeforummer, daar zit veelzijdigheid in, kun je mooi pielen totdat je style gevonden hebt

gloria
2 oktober 2005, 20:57
Gent, interessant, interessant :D

Idem als gitaar, als je een budget hebt van rond de 500 euro, japanse Fenders, Epiphones etc zouden moeten voldoen, voor moderne muziek moet je zien of er een humbucker aanwezig is (en dan liefst een brug-humbucker, kan je wat ruiger gaan)
Als versterker is idem die Roland Cube een veelgekozen exemplaar :)

d'oh
2 oktober 2005, 21:51
ik denk ook dat je aan het setje van quint veel zou hebben
die versterker (roland cube 15) is echt een leuk veelzijdig dingetje en fender mexico met USA pickups is natuurlijk niet verkeerd

Orpheo
2 oktober 2005, 22:00
hmm. Gent, moet ik nog eens heen, ff langs de Dulle Griet, en mn beste maatje zit daar op kot.

@ topicstarter: er zijn genoeg tips al gegeven, ik doe er niet aan mee, oh nee, toch wel:

tip 1: lees ff de FAQ door.
tip 2: de search is ook verdomde handig vaak! :D

@ lord abortion: waar zit jij op kot? bij toeval bij Kila?

@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

Orpheo
2 oktober 2005, 22:01
hmm. Gent, moet ik nog eens heen, ff langs de Dulle Griet, en mn beste maatje zit daar op kot.

@ topicstarter: er zijn genoeg tips al gegeven, ik doe er niet aan mee, oh nee, toch wel:

tip 1: lees ff de FAQ door.
tip 2: de search is ook verdomde handig vaak! :D

@ lord abortion: waar zit jij op kot? bij toeval bij Kila?

@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

maarten69
3 oktober 2005, 21:56
@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

zeg ik dat ze kut zijn dan?

Yvoshkiro
3 oktober 2005, 22:55
ik ben ook uit gent ,
heb een ibanez edr 470 ex ergodyne
en een roland cube 30

Orpheo
3 oktober 2005, 22:58
@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

zeg ik dat ze kut zijn dan?

je noemt ze monsters, daaruit denk ik af te kunne leiden dat je ze niet helemaal top vindt. daarnaast, ook al vind je ze lelijk, als je er eens op gespeeld hebt dan boeit t je niet meer dat ze niet een alledaagse shape hebben, ze spelen en klinken top. dat bedoelde ik er eigenlijk mee :)

MoserCustomShopDotCom
4 oktober 2005, 11:06
@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

zeg ik dat ze kut zijn dan?

je noemt ze monsters, daaruit denk ik af te kunne leiden dat je ze niet helemaal top vindt. daarnaast, ook al vind je ze lelijk, als je er eens op gespeeld hebt dan boeit t je niet meer dat ze niet een alledaagse shape hebben, ze spelen en klinken top. dat bedoelde ik er eigenlijk mee :)

Mee eens :) Apart gevormde gitaren zijn niet gelijk kut 8-) Een vorm moet je liggen... of niet. Ik moet totaal niets hebben van een Fender Jaguar ofzo... Meningen, meningen...


Ontopic: koop een redelijk beginners setje en leer spelen. Verdiep je meer in gitaren en vooral een merk dat je aantrekt. Leer er veel over. Leer wat de verschillen maakt en probeer zoveel mogelijk uit wat je ziet. Later kun je altijd nog duurdere/betere instrumenten kopen.

Lord Abortion
4 oktober 2005, 11:11
@ lord abortion: waar zit jij op kot? bij toeval bij Kila?


Tussen de Veldstraat en het St. Lucas.

maarten69
7 oktober 2005, 11:26
@ maarten69: dude, bc riches zijn fuckin vette planken. als je er eens op gespeeld hebt, een NJ of usa, piep je wel ff anders.

zeg ik dat ze kut zijn dan?

je noemt ze monsters, daaruit denk ik af te kunne leiden dat je ze niet helemaal top vindt. daarnaast, ook al vind je ze lelijk, als je er eens op gespeeld hebt dan boeit t je niet meer dat ze niet een alledaagse shape hebben, ze spelen en klinken top. dat bedoelde ik er eigenlijk mee :)

gast ze maken gitaren die BEAST heten is dat niet gewoon synoniem voor monster.... anywhoo ik heb ook niet gezegt dat ze lelijk zijn, doe mij maar een mockingbird!