PDA

View Full Version : Mag dat wel?



Phoenix
2 oktober 2005, 12:11
Ik heb 3 weken geleden een GSA60 jumpstart pakket besteld bij de Feedback.
Krijg ik vrijdag te horen dat ze die dingen niet meer leveren (na 3 weken wachten dus) mag dat eigenlijk wel?
Ik heb gekozen onder rembours te betalen maar toch, volgens mij mag dat niet???

d'oh
2 oktober 2005, 12:16
tja, je kan er niet veel aan doen
maar goed het is wel kut

wat ik zou doen is:
bij de feedback langsgaan om een vervangende set te halen
en dan zou ik geen startersset nemen maar een losse gitaar en versterker
die starterssetjes zijn meestal niet van de beste kwaliteit dusja

Phoenix
2 oktober 2005, 12:18
Yeah heb ze nu mailtje gestuurd of ze geen GSA60 + roland cube 30 op kunnen sturen voor minder geld als normaal :-D
maar toch..dat is fuckin' weer 3 weken wachten (gsa moet nog geleverd worden)

bert k
2 oktober 2005, 12:22
Heb je een koopovereenkomst met je handtekening erop? En heb je al een aanbetaling gedaan? Dan moeten ze leveren. Als ze echt niet kunnen leveren moeten ze je iets vergelijkbaars aanbieden.

Franc
2 oktober 2005, 12:44
't Is natuurlijk wel weer typisch Feedback om te zeggen: leveren we niet meer.....PUNT :-?

Een beetje zaak komt dan toch zelf met een alternatief (al dan niet voor dezelfde prijs)??

Tip: Feedback alleen gebruiken voor kijken, kijken, niet kopen ;)

AART
2 oktober 2005, 12:47
Tip: Feedback alleen gebruiken voor kijken, kijken, niet kopen ;)

idd, in dld :wink:

bat
2 oktober 2005, 13:30
Tip: Feedback alleen gebruiken voor kijken, kijken, niet kopen ;)

idd, in dld :wink:
Mwoach, soms kun je er goed terecht voor leuke koopjes. Je moet alleen niet al te teleurgesteld zijn als ze iets wat wel op de website staat niet in de winkel hebben. En echt geinteresseerd personeel...

Nouja, soms kan me dat niks schelen en ga ik voor goedkoop. Al helemaal als je beseft waar ik hier in Zwolle mee opgescheept zit...

srv-man
2 oktober 2005, 14:00
Wat een stelletje azijnzeikerds zijn jullie...... :wink:

Je hebt iets besteld dat in de aanbieding was, dat bleek niet meer leverbaar. En nu verwacht je dat ze je korting op iets anders geven?
Over het algemeen geldt voor aanbiedingen "zolang de vooraad strekt" . En al heb je een koopovereenkomst (Bert: waar dan wel een handtekening van de verkoper op zal moeten staan :wink: ) dan zal er waarschijnlijk nog wel ergens in de koopovereenkomst een ontbindende voorwaarde staan. Aanbetaling maakt volgens mij geen ruk uit.

Het enige dat je ze kunt verwijten is dat 3 weken wachten te lang is. En onderhandelen over iets nieuws via email zal waarschijnlijk niets opleveren, goed onderhandelen doe je face-to-face (maar ik zal wel een ouwe lul zijn).

Tot slot vind ik Feedback een prima zaak: je kunt er heerlijk rondneuzen en van alles proberen, zonder dat er een hitsige verkoper in je nek staat te hijgen. Denk ook aan wat ze zijn: dozenschuivers. Wil je echt goed advies: ga dan naar een speciaal zaak en betaal daarvoor de meerprijs.

Zo, dat moest ik even kwijt :wink:

Franc
2 oktober 2005, 14:26
Wat een stelletje azijnzeikerds zijn jullie...... :wink:

Je hebt iets besteld dat in de aanbieding was, dat bleek niet meer leverbaar. En nu verwacht je dat ze je korting op iets anders geven?
Over het algemeen geldt voor aanbiedingen "zolang de vooraad strekt" . En al heb je een koopovereenkomst (Bert: waar dan wel een handtekening van de verkoper op zal moeten staan :wink: ) dan zal er waarschijnlijk nog wel ergens in de koopovereenkomst een ontbindende voorwaarde staan. Aanbetaling maakt volgens mij geen ruk uit.


Ben ik niet helemaal met je eens. Dit is geen kwestie van "voorraad" ze gaven direkt aan te moeten bestellen.
Als je dat denk niet waar te kunnen maken moet je de optie niet bieden en als daadwerkelijk blijkt dat je het niet waar kunt maken, moet je een alternatief bieden.

Dat heeft niets te maken met contracten, handtekeningen of wat ook, maar gewoon met service.

En dat ontbreekt in heel veel zaken hoor, niet alleen FB.
En zeker voor een dozenschuiver geldt dat je je met service zou kunnen profileren...

bert k
2 oktober 2005, 16:40
Yeah heb ze nu mailtje gestuurd of ze geen GSA60 + roland cube 30 op kunnen sturen voor minder geld als normaal :-D
)
Volgens mij hebben ze wel degelijk een alternatief aangeboden.

Roy K.
2 oktober 2005, 22:16
Wat dan?

bert k
2 oktober 2005, 23:01
Ach stik, ik lees verkeerd... ikke sukkel :oops:

dejohan
3 oktober 2005, 12:09
Wat een stelletje azijnzeikerds zijn jullie...... :wink:

Je hebt iets besteld dat in de aanbieding was, dat bleek niet meer leverbaar. En nu verwacht je dat ze je korting op iets anders geven?
Over het algemeen geldt voor aanbiedingen "zolang de vooraad strekt" . En al heb je een koopovereenkomst (Bert: waar dan wel een handtekening van de verkoper op zal moeten staan :wink: ) dan zal er waarschijnlijk nog wel ergens in de koopovereenkomst een ontbindende voorwaarde staan. Aanbetaling maakt volgens mij geen ruk uit.


Ben ik niet helemaal met je eens. Dit is geen kwestie van "voorraad" ze gaven direkt aan te moeten bestellen.
Als je dat denk niet waar te kunnen maken moet je de optie niet bieden en als daadwerkelijk blijkt dat je het niet waar kunt maken, moet je een alternatief bieden.

Dat heeft niets te maken met contracten, handtekeningen of wat ook, maar gewoon met service.

En dat ontbreekt in heel veel zaken hoor, niet alleen FB.
En zeker voor een dozenschuiver geldt dat je je met service zou kunnen profileren...

+1

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er een wet die je verplicht om voldoende voorraad te hebben als je een promotie lanceert.

RS-Rik
3 oktober 2005, 14:00
Tip: Feedback alleen gebruiken voor kijken, kijken, niet kopen ;)

idd, in dld :wink:
Mwoach, soms kun je er goed terecht voor leuke koopjes. Je moet alleen niet al te teleurgesteld zijn als ze iets wat wel op de website staat niet in de winkel hebben. En echt geinteresseerd personeel...

Nouja, soms kan me dat niks schelen en ga ik voor goedkoop. Al helemaal als je beseft waar ik hier in Zwolle mee opgescheept zit...

Ja had ik laatst nog in Utreg, wilde ik een Dean Stack in a Boxje kopen voor de gein, hebben ze die krengen niet meer.... maar het wordt deze week wel weer gelevert.. dus echt slecht kun je het niet noemen. Als je echt van plan bent er iets te halen kun je beter eerst bellen denk ik.

srv-man
3 oktober 2005, 20:08
Ben ik niet helemaal met je eens. Dit is geen kwestie van "voorraad" ze gaven direkt aan te moeten bestellen.


Dat blijkt ander nergens uit, misschien heeft hij het wel via internet besteld.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er een wet die je verplicht om voldoende voorraad te hebben als je een promotie lanceert.
Tja, wellicht was de voorraad al uitverkocht.

Hoor eens, ik wil Feedback en de service aldaar echt niet verheerlijken, maar ik merk dat er hier wel erg veel "vooringenomen standpunten" zijn, m.a.w. veel mensen gaan bij Feedback gelijk al negatief denken en trekken wel heel snel conclusies.
Ik kom er al sinds ze in het oude pandje aan de Adm de Ruyterweg zaten, het was niet altijd rozegeur en maneschijn (nee hoor, we bellen je terug...") maar door de bank genomen ben ik er altijd correct en eerlijk behandeld.

d'oh
3 oktober 2005, 21:09
Tip: Feedback alleen gebruiken voor kijken, kijken, niet kopen ;)

idd, in dld :wink:


Nouja, soms kan me dat niks schelen en ga ik voor goedkoop. Al helemaal als je beseft waar ik hier in Zwolle mee opgescheept zit...

nou ik ga altijd naar zwolle voor gitaarstuff, naar de big one en is niks mee wat mij betreft

Roy K.
3 oktober 2005, 23:36
:-? :roll: :dance: :seriousf:

Kim Wilson
4 oktober 2005, 08:38
nou ik ga altijd naar zwolle voor gitaarstuff, naar de big one en is niks mee wat mij betreft
Als je precies weet wat je wilt hebben, en je koopt spullen waar geen woekerprijzen voor kunnen worden gerekend (snaren, plectrums e.d.) kun je daar prima terecht. Maar o wee als je advies wilt, of een amp of een gitaar wil kopen... :-(

d'oh
4 oktober 2005, 10:41
nou ik ga altijd naar zwolle voor gitaarstuff, naar de big one en is niks mee wat mij betreft
Als je precies weet wat je wilt hebben, en je koopt spullen waar geen woekerprijzen voor kunnen worden gerekend (snaren, plectrums e.d.) kun je daar prima terecht. Maar o wee als je advies wilt, of een amp of een gitaar wil kopen... :-(

nou dat doe ik daar ook, en ik krijg altijd korting, kan altijd rustig testen enzo

en voor advies kun je daar ook rustig komen maar dan moet je wel advies vragen aan de lui die verstand van gitaren hebben en niet met degene gaan lullen die over de drumstellen enzo

maar even om op de vraag van de topicstarter terug te komen:
ga maar eens naar www.feedback.nl daar staat het GSA60 jumpstartpakket nog gewoon te koop

Kim Wilson
4 oktober 2005, 11:28
Ik heb daar al eens een drumvel willen kopen. Speciaal een enkel resonantievel voor de kick. Dus ik naar de drum-deskundige gevraagd, en die wou mij vertellen dat een Remo Pinstripe en Powerstroke enkele vellen zijn. Deskundig, huh?

Er is daar één die nog een beetje verstand heeft van gitaren, Klaas heet ie geloof ik, maar de rest is toch behoorlijk zozo...

d'oh
4 oktober 2005, 16:16
ach nouja ieder zijn eigen ervaringen he

Roy K.
5 oktober 2005, 19:12
Er is daar één die nog een beetje verstand heeft van gitaren, Klaas heet ie geloof ik, maar de rest is toch behoorlijk zozo...

Die grijze kerel? Dat is de enige die een beetje normaal is daar. Wat betreft het overige personeel zou ik zo een brandende fakkel die winkel in willen gooien terwijl ie open is.

'T is een kwestie van tijd dat d'oh daar ook achter komt...




nou ik ga altijd naar zwolle voor gitaarstuff, naar de big one en is niks mee wat mij betreft
Als je precies weet wat je wilt hebben, en je koopt spullen waar geen woekerprijzen voor kunnen worden gerekend (snaren, plectrums e.d.) kun je daar prima terecht. Maar o wee als je advies wilt, of een amp of een gitaar wil kopen... :-(

Precies!

bat
5 oktober 2005, 21:00
en je koopt spullen waar geen woekerprijzen voor kunnen worden gerekend (snaren, plectrums e.d.) kun je daar prima terecht.
Euh, laatst nog de prijzen van snaren gecheckt bij BigOne? Dan toch liever Feedback, daar betaal je tenminste een normale prijs voor een setje snaren. Ik vind 9 euro of 6 euro (EB) nogal een heel verschil.

Begrijp me niet verkeerd, ze zullen hun goede kanten hebben bij BigOne en ik heb er ook wel eens wat gekocht, maar een gitaar of versterker zullen ze me daar niet verkopen. En voor snaren kom ik er alleen als het echt moet (en dan nog rij ik liever even naar het Speeltuygh aan de Vechtstraat, even duur, maar zij verdienen het).

Phoenix
5 oktober 2005, 21:25
Nouja.. goed.. die honden ( :razz: ) van de Feedback reageren niet eens op mijn laatste mailtje....
Fuck de Feedback... ik ga wel naar de EMI :-D

Kim Wilson
6 oktober 2005, 07:24
en je koopt spullen waar geen woekerprijzen voor kunnen worden gerekend (snaren, plectrums e.d.) kun je daar prima terecht.
Euh, laatst nog de prijzen van snaren gecheckt bij BigOne? Dan toch liever Feedback, daar betaal je tenminste een normale prijs voor een setje snaren. Ik vind 9 euro of 6 euro (EB) nogal een heel verschil.

Begrijp me niet verkeerd, ze zullen hun goede kanten hebben bij BigOne en ik heb er ook wel eens wat gekocht, maar een gitaar of versterker zullen ze me daar niet verkopen. En voor snaren kom ik er alleen als het echt moet (en dan nog rij ik liever even naar het Speeltuygh aan de Vechtstraat, even duur, maar zij verdienen het).
Ik verslijt ongeveer een pakje snaren per 3 maand, dus die euro in de maand zal ik niet zo hard missen. :) En Big One ligt voor mij bijna op de route naar huis, dus dat maakt het een stukkie makkelijker.
Maar dat van het Speeltuygh is ook wel een goeie, dat ik daar nog niet aan had gedacht...

bram123
6 oktober 2005, 15:04
pakje in 3 maanden is nogal zuinigjes.

d'oh
6 oktober 2005, 15:10
nou ik kom al tijden bij de big one,
altijd goede ervaring mee

dus maar ik hoef jullie niet te overtuigen van mijn mening
dus als jullie het een kutwinkel vinden, mij best

maar ik kom er altijd met veel plezier

Kim Wilson
10 oktober 2005, 13:19
pakje in 3 maanden is nogal zuinigjes.
Ik speel ook best zuinigjes. :) En niet zo vaak ook.
Gisteren tijdens de opnames moest ik er nog even twee stevige slagpartijen bijop zetten. Dus flink aanslaan. Toen brak mij voor het eerst een snaar tijdens het spelen... De D-snaar hield ermee op, bij de brug. Waren wel nieuwe snaren.