PDA

View Full Version : Mesa speaker vraagje



AART
2 oktober 2005, 11:45
gegroet jengelstengeltrekkers,

Mesa/Boogie gebruikt veel 90 W black shadow speakers, vroeger ook voor de 4x12 kasten. Nu zou ik graag willen weten welke speakers dat zijn, zijn het celstions, ev's of iets anders? en welk type dan?

Nocki
2 oktober 2005, 11:55
de 90 watts zijn idd celestions. welke weet ik niet precies. mesa zette vroeger (nu weet ik niet) haast overal black shadow op. ook op de elektro voices.

maar de 90 watts zijn celestions. (mischien heeft er iemand een uitzondering op die regel want mesa heeft ook vaak uitzonderingen in hun amps)

Nocki

maestro_nl
2 oktober 2005, 12:04
Celestion Classic Lead 80

AART
2 oktober 2005, 12:42
Celestion Classic Lead 80

clestion zegt dat die 80 watt is, zet mesa nou gewoon dat ie 10 w meer aankan of hoe zit dat dan?
en klinken die ok in een mesa recto 4x12 kast(ik wil een recto traditional bouwen)?

maestro_nl
2 oktober 2005, 12:44
Rendement(!) opgave van een V30 verschilt ook per speakercab leverancier.

AART
2 oktober 2005, 14:23
ok, dat klopt ja, slim, niet aan gedacht. bedankt voor de hulp.

chennie
2 oktober 2005, 16:00
dus voor de goede orde:
De black shadow 90watt speakers gemaakt door celestion voor mesa, die ze voor hun combo's gebruiken en al hun kasten op de recto en "vintage"line, die speakers zijn gewoon celestion classic lead 80 ?

maestro_nl
2 oktober 2005, 16:02
Ja, volgens mijn research destijds wel.

THD gebruikt(e) ook de CL80 en gooide er door Jomanda ingestraald water overheen zodat ze 'aged' klinken (of zoiets).

chennie
2 oktober 2005, 16:12
hmm dat wist ik dus niet
jammer dat ik mesa spul heb dan en geen thd, ik denk dat het met dat jomanda water nog beter zal worden !

AART
2 oktober 2005, 16:57
ze gebruiken tegenwoordig voor hun recto 4x12 kasten vintage 30 speakers.

Thijssie
2 oktober 2005, 18:03
Rendement(!) opgave van een V30 verschilt ook per speakercab leverancier.

Het zijn inderdaad Classic Leads maar dat het rendement per cabinet verschilt heeft niets met de belastbaarheid te maken. Een ander kastje zorgt nu eenmaal voor een andere weergave, dus ook een ander rendement.

Maar de belastbaarheid blijft hetzelfde, de speaker brandt bij een bepaald vermogen gewoon kapot.

Ik denk eerder dat Celestion gewoon heel voorzichtig is met het opgeven van hun maximale belastbaarheid.

maestro_nl
2 oktober 2005, 18:56
jammer dat ik mesa spul heb dan en geen thd

@chennie: Niks jammer! Mesa is top spul, geen flabberig laag zoals zelfs Bogner heeft. Mesa is echt super. Ook vergeleken met Brunetti nog strakker!!!

chennie
2 oktober 2005, 20:55
hehe je moet wel mn hele zin quoten, maar misschien had ik smileys moeten gebruiken om het sarcasme letterlijk van het scherm af te laten druipen...

chennie
2 oktober 2005, 20:57
hehe je moet wel mn hele zin quoten, maar misschien had ik smileys moeten gebruiken om het sarcasme letterlijk van het scherm af te laten druipen...

maestro_nl
2 oktober 2005, 22:30
Flesje instralen kan ik ook nog wel, speaker lukt ook nog wel. :-D
Ik hoop niet dat Jomanda sucks... :razz:

chennie
2 oktober 2005, 22:55
ik had laatst een gesprek met een vrind van me, over welke versterker we nog wel zouden willen. Ik kon echter niets verzinnen wat ik nog naast mn mesa zou willen, ja een andere mesa misschien. En heel misschien een ENGL, maar dan houdt het ook op. Maar goed ik ben niet zo gassig, misschien is mn huidige versterker wel for life =)

AART
5 oktober 2005, 17:08
wat gebruik je dan?

chennie
5 oktober 2005, 17:27
mesa rect-o-verb, tweede serie. 50 watt het kan net voor thuis gebruik en live staat die ook goed, scheur geluid is wat lekker vind, die compressie en verzadiging vinnik mooier dan bijv de rock sound bij marshalls, maar ook clean of clean met een randje is goed te doen, verder een reverb. Niet de meeste extreme reverb, maar er zit een reverb in. Dat was wel een eis voor mij. Dat maakt in je eentje spelen een voor mij iets mooier geluid. Natuurlijk kan je pedaaltjes er aanhangen en dergelijke, maar dat wil ik juist niet. Gitaar => amp => speaker.

Enige wat ik nog zou willen is dus misschien een andere mesa, dual misschien gewoon puur voor het vermogen (ik heb ook geen auto met v8 motor nodig,maar toch wil ik er wel een), een trem-o-verb of een mark IV of als ik echt knaken over heb een road king.

Ik snap niet dat Ieme hem na twee weken alweer verkoopt, als het aan mij ligt is deze amp voor mij nog wel een blijver. Vooral nu ik hem van een combo naar top heb verhuisd. =)

chennie
5 oktober 2005, 17:27
mesa rect-o-verb, tweede serie. 50 watt het kan net voor thuis gebruik en live staat die ook goed, scheur geluid is wat lekker vind, die compressie en verzadiging vinnik mooier dan bijv de rock sound bij marshalls, maar ook clean of clean met een randje is goed te doen, verder een reverb. Niet de meeste extreme reverb, maar er zit een reverb in. Dat was wel een eis voor mij. Dat maakt in je eentje spelen een voor mij iets mooier geluid. Natuurlijk kan je pedaaltjes er aanhangen en dergelijke, maar dat wil ik juist niet. Gitaar => amp => speaker.

Enige wat ik nog zou willen is dus misschien een andere mesa, dual misschien gewoon puur voor het vermogen (ik heb ook geen auto met v8 motor nodig,maar toch wil ik er wel een), een trem-o-verb of een mark IV of als ik echt knaken over heb een road king.

Ik snap niet dat Ieme hem na twee weken alweer verkoopt, als het aan mij ligt is deze amp voor mij nog wel een blijver. Vooral nu ik hem van een combo naar top heb verhuisd. =)

AART
5 oktober 2005, 18:37
naja, ik wil een mark Iv nu, die in een rack zetten(net als nocki), een intellifex, racktuner en wireless erbij en klaar.

chennie
5 oktober 2005, 18:52
klaar ? weet je echt zeker dat je dan klaar bent ?Dat je er een punt achter kan zetten? Dat je het met rust kan laten ? Ik denk het niet ;)

Nocki
5 oktober 2005, 19:01
Ik speel nu zelf al 2,5 jaar maar de mark IV in vrshillende verschijningsvormen... (combo, top, rackmount ) en ben nog steeds erg tevreden. de mark Iv groeit met mijn verlangens mee...

Nocki

AART
11 oktober 2005, 14:45
klaar ? weet je echt zeker dat je dan klaar bent ?Dat je er een punt achter kan zetten? Dat je het met rust kan laten ? Ik denk het niet ;)

ach ja, over een half jaar zien we wel weer, in mei ofzo, als ik hem dan nog heb, is het de amp die ik het langste gehad heb :D

almarvk
11 oktober 2005, 16:29
Dat lijkt me een behoorlijke uitdaging voor je!

(voor mij trouwens ook hoor :) )

AART
11 oktober 2005, 16:36
Dat lijkt me een behoorlijke uitdaging voor je!

(voor mij trouwens ook hoor :) )


:-D

ach, laten we hopen dat het gezegde "drie keer is scheepsrecht" hierbij opgaat, 3 buizenamp 8-) .

laten we trouwens hopen dat het ook zo gaat bij mijn gitaar, dit is mijn 3e RG, maarja, betere RG's zijn er ook niet te koop standaard :D

jorrit
12 oktober 2005, 10:21
en hoe is je spelen ontwikkeld in die tijd? ook met je gear mee? :razz:

BartL
2 februari 2006, 11:16
...even kicken.

En hoe zit het nu met Black Shadow 200 watt speakers? Met "electro voice" achterop. Zijn dit echte EV speakers of aftreksels?

Ik krijg namelijk een mailtje van iemand die zijn 2 Mesa 1x12" EV/Black S. boxjes wil ruilen tegen mijn JCM800 1960.