PDA

View Full Version : Ibanez Iceman pick up change



istari
2 oktober 2005, 10:17
Ik heb dus m'n Ibanez Iceman IC 400 besteld. Goed, nu heb ik gehoord dat de PU's niet zo geweldig zijn, dus ik zou die graag veranderen. Wij spelen zeer downtuned, heavy metal, veel buik, veel gain. MOmenteel speel ik met een Gibson Les Pual classic, en de soud daarvan vind ik zeer goed, ik zou iets ind e buurt willen hebben voor mijn Iceman.

Kan iemand me PU's aanraden? Gibson PU of andere, mij eender...

THW
2 oktober 2005, 10:40
Hmm zou je niet eerst ff op de gitaar willen spelen en dan zelf beoordelen of ze slecht zijn??

istari
2 oktober 2005, 10:58
sure, maar ik wil nu al andere opties uitzoeken.

En ene gitaar downtuned in G uitproberen in de shop gaat niet

Anders_Destium
2 oktober 2005, 12:23
Allereerst: Gefeliciteerd :)


Naar G downtunen :-? Dan kun je beter bas gaan spelen...

Maar ik ben zelf wel gecharmeerd van de 496r/500t combinatie, maar ik zou hem eerst zelf uitproberen. Als je een mahonie gitaar hebt dan worden bassheavy elementen snel modderig, de Gibson elementen die ik noemde zijn eerder highheavy.

istari
3 oktober 2005, 01:51
Naar G downtunen :-? Dan kun je beter bas gaan spelen...


Mannen, ik ben die discussie lichtjes moe, iedere keer ik mijn stemming vermeld mensen gaan janken over dta ik bas moet spelen. NEE, ik ben gitarist, en ik hou ervan om onorthodox laag gitaar te spelen, bas is voor de ritmesectie, i don't care... En NEE, er is niks geks aan in G te spelen, het is gewoon ene sound wara je van houdt of niet, en het heet moddervet en loodzwaar, in tegenstelling tot de hedendaagse 'light' metal die er op de markt verschijnt

Wormaap
3 oktober 2005, 02:24
Hier geen kritiek op't feit dat je in G speelt, ik vind't wel cool :-D
Maar het woordje 'hedendaags' is'n beetje grappig misplaatst, aangezien er in de hedendaagse metal over't algemeen 'lager dan ooit' wordt gespeeld, 't gros van de oude metal is allemaal E, of als ze eens heel heftig wilden doen Eb :razz:
Doet verder niet terzake, maar vond ik gewoon geinig (sue me :P)

Ontopic:
De Duncan JB kan ik je persoonlijk van harte aanraden, die blijft lekker gedefiniëerd, ook als je omlaagstemt (al is mijn standaard D stemming, en occasioneel uitstapje naar drop-C in verhouding natuurlijk niet echt laag meer :P)

Edit: En't is zeker wel gek om in G te spelen, dat moeten de reacties erop je toch wel verteld hebben ondertussen :-D

Nrrrk
3 oktober 2005, 10:01
Naar G downtunen :-? Dan kun je beter bas gaan spelen...


Mannen, ik ben die discussie lichtjes moe, iedere keer ik mijn stemming vermeld mensen gaan janken over dta ik bas moet spelen. NEE, ik ben gitarist, en ik hou ervan om onorthodox laag gitaar te spelen, bas is voor de ritmesectie, i don't care... En NEE, er is niks geks aan in G te spelen, het is gewoon ene sound wara je van houdt of niet, en het heet moddervet en loodzwaar, in tegenstelling tot de hedendaagse 'light' metal die er op de markt verschijnt

Meeste metal die now a days verschijnt is drop Z cookiemonster metal, hoor. :)

gloria
3 oktober 2005, 10:23
Dacht ik ook te zeggen ja, twordt alsmaar heviger (en achterlijker maar das natuurlijk mijn mening)

istari
3 oktober 2005, 10:31
als het dan zo achterlijk klinkt: www.myspace.com/tpog

en downtunen, hmm, de eerste bands die ik wete downtunen naar C en B dateren van begin jaren 80.

Thom TK
3 oktober 2005, 11:31
als het dan zo achterlijk klinkt: www.myspace.com/tpog

en downtunen, hmm, de eerste bands die ik wete downtunen naar C en B dateren van begin jaren 80.

Ja oke, maar naar G (en iets hoger dan) lukt alleen maar goed op bariton gitaren lijkt me.
De vraag ben ik even wijt, maar als je een element zoekt, de Dimarzio dp-100 (SD) en de Seymour Duncan SH 4 (dacht ik) worden veel gebruikt voor van alles.
Dan heb je van de passieve elementen de Dimario X2N en de EMG HZ, maar die zijn heavier.

Josdevos
3 oktober 2005, 12:08
Ik dacht nogthans dat het itsari perfekt lukte op z'n SG en LP... :cool:

Lord Abortion
3 oktober 2005, 13:08
Coole band itsari! Moet je nog steeds eens live zien, ik heb al enkele malen het net gemist.

Probeer eens een DiMarzio X2N & SuperII. Die hebben massas output, de X2N aan de brug geeft een mooie leadklank, de SuperII aan de hals heeft de zware vette klank van een Super Distortion, maar met meer definitie. Ik heb een tijdje in B gespeeld met die combinatie, en dat werkte meer dan behoorlijk.

istari
3 oktober 2005, 13:13
Ik dacht nogthans dat het itsari perfekt lukte op z'n SG en LP... :cool:

inderdaad

maar mijn LP hou ik voor TPOG, mijn SG voor een project (in D gestemd), en ik wil een goeie backupgitaar voor live, maar wil er geen 1500 euro aan gooien als voor een Les Paul, dus vandaar mijn keuze voor een Ibanez Iceman. En ook omdat Tom G Warrior van Celtic Frost er zo een bespeelde. En Paul Stanly... :D

istari
3 oktober 2005, 13:16
Probeer eens een DiMarzio X2N & SuperII. Die hebben massas output, de X2N aan de brug geeft een mooie leadklank, de SuperII aan de hals heeft de zware vette klank van een Super Distortion, maar met meer definitie. Ik heb een tijdje in B gespeeld met die combinatie, en dat werkte meer dan behoorlijk.

cool, thanx. Ik heb geen ervaring met zo'n pick ups, geven die van nature al een 'distortion' klank, of zijn ze nog redelijk 'clean' maarw el 'dirty'

Ik vind de pickups van mij Gibsons erg goed, zou ik daar ook voor kunnen gaan?

Lord Abortion
3 oktober 2005, 14:10
Probeer eens een DiMarzio X2N & SuperII. Die hebben massas output, de X2N aan de brug geeft een mooie leadklank, de SuperII aan de hals heeft de zware vette klank van een Super Distortion, maar met meer definitie. Ik heb een tijdje in B gespeeld met die combinatie, en dat werkte meer dan behoorlijk.

cool, thanx. Ik heb geen ervaring met zo'n pick ups, geven die van nature al een 'distortion' klank, of zijn ze nog redelijk 'clean' maarw el 'dirty'

Ik vind de pickups van mij Gibsons erg goed, zou ik daar ook voor kunnen gaan?

Wel, als je echt content bent van die Gibson pickups, waarom niet?

Die DiMarzio's hebben van nature geen distortionklank, maar door de hoge output oversturen ze quasi elke versterker. Clean spelen wordt dan wel moeilijk gewoon omdat je clean kanaal heel snel gaat oversturen.

Thom TK
3 oktober 2005, 14:27
Probeer eens een DiMarzio X2N & SuperII. Die hebben massas output, de X2N aan de brug geeft een mooie leadklank, de SuperII aan de hals heeft de zware vette klank van een Super Distortion, maar met meer definitie. Ik heb een tijdje in B gespeeld met die combinatie, en dat werkte meer dan behoorlijk.

cool, thanx. Ik heb geen ervaring met zo'n pick ups, geven die van nature al een 'distortion' klank, of zijn ze nog redelijk 'clean' maarw el 'dirty'

Ik vind de pickups van mij Gibsons erg goed, zou ik daar ook voor kunnen gaan?

Wel, als je echt content bent van die Gibson pickups, waarom niet?

Die DiMarzio's hebben van nature geen distortionklank, maar door de hoge output oversturen ze quasi elke versterker. Clean spelen wordt dan wel moeilijk gewoon omdat je clean kanaal heel snel gaat oversturen.

moah met mijn Evolution gaat clean wel goed hoor.

Thom TK
3 oktober 2005, 14:27
dubbel :evil:

Anders_Destium
3 oktober 2005, 18:15
Nu ik de soundclips heb kunnen luisteren begrijp ik wel waarom je zo laag gestemd speelt, klinkt erg vet! Ik kan best begrijpen dat jullie dwars door magen heenblazen :lol:

bentium
3 oktober 2005, 18:51
ik zou zegge
probeer het eens eerst, mss bevalt het je, maar ik weet (ik heb zelf iceman ic300, zelfde pups) dat ie downtuned soms wat modderig kan klinken (ligt wss ook wel aan dat ik een setje 10-46 gebruik en nooit lager ga dan drop c :p

bevalt het je niet, wisselen dan maar, ik zou je een gibson 500 aanraden (hoge output) of toch wel DE metalpickup (naar mijn mening) emg 81/60 setje

interessander
6 oktober 2005, 18:52
Ik heb zelf een oude iceman uit '79 met het originele element erin (waarschijnlijk een v2), gedowntuned naar C (okee, lang geen G maar toch) klinkt erg lekker, meer gain dan mijn evolution in mn Dean flying V.

toch ben ik van plan er een dimarzio superdistortion in te zetten, lijkt me een vette combi.

istari
6 oktober 2005, 23:03
VOILA, ik heb de gitaar vandaag binnen gehad, snaren aangepast, boeltje afgesteld, maar idd, ik zal dus die pickups vervangen, ze klinken een beetje 'odd', precies alsof een chorus effect erop zit.

Ik ben aan't twijfelen voor Gibson Burstbuckers? iemand?

Orpheo
6 oktober 2005, 23:21
VOILA, ik heb de gitaar vandaag binnen gehad, snaren aangepast, boeltje afgesteld, maar idd, ik zal dus die pickups vervangen, ze klinken een beetje 'odd', precies alsof een chorus effect erop zit.

Ik ben aan't twijfelen voor Gibson Burstbuckers? iemand?

voor rock zijn ze ideaal. voor metal minder, en voor heavy metal zinloos. althans, vind ik.

ik zou gaan voor de superdistortion en super2 (super2 dan wel LAAG! anders is output verschil te groot).

of de x2n en super2. kan ook. maar neit de burstbuckers.