PDA

View Full Version : marshall tsl 100 probleem



glacius
2 oktober 2005, 01:48
marshall tsl 100 footswitch werkt wel maar ... in deze tsl pakt hij de od 1 niet en als de fx loop ingeplugt zit valt de footswitch uit..

wat is het probleem en waar kan ik het laten maken ??

ieme
2 oktober 2005, 09:02
gewoon even mee naar de tech waar je em gekocht hebt, of waar je goede ervaringen mee hebt!

Punkrockerke
2 oktober 2005, 10:33
Een beetje "friemelen" aan het contact werkt niet? Check dan eens de kabel. Bij mij was die na 1 week op verschillende plaatsen intern gebroken. Andere kabel aangesoldeerd en het probleem was verholpen.

RedBuell
2 oktober 2005, 11:04
Ik heb bij m'n dsl-401 iets soortgelijks gehad.

Als ik van clean naar od1 ging viel 2/3 van het geluid weg maar als ik de booster in trapte hjad ik wel goedgeluid, soms na ff spelen was het probleem weg. Ik heb hem weggebracht en het scheen toen in een printplaat te zitten geloof ik, in ieder geval geen klusje voor thuis.

Lord Abortion
2 oktober 2005, 11:53
Een printplaat hoort niet thuis in een amp hé :P :D

RedBuell
2 oktober 2005, 20:51
Een printplaat hoort niet thuis in een amp hé :P :D

Ach ja whatever,ben een volkomen electralfabeet 8-)

ReinoutV
2 oktober 2005, 21:03
Ik heb dit ook gehad. Ten eerste zat er ergens een breukje in de kabel van mijn footswitch. En ten tweede in de aansluiting van de footswitchingang op de printplaat om te huilen. Het kan dus best zijn dat deze opnieuw gesoldeerd moet worden. Werken de kanalen wel zonder footswitch?

AART
2 oktober 2005, 21:18
bij marshalls(en vooral jcm 2000's) zijn heel vaak de footswitchkabels van chinees erger-dan-pleepottenstaal-draad. dus vervang eerst de draad.
van meerdere mensen gezien en gehoord dat de kabel van hun jcm2000 kapot was.

Phyrexian
3 oktober 2005, 16:10
bij marshalls(en vooral jcm 2000's) zijn heel vaak de footswitchkabels van chinees erger-dan-pleepottenstaal-draad. dus vervang eerst de draad.
van meerdere mensen gezien en gehoord dat de kabel van hun jcm2000 kapot was.

+1

Onze rhythm gitarist had ook probleempjes met de footswitch van z'n TSL100. Na een onderhoudsbeurt bij een amp-tech werkte alles weer pefect (zowel de footswitch kabel en socket op de amp werden vervangen).

RaDical
8 oktober 2005, 11:28
Iemand nog een suggestie waar je dan het beste heen kan gaan? de kanalen werken wel allemaal in ieder geval, het is alleen die footswitch en de ingang van de fx-loop... moet alleen wel ff een tof adres hebben om het te laten maken

Punkrockerke
8 oktober 2005, 14:17
Iemand nog een suggestie waar je dan het beste heen kan gaan? de kanalen werken wel allemaal in ieder geval, het is alleen die footswitch en de ingang van de fx-loop... moet alleen wel ff een tof adres hebben om het te laten maken
Hoogstwaarschijnlijk zijn de solderingen van de footswitch-connector op de printplaat gelost; Dit kan je (indien je deftig kan solderen) zelf snel maken.
Amp openmaken, printplaat waar de footswitch-connector op zit eruit halen (je zal 4 draden moeten los maken, kan je achteraf gewoon weer terug op hun plaats "klikken"; vergeet niet op te schrijven welke kleur waar zat ;)), de contactjes van de connector wat bijsolderen en alles geeft terug goed contact.

I.v.m. de fx-loop...Contact spray hielp niet? En wat is het probleem exact? Als je iets in de fx-loop steekt werkt de gehele footswitch niet meer?