PDA

View Full Version : De Squier '51 hype is waar!



renier
1 oktober 2005, 15:16
.. toevallig via gitaarmarkt gisteren een zo goed als nieuwe op de kop getikt. was eigenlijk op zoek naar een versterker, maar kon hem niet laten liggen na alle lyrische verhalen op met name harmony central.

.. en ik moet eerlijk zeggen: het is waar. hoe ze voor 150 euro zo'n gitaar kunnen maken is me een raadsel, maar hij ziet er prima uit, speelt boterzacht en klinkt als een klok! humbucker is retefel, redelijk extreem geluidje waar je een mooie grunge oversturing mee kunt veroorzaken. als je hem coil tapt en icm het halselement gebruikt, is het gewoon puur strat met een vleugje tele. zonder enige toevoeging exact het "under the bridge" geluid.


natuurlijk zie je aan details in de afwerking dat het geen gitaar van 1000 euro betreft, maar voor dit geld moet je een wat minder mooi geschuurd stukje slagplaat en een wat minder mooi afgewerkte fret maar even voor lief nemen en zelf verhelpen.


met andere woorden: kom je nog eens in duitsland, neem er dan eentje mee. je zult er geen spijt van hebben!

http://elgitarrer.com/blogs/bilder/Squier-51-butter.jpg

Cubensis
1 oktober 2005, 15:22
ik heb er pas bij feedback effe op gespeeld, voelde wel goed aan., maar zeker geen topgitaar imho, maar voor t geld een topdeal, dat wel

renier
1 oktober 2005, 19:00
ja, je moet het natuurlijk niet vergelijken met een usa strat oid. het blijft natuurlijk een gitaar uit de onderste prijsklasse. maar voor het geld dat je uitgeeft voor een richwood koop je twee van deze dingen! en als je dat in ogenschouw neemt, kun je niet anders dan zwaar onder de indruk zijn. natuurlijk moet je hem wel opnieuw afstellen en dergelijke, maar de mijne speelt nu echt helemaal goed, mooie actie, blijft perfect op stemming en klinkt erg goed.

maar alla, het is natuurlijk geen customshop strat. gewoon een leuk gitaartje voor erbij voor de prijs van een spijkerbroek..

Anders_Destium
1 oktober 2005, 19:24
Gefeliciteerd :)



Over de hype: de Koning is dood, leve de Koning. Iedereen aan de 51 Squiers!

ieme
1 oktober 2005, 20:13
wat een spuug lelijk ding!

Orpheo
1 oktober 2005, 20:40
ik vind het de ideale mix tussen een tele en een strat. echt bloedje mooi. ik zit ook met de gedachte te spelen om deze te nemen. voelde zeer goed. ff versterkt spelen natuurlijk

mvktje
1 oktober 2005, 21:12
Mooiste gitaar sinds de tele en de strat.....mijn mening :razz:

Orpheo
1 oktober 2005, 21:26
Mooiste gitaar sinds de tele en de strat.....mijn mening :razz:

nee joh :d das de les paul, daarna ee firebird, en dan pas deze :wink:

The Mule
1 oktober 2005, 22:18
http://www.gtrheaven.com/images/F_Thumb_51bass.jpg
Voor iedereen die het nog niet gezien had, het is een 'vergitaarde' '51 Fender Precision basgitaar, vandaar de naam. Niks geen Strat, Tele, LP of Firebird dus. Leuk ding/idee eigenlijk wel...

d'oh
1 oktober 2005, 22:52
waar zit op die squier de pickupswitch?

voor de rest vind ik hem best wel aardig mooi op een plaatje
maar dat komt dan vooral door de kleur en de tele-kop

AART
2 oktober 2005, 00:26
wat een retefoute gitaar....lelijk....

vulvasonic
2 oktober 2005, 01:10
Ik heb ooit, voordat Fender (of Squire) met dit model uitkwam, overwogen een vrijwel identiek model te laten bouwen.

Het idee is natuurlijk ook niet helemaal nieuw. Ten eerste is het model overduidelijk afgeleid van de eerste Fender Precisionbass modellen, zoals de Mule al opmerkte. En ten tweede is Fender (Squire) niet het eerste merk dat deze combi al eens op de markt bracht.

Ik vind het wel een heel cool model, hoewel ik mooiere uitvoeringen gezien heb.....

Orpheo
2 oktober 2005, 06:39
[quote="d'oh"]waar zit op die squier de pickupswitch?

voor de rest vind ik hem best wel aardig mooi op een plaatje
maar dat komt dan vooral door de kleur en de tele-kop[/quote

een van die draaiknoppen is de switch.

Nrrrk
2 oktober 2005, 07:58
Kun je fotos maken van je eigen gitaar?

Bins
2 oktober 2005, 11:56
Ik vind em wel gaaf man. Toen ik hem voor het eerst zag dacht ik "whoa, wat lelijk", maar hoe vaker ik em zie, hoe mooier hij wordt.
Een gast op Harmony Central heeft volgens mij een stuk of 4 van die dingen.

renier
2 oktober 2005, 12:02
pickup switch is een rotary selector, 2e knop. geen toonregeling dus.

foto van mijn gitaar (hals element kapje is vervangen door witte, door vrige eigenaar.

http://members.home.nl/renierh/squier/squier.JPG

d'oh
2 oktober 2005, 12:13
geen toneregeling?? :o

ik zou niet meer zonder kunnen
maar goed, hij ziet er goed uit, al zou ik dat elementkapje weer vervangen naar een zwarte, zo in het wit valt het nog al op

renier
2 oktober 2005, 12:45
geen toneregeling?? :o

ik zou niet meer zonder kunnen
maar goed, hij ziet er goed uit, al zou ik dat elementkapje weer vervangen naar een zwarte, zo in het wit valt het nog al op


ach, het klank verschil tussen de HB en SC zijn zo groot, dat je die toneknop niet echt nodig meer hebt.

de humbucker is overigens echt heel lekker, de sc vervang ik wellicht nog door een seymour duncan SSL-1 die ik heb liggen.

Bluesbreaker
2 oktober 2005, 13:36
ach, het klank verschil tussen de HB en SC zijn zo groot, dat je die toneknop niet echt nodig meer hebt.


Dat slaat dus nergens op, je zegt nu eigelijk gewoon dat je als je aan je toonregeling draait het geluid van humbucker naar singlecoil draait of andersom....

Mitch
2 oktober 2005, 14:09
Een gitaar ontwerpen aan de hand van een bas-ontwerp :-?
Hoe ver moet Fender gaan om iets 'nieuws' te verzinnen ? Wat een lelijk ding zeg, niet te geloven.

Het is wel weer ongelofelijk goedkoop, maar zijn we echt nog verbaasd om te zien dat de budget-gitaren lang niet meer puur slecht zijn ? Zou overigens wel de eerste Squier zijn die redelijk goed is, want dat hebben LC en RW wel pijnlijk duidelijk gemaakt: Squiers voor dezelfde prijs zijn kwalitatief niet te vergelijken.
Tot deze nieuwe hype dus :wink:

fullorder
2 oktober 2005, 14:45
http://www.gtrheaven.com/images/F_Thumb_51bass.jpg
Voor iedereen die het nog niet gezien had, het is een 'vergitaarde' '51 Fender Precision basgitaar, vandaar de naam. Niks geen Strat, Tele, LP of Firebird dus. Leuk ding/idee eigenlijk wel...

hey, die hangt bij mij aan de muur 8-)

en wat betreft de squier. ik vind 'm allemachtig prachtig! als ie ook nog een beetje speelt is het een superdeal.

AlterEgo
2 oktober 2005, 15:02
Ik heb em nu 2 weken ongeveer, besteld uit duitsland (Thomann, aanrader) en sindsdien vergaren al mijn andere gitaren stof. Ik heb de two-tone sunburst versie en ik vind hem echt geweldig.

Debaser
2 oktober 2005, 15:04
ik vind m ook DIK vet,

it's on the GAS list

Acajou
2 oktober 2005, 15:31
En ik maar denken dat de mijne een beetje originele vorm had :???:

http://i19.photobucket.com/albums/b153/Acajou/blues_memphis.jpg

FruscianteFan
2 oktober 2005, 15:37
Een gitaar ontwerpen aan de hand van een bas-ontwerp :-?
Hoe ver moet Fender gaan om iets 'nieuws' te verzinnen ? Wat een lelijk ding zeg, niet te geloven.Ehh, komt het ontwerp van de Stratocaster ook niet gewoon van de Precision?

Orpheo
2 oktober 2005, 15:40
En ik maar denken dat de mijne een beetje originele vorm had :???:

http://image54.webshots.com/54/5/73/71/465757371DWeber_ph.jpg

we kunnen m nie zien, sorry. ik zie niets iig.

Axelll
2 oktober 2005, 15:40
wat een retefoute gitaar....lelijk....

Zeker omdat het geen ibanez is :roll:

gast wat kan jij zeiken zeg :evil:

Acajou
2 oktober 2005, 15:41
En ik maar denken dat de mijne een beetje originele vorm had :???:

http://image54.webshots.com/54/5/73/71/465757371DWeber_ph.jpg

we kunnen m nie zien, sorry. ik zie niets iig.

Hmm klote webshots, iemand beter idee om foto's op het web te pleuren ?

Anders_Destium
2 oktober 2005, 15:44
www.photobucket.com

Acajou
2 oktober 2005, 15:55
www.photobucket.com

Dankbaar.

Mitch
2 oktober 2005, 20:36
Een gitaar ontwerpen aan de hand van een bas-ontwerp :-?
Hoe ver moet Fender gaan om iets 'nieuws' te verzinnen ? Wat een lelijk ding zeg, niet te geloven.Ehh, komt het ontwerp van de Stratocaster ook niet gewoon van de Precision?

Ja en de Les Paul is losjes gebaseerd op de klassieke Spaanse gitaar.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Het gaat om de manier waarop het is uitgevoerd.

goeroezeboe
2 oktober 2005, 20:46
En ik maar denken dat de mijne een beetje originele vorm had :???:

http://i19.photobucket.com/albums/b153/Acajou/blues_memphis.jpg

mooie tele :p

heeft hij nen echte tele klank? Ik vind de klank van nen tele echt fantastisch, maar ik vind het dus geen mooie gitaren, dit is dus blijkbaar de uitzondering die de regel bevestigd :p

bat
2 oktober 2005, 20:53
Een gitaar ontwerpen aan de hand van een bas-ontwerp :-?
Hoe ver moet Fender gaan om iets 'nieuws' te verzinnen ? Wat een lelijk ding zeg, niet te geloven.Ehh, komt het ontwerp van de Stratocaster ook niet gewoon van de Precision?

Ja en de Les Paul is losjes gebaseerd op de klassieke Spaanse gitaar.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Het gaat om de manier waarop het is uitgevoerd.
Goed. Fender ontwierp eerst de Tele. Daarna de Precision. Toen de Strat. Steeds werd daarbij gebruik gemaakt van wat men aan gebruikservaringen van het voorgaande model had geleerd. De Precision kreeg dus een tweede hoorn voor betere bereikbaarheid van de bovenste regionen, de Strat voegde daaraan een gecontourde body aan toe. Alledrie zijn het iconen op het gebied van gitaarontwerp.

Volgens mij heeft Fender overigens al eerder geexperimenteerd met het idee van een gitaarversie van de Precision, tenminste, ik heb er volgens mij al eens plaatjes van gezien.

Hoewel ik het niet de mooiste gitaar ooit vind, vind ik 'm ook niet lelijk.

Mitch
2 oktober 2005, 20:57
De Tele-bas, ook zo'n schitterend staaltje design :stop:
Of de Stratacoustic....

renier
2 oktober 2005, 21:03
ach, het klank verschil tussen de HB en SC zijn zo groot, dat je die toneknop niet echt nodig meer hebt.


Dat slaat dus nergens op, je zegt nu eigelijk gewoon dat je als je aan je toonregeling draait het geluid van humbucker naar singlecoil draait of andersom....

dat slaat zeker ergens op. tuurlijk heb je altijd meer mogelijkheden met een toneknop, maar omdat het verschil in toon tussen de twee elementen bijzonder groot is bij deze gitaar, kom je niet snel in een situatie waarin je een bepaalde klank niet kunt benaderen. de sc voorin klinkt een stuk doffer en bassiger dan de HB, dus opzich heb je van allebei wel wat.

d'oh
2 oktober 2005, 21:48
ach, het klank verschil tussen de HB en SC zijn zo groot, dat je die toneknop niet echt nodig meer hebt.


Dat slaat dus nergens op, je zegt nu eigelijk gewoon dat je als je aan je toonregeling draait het geluid van humbucker naar singlecoil draait of andersom....

dat slaat zeker ergens op. tuurlijk heb je altijd meer mogelijkheden met een toneknop, maar omdat het verschil in toon tussen de twee elementen bijzonder groot is bij deze gitaar, kom je niet snel in een situatie waarin je een bepaalde klank niet kunt benaderen. de sc voorin klinkt een stuk doffer en bassiger dan de HB, dus opzich heb je van allebei wel wat.

nou, ik vind het wel een rare redenatie, dan zou je dus op een strat ook geen tone-knop nodig hebben, nou ik heb een strat en ben maar wat blij met de tone-knop, daardoor kan je gewoon zoveel verschillende sounds met die gitaren maken

renier
2 oktober 2005, 22:28
ach, het klank verschil tussen de HB en SC zijn zo groot, dat je die toneknop niet echt nodig meer hebt.


Dat slaat dus nergens op, je zegt nu eigelijk gewoon dat je als je aan je toonregeling draait het geluid van humbucker naar singlecoil draait of andersom....

dat slaat zeker ergens op. tuurlijk heb je altijd meer mogelijkheden met een toneknop, maar omdat het verschil in toon tussen de twee elementen bijzonder groot is bij deze gitaar, kom je niet snel in een situatie waarin je een bepaalde klank niet kunt benaderen. de sc voorin klinkt een stuk doffer en bassiger dan de HB, dus opzich heb je van allebei wel wat.

nou, ik vind het wel een rare redenatie, dan zou je dus op een strat ook geen tone-knop nodig hebben, nou ik heb een strat en ben maar wat blij met de tone-knop, daardoor kan je gewoon zoveel verschillende sounds met die gitaren maken

hallelujah he. tuurlijk, met een toneknop heb je meer mogelijkheden dan zonder toneknop. omdat de sounds van de verschillende elementen van deze gitaar ver uit elkaar liggen, mis ik persoonlijk de toneknop niet. that's it. als je hem zelf wel nodig acht, koop je een andere gitaar, of bouw je er zelf een in.

Mitch
3 oktober 2005, 00:32
de sc voorin klinkt een stuk doffer en bassiger dan de HB, dus opzich heb je van allebei wel wat.


Hij is zó dof dat een toonknop dus overbodig is ? Klinkt goed :D

d'oh
3 oktober 2005, 17:52
de sc voorin klinkt een stuk doffer en bassiger dan de HB, dus opzich heb je van allebei wel wat.


Hij is zó dof dat een toonknop dus overbodig is ? Klinkt goed :D

:-D

Maniaaaak!!
3 oktober 2005, 20:10
heb weleens zitten stoeien met een custom ontwerp gebasseerd op die P-Guitar (de '51 dus):

http://home.planet.nl/~veld4164/MyCustomGuitar/Schets4.jpg

http://home.planet.nl/~veld4164/MyCustomGuitar/EersteSchets.jpg

http://home.planet.nl/~veld4164/MyCustomGuitar/Schets2.jpg[/img]

Wouter J
7 oktober 2005, 22:19
pickup switch is een rotary selector, 2e knop. geen toonregeling dus.

foto van mijn gitaar (hals element kapje is vervangen door witte, door vrige eigenaar.

http://members.home.nl/renierh/squier/squier.JPG

Ah, daar is mijn Blonde 51, ik zie dat je de sticker eraf hebt gehaald.

Toen ik die gitaar kocht was het de eerste blonde 51 in nederland, ik kocht hem toendertijd bij Dirk Witte in Amsterdam en die had twee 51's rechtsstreeks van de beurs van Frankfurt meegenomen.

Ik heb toendertijd dat zwarte kapje door een witte vervangen omdat ik dat mooier vond uitzien. De reden waarom ik deze gitaar uiteindelijk aan Renier heb verkocht was omdat ik op de beurs in Veenendaal een goede Ibanez Roadstar heb gekocht waar ik uiteindelijk zo aan gehecht ben dat ik besloten had om de gitaren waar ik als gevolg van die Ibanez niet meer op speelde te verkopen. Die 51 was daar een van.

Ik vond de draaischakelaar waarmee je de elementen moest wisselen ook erg onpractish, ik heb liever een normale vijfstanden schakelaar.

Wouter J
7 oktober 2005, 22:31
Okee, de eerste 1951'er Fender Precision Bass en de Lag The Blues waren al geshowed. Maar de company die als eerste met een 51 achtige gitaar op de proppen kwamen is het Amerikaanse Robin, hun Ranger die voor het eerst in 1983 verscheen was de eerste gitaar met de styling die we nu van de 51 kennen.

http://robinlovers.com/discus/messages/6/1605.jpg

Dit is een recente versie
http://www.gbase.com/files/store_images/157/805903/photo1.jpg

Harry
7 oktober 2005, 22:52
als ik me niet vergis zijn die Robin-gitaren nogal gepromoot door de onvolprezen band the Pilgrims. Zal wel goed zijn dus.

renier
12 oktober 2005, 11:42
hey wouter,

ja, de sticker is eraf.. ik zit te denken om er iets paisley achtigs mee te gaan doen.

ik moet zeggen dat de rotary switch me niet stoort. ook het ontbreken van een toonregeling heb ik geen moeite mee, gebruik ik op de paul ook zelden.


zal eer eens mee repeteren, benieuwd hoe hij het doet op volume...

Debaser
15 oktober 2005, 09:00
heb er gister een 51 gekocht,
het is even wennen aan de hals,
ben gibson gewend. Maar moet zegge ndat ie erg lekker speelt
(vintage blonde , zwarte slagplaat )

ik ben er erg blij mee.
ik ben nu opzoek hoe ik er een gouden Squier decal op kan maken.
dit vind ik mooier dan een zwarte.

Debaser
15 oktober 2005, 09:06
heb er gister een 51 gekocht,
het is even wennen aan de hals,
ben gibson gewend. Maar moet zegge ndat ie erg lekker speelt
(vintage blonde , zwarte slagplaat )

ik ben er erg blij mee.
ik ben nu op zoek hoe ik er een 'gouden' Squier decal op kan maken.
dit vind ik mooier dan een zwarte.

Debaser
15 oktober 2005, 15:11
zo net even 0.11 E.Ball eropgezet,
nu mag ie even een tijdje rusten.

kijken wat de hals doet ... :)
trouwens - ik kwam er gister, net voor ik naar de winkel ging pas achter dat de humbucker ook te splitten is.. dus dat maakt m nog wat veelzijdiger.

en dat voor 149,- ... eigenlijk niet meer normaal.

Cubensis
15 oktober 2005, 15:15
zo net even 0.11 E.Ball eropgezet,
nu mag ie even een tijdje rusten.

kijken wat de hals doet ... :)

...

Debaser
15 oktober 2005, 18:39
zo net even 0.11 E.Ball eropgezet,
nu mag ie even een tijdje rusten.

kijken wat de hals doet ... :)

...

of ie heel erg veel gaat krommen bedoel ik ...
mijn stemming is in Eb , dus misschien veranderd er weinig...

Cubensis
15 oktober 2005, 18:40
denk dat dat krommen wel meevalt hoor :D

Debaser
15 oktober 2005, 18:52
hmmm ik dacht van 0.09 naar 0.11 dat het wel wat zo gaan 'hollen'.

Cubensis
15 oktober 2005, 19:15
hmmm ik dacht van 0.09 naar 0.11 dat het wel wat zo gaan 'hollen'.
valt mee hoor :D
denk eerder dat als je een lage actie hebt, dat je de hals zelf nog wat boller mag zetten omdat je anders fretbuzz krijgt

GuitarMaster
15 oktober 2005, 19:25
hmmm ik dacht van 0.09 naar 0.11 dat het wel wat zo gaan 'hollen'.
valt mee hoor :D
denk eerder dat als je een lage actie hebt, dat je de hals zelf nog wat boller mag zetten omdat je anders fretbuzz krijgt

Als je fretbuzz wilt voorkomen moet je hem toch juist holler zetten :-?

Debaser
15 oktober 2005, 19:36
hmm zoals ik nu zie is de actie wat hoger geworden zelfs.
dat lijkt me ook logisch omdat ie de hals ietsie harder trekt.

maar misschien ligt het gewoon aan mij,
ik ga tstraks ff lekker rocken ermee en dan zien we morgen weer verder.

want daar heb ik m in eerste instatie voor gekocht !

Cubensis
15 oktober 2005, 20:06
hmmm ik dacht van 0.09 naar 0.11 dat het wel wat zo gaan 'hollen'.
valt mee hoor :D
denk eerder dat als je een lage actie hebt, dat je de hals zelf nog wat boller mag zetten omdat je anders fretbuzz krijgt

Als je fretbuzz wilt voorkomen moet je hem toch juist holler zetten :-?
holler schmoller, als je maar begrijpt wat ik bedoel :)
1 letter verschil, foutje is snel gemaakt ;)

AlterEgo
16 oktober 2005, 11:47
Ik heb een 2tone Sunburst 51 en ik vind em prima spelen. Elementen klinken goed en de toneknop mis ik niet.

renier
19 oktober 2005, 15:17
aangezien ik mijn RG toch maar niet verkocht krijg, ga ik de zebra superdistortion en de duncan SSL-1 maar overzetten naar de '51.

volgens mij gaat hij dan nog een slag vetter klinken..

van het weekend eens even stoeien met de soldeerbout..

NostraJanus
19 oktober 2005, 18:41
Is zo'n gitaar aan te raden als gitaar voor erbij, voor "zomaar" (nee ik heb geen geld te veel maar lijdt zo nu en dan wel aan GAS)?

renier
19 oktober 2005, 19:40
Is zo'n gitaar aan te raden als gitaar voor erbij, voor "zomaar" (nee ik heb geen geld te veel maar lijdt zo nu en dan wel aan GAS)?

hangt ervanaf WAARbij.

als je al een tele of strat hebt, mischien niet. heb je superstrats, les pauls of andersoortig spul, dan is het een leuke fender-achtige voor een absoluut spotprijsje..

Debaser
19 oktober 2005, 20:12
aangezien ik mijn RG toch maar niet verkocht krijg, ga ik de zebra superdistortion en de duncan SSL-1 maar overzetten naar de '51.

volgens mij gaat hij dan nog een slag vetter klinken..

van het weekend eens even stoeien met de soldeerbout..

cool !

laat je even weten hoe het dan klinkt ?
(soundclippies ofzo)

is die humbucker ook geschikt voor dat push-pull ding

renier
19 oktober 2005, 20:26
aangezien ik mijn RG toch maar niet verkocht krijg, ga ik de zebra superdistortion en de duncan SSL-1 maar overzetten naar de '51.

volgens mij gaat hij dan nog een slag vetter klinken..

van het weekend eens even stoeien met de soldeerbout..

cool !

laat je even weten hoe het dan klinkt ?
(soundclippies ofzo)

is die humbucker ook geschikt voor dat push-pull ding

ik zal proberen dan wat dingetjes op te nemen, maar met mijn mic is dat nogal naadje, dus verwacht er niet te veel van...

hij is wel 4 conductor, dus hij moet splitbaar zijn volgens mij..

volgens mij moet ik wel de slagplaat uit gaan schuren, want die SC schijnt nogal klein te zijn, tegenover "normale" sc's.

Orpheo
19 oktober 2005, 20:36
aangezien ik mijn RG toch maar niet verkocht krijg, ga ik de zebra superdistortion en de duncan SSL-1 maar overzetten naar de '51.

volgens mij gaat hij dan nog een slag vetter klinken..

van het weekend eens even stoeien met de soldeerbout..

cool !

laat je even weten hoe het dan klinkt ?
(soundclippies ofzo)

is die humbucker ook geschikt voor dat push-pull ding

iedere pup met 4 draadjes is geschikt. de vraag is of het klinkt. en de superdistortion klinkt gesplit zeer aangenaam!

robert-gitarist
19 oktober 2005, 21:11
Hmm ik heb er nog niet op gespeelt.
Vind het wel een leuke gitaar om tezien opzich..iets apparts :)

fullorder
25 november 2005, 14:00
Ik heb een 2tone Sunburst 51 en ik vind em prima spelen. Elementen klinken goed en de toneknop mis ik niet.

zou ik ook niet missen, sterker nog ik gebruik nooit de tone-control op een gitaar. wil gewoon dat ie helder klinkt ;)

op m'n '51 p-bass draai ik overigens wel aan de tone-knop. schitterende basgitaar, net als de telecaster bas 8-)

in ieder geval zit ik er sterk over te denken om een 51 squier aan te schaffen, leuk om er bij te hebben. zit ook al een beetje te fantaseren over wat voor een pickups er nog meer in zouden kunnen. misschien een p90 bij de brug? of zijn de standaard pickups zo goed dat het niet hoeft? dat kan toch bijna niet voor dat geld?