PDA

View Full Version : Cube 30 vraagje



Yvoshkiro
1 oktober 2005, 14:03
Is er bij de Cube 30 een footswitch bijgeleverd?
GRtz

Ralph Nuis
1 oktober 2005, 14:21
Nee niet standaard, ik zoek zelf ook nog een goede switch om tussen zowel de 2 effecten als tussen de kanalen te switchen, maar volgens mij is dit niet mogelijk.

vester86
1 oktober 2005, 14:49
oh jawel hoor is prima mogelijk. je moet dan 2 losse footswitches hebben, met mono kabel

Yvoshkiro
1 oktober 2005, 15:56
heeft iemand een adres waar ik de knopjes kan kopen voor zo'n footswitch te maken?
ik heb dat hier ergens zien staan maar vind het niet meer terug..

Bl44t44p
1 oktober 2005, 16:32
oh jawel hoor is prima mogelijk. je moet dan 2 losse footswitches hebben, met mono kabel

Apart, als je maar één footswitch ingang hebt.

Je kunt er één footswitch aansluiten (stereo idee heeft geen zin) om alleen tussen de twee kanalen te schakelen. That's it.

Ronald
1 oktober 2005, 17:57
je hebt toch ook zo'n dubbele footswitch van boss , daarmee kun je met de ene schakelaar tussen de kanalen switchen en met de andere de effecten aan en uit zetten

BlackSun
1 oktober 2005, 18:02
oh jawel hoor is prima mogelijk. je moet dan 2 losse footswitches hebben, met mono kabel

Apart, als je maar één footswitch ingang hebt.

Je kunt er één footswitch aansluiten (stereo idee heeft geen zin) om alleen tussen de twee kanalen te schakelen. That's it.

Ik kon wel degelijk tussen kanalen en effecten schakelen, met een 2-knops marshall footswitch. Het enige probleem was dat ik steeds 2 keer op elke knop moest drukken (verschil met latching/non latching), maar dr zullen dus ook 2 knops footswitches (met stereo aansluiting zoals die marshall van mij) zijn die het wel goed doen.

Speeddemon
1 oktober 2005, 18:10
oh jawel hoor is prima mogelijk. je moet dan 2 losse footswitches hebben, met mono kabel

Apart, als je maar één footswitch ingang hebt.

Je kunt er één footswitch aansluiten (stereo idee heeft geen zin) om alleen tussen de twee kanalen te schakelen. That's it.

Ik kon wel degelijk tussen kanalen en effecten schakelen, met een 2-knops marshall footswitch. Het enige probleem was dat ik steeds 2 keer op elke knop moest drukken (verschil met latching/non latching), maar dr zullen dus ook 2 knops footswitches (met stereo aansluiting zoals die marshall van mij) zijn die het wel goed doen.
Ik ben achter dit probleem gekomen.

Even de feiten op een rij:
1) je kan ZOWEL de kanalen ALS de EFFECTEN schakelen bij de Roland Cube 30.
2) Hiervoor is nodig, een 2 knops footswitch met 1 stereo kabel.
3) De tip van de stereoplug schakelt kanalen, de ring schakelt fx.

Ik had dus zelf een footswitch gebouwd voor de Cube 30 van m'n vriendin, zag er best gelikt uit met LEDjes en al...
Ik moest dus ook 2 x schakelen per switch.
Wat blijkt, die Cubes werken met een MOMENTARY schakeling, ze willen alleen maar een PULS ontvangen, en niet met een LATCHING schakeling (dus continue verbinding).
Hier heb je dus MOMENTARY footswitches voor nodig (ik geloof de FS-6 van Boss, of de FS-5U, maar dan 2x).

Ik zou dus nu 2 momentary switches kunnen zetten in die Roland footswitch, en de DPDT's die erin zitten, eruit halen, maarr.... dan werken de LEDs niet meer... aan de andere kant werken ze nu ook niet zoals 't hoort. :(

Dit is 'm:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/RolandCubeswitch.jpg

Fuhgawz
1 oktober 2005, 19:29
Toen ik nog een Cube had schakelde ik met een Behringer twee-knops footswitch. Ik hoefde slechts één keer te drukken per knop en kon hiermee zowel de effects als de kanalen schakelen. Het typenummer weet ik niet meer, maar het was zo'n grijs ding met twee zwarte 'vlakke' knoppen, helaas wel zonder LEDjes.

Yvoshkiro
1 oktober 2005, 21:54
ik zou het graag zelf bouwen ,
momentary switches duz.. kan iemand mij link geven
van die site die zulke knoppen verkopen ,
Grtz

Nocki
2 oktober 2005, 14:35
ik heb een klein damper pedaal van een piano...

NOcki

AART
2 oktober 2005, 14:37
op die van mijn broer heb ik de switch van mijn 5150 II(heb em zelf niet nodig) aangesloten, werkt prima.

Speeddemon
2 oktober 2005, 16:10
ik zou het graag zelf bouwen ,
momentary switches duz.. kan iemand mij link geven
van die site die zulke knoppen verkopen ,
Grtz
www.conrad.nl