PDA

View Full Version : Fender Twin amp



lindos
1 oktober 2005, 12:51
Wat zou deze Fender Twin amp waard zijn ?
Hij is in goede staat maar heb verder geen gegevens ..
Wel dit fotootje ..

http://users.skynet.be/fa510755/crow/twin.jpg


8-)

PeeVee
1 oktober 2005, 14:30
Volgens mij is het geen Fender ("evil") Twin Amp maar een reissue '65 Twin Reverb. Is qua circuit dus de Twin Reverb uit '65 maar dan gemaakt met printplaten en andere componentjes. Ik heb er nooit op gespeeld maar schijnt toch niet zo te klinken als "the real deal". Kast en speakers zijn ook minder dan van origineel naar het schijnt. Ik meen dat ze zo rond de €800 - €1000 doen, zien er natuurlijk wel heel mooi uit.

Bouke
1 oktober 2005, 14:45
Op je foto is geen ' evil twin amp' zoals peevee al schrijft. De Evil Twin Amp is geen RI maar een modene amp 'gebaseerd' op de vorige twins. Redelijk veelzijdig, redelijke clean met aardige extra gain, bagger overdrive, 'stugge' speakers en gaat loeiiiiihard op 100 watt. Ik heb er een en die gebruik ik met twee 6l6'en en dan op kwart vermogen. Dan cruncht 'ie ook wel een beetje.Verder is 'ie nul-komma-vintage :D

Maar goed, da's dus niet de amp van je plaatje...

Groets,

Bouke

lindos
2 oktober 2005, 12:21
Wtf is een Evil Twin ? :D

De amp is volgens mij héel oud , stond al een hele tijd ergens tussen de rommel ...

jacky
2 oktober 2005, 17:01
Wtf is een Evil Twin ? :D

De amp is volgens mij héel oud , stond al een hele tijd ergens tussen de rommel ...

Evil twin is een andere uitvoering is vanaf 1995 gemaakt als custom twin en heeft als bijnaam evil twin (zal wel met het gewicht te maken hebben :wink: ) Is een soort tweekanaals twin dus clean en overdrive

waar je linkje naar verwijst is een gewone 1965 RI en dat heeeelll oud kan dan is hij van 1992 anders ergens tussen deze datum en nu

Leuke amp om het twin soundje te krijgen ik denk echter dat je met een 100W silverface beter uit bent

lindos
3 oktober 2005, 00:00
jacky ,ik zie op jouw site een aantal Fender Bassman amps staan ,ik speel ook blues en sta op het punt om een nieuwe amp te kopen , welke raad je aan ?

Fender Super Reverb ,Twin , Bassman ? ? ?

Budget 1200 - 1500 €

Bouke
3 oktober 2005, 09:47
jacky ,ik zie op jouw site een aantal Fender Bassman amps staan ,ik speel ook blues en sta op het punt om een nieuwe amp te kopen , welke raad je aan ?

Fender Super Reverb ,Twin , Bassman ? ? ?

Budget 1200 - 1500 €

Ehhh... alle drie :D

Drie verschillende amps voor verschillende tone. Alle drie geschikt om op te bluezen, wel heel ander karakter. Dus gewoon alle drie kopen. Wel beetje boven budget :D

Bouke

Joppnl
3 oktober 2005, 12:00
@lindos,

mijn advies is dat als je 1 van deze versterkers wilt kopen, koop dan geen re-issue of zo maar zoek een goede, nette "echte" uit die periode.

Met name Twin-reverbs zijn er 2e hands genoeg en vind ik erg mooi klinken, natuurlijk is een echte bassman uit de 60-er jaren helemaal top maar goed, die zijn ondertussen "vintage" met bijbehorende prijs.

Een goede Twin koop je tussen de 800 en 1000 euro, hou je nog geld over voor een mooi scheurbakkie er voor, Twin kan mooi maar wel mooi clean, scheur zit er niet op.

Bij mijn weten heeft een bassman geen reverb erin. Zou ik persoonlijk wel missen, met name als je thuis speelt. (JA, ook THUIS is een Twin geweldig.....als ik thuis speel verschijnt er spontaan een bord "TE KOOP" in de tuin van het huis naast me :-D

Al
3 oktober 2005, 14:49
@lindos,

mijn advies is dat als je 1 van deze versterkers wilt kopen, koop dan geen re-issue of zo maar zoek een goede, nette "echte" uit die periode.



+1

Al

lindos
3 oktober 2005, 17:10
Joppnl schreef:
@lindos,

mijn advies is dat als je 1 van deze versterkers wilt kopen, koop dan geen re-issue of zo maar zoek een goede, nette "echte" uit die periode.



+1

Al


? :???:


Zal wel juist zijn dan , bedankt voor het advies !

:cool: